Niet dat we weten of we een jongen krijgen, maar zijn al namen aan t bekijken. Als het een meisje wordt gaat ze waarschijnlijk Isa heten. Ergens vind ik Luuk mooier, maar aan de andere kan is Luc ook wel weer leuk (3 letters). Wat vinden jullie?
Luuk. Luc vind ik veel sjieker staan, en dat vind ik weer niet zo bij Noa omdat ik dat ook geen sjieke naam vind.
Ik hou er persoonlijk van om evenveel letters bij de namen te hebben haha mocht er bij ons nog een 3de komen zal dat kindje ook zeker weer een 4 letternaam krijgen
Ben ik het helemaal mee eens. Onze 3de (als we die mogen krijgen) zal ook een naam met vier letters krijgen, net als onze zoontjes. Ik vind Luuk eigenlijk mooier dan Luc, maar om bovenstaande reden heb ik toch op Luc gestemd. En ik vind Noa juist wél chique, en Luc er dus goed bij passen.
Ik heb dat ook altijd. Evenveel letters. Of hetzelfde aantal lettergrepen. Maar.. Ik vind Luc niet mooi en Luuk wel. Dus.. Noa en Luuk!
Luc! Erg leuk geschreven en past leuk bij Noa. De naam geschreven als Luc geeft er net even een andere draai aan. Ik vindt Luuk namelijk totaal niet mooi maar als Luc vindt ik hem juist wel leuk. Stom he?
Ik vind beide leuk, maar geef zelf altijd de voorkeur aan de meest logische schrijfwijze zodat je niet altijd toe hoeft te lichten hoe je de naam schrijft. Als je de naam Luuk/Luc noemt zal ca. 90% het schrijven als Luuk (verwacht ik). Geef je je kind de naam Luc dan zul je er dus altijd bij moeten zeggen 'met 1 u en een c'.
Hoi, ik weet niet als je mijn mening ook nog wilt weten maar ik zou gaan voor Luuk want als ik de naam Luc zie dan denk ik aan hoe je het uitspreekt als die TUK koekjes weetje wel dus luk ipv luc nou dat was 'm