man wil niet dat mijn zwager opppast

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mirna1984, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Sowieso zou ik je man lekker laten bellen... en als hij dat niet woon heeft hij Péch en past zwager gewoon op...

Echt waar, als jij dit op gaat lossen dan maak je iets kapot wat niet meer te herstellen is denk ik

Ik zou in ieder geval enorm gekwetst zijn als zus en zwager zijnde

jessy77 vindt dit leuk.
  2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou nog eens rustig in gesprek gaan met je man.

Hij had eerst ook geen kinderen en nu twee. Maar zo zwart/wit gesteld heeft jullie tweede een meer geschikte papa dan jullie oudste, want ja toen die kwam, had hij nog geen kinderen. Ziet hij dat zelf zo? Of is dat anders?

En ik zou vooral de bal bij hem neerleggen. Laat hij maar een oplossing zoeken of vertellen aan je zwager waarom het niet mag.
    Ik begrijp dat het spannend is hoor, om je kindjes bij een ander te laten, zelfs als het voor eventjes is. Dat is best een drempel maar kinderloosheid vind ik toch geen valide argument.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel eenvoudig: dan neemt je man toch gewoon verlof, als hij niemand anders vertrouwt?

Zelf met zo'n onredelijke eisen komen, maar het allemaal afschuiven op jou (of jij gaat niet sporten, of jij moet het gaan uitleggen bij je zus), dat is net iets te makkelijk voor hem.

Biny vindt dit leuk.
  4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een overdreven gedoe.
    Mijn zwager en zijn vriend hebben ook geen kinderen. Maar onze dochters vinden het geweldig om er af en toe te zijn, alleen.
    Sterker nog, indien ons iets overkomt, is het de bedoeling dat mijn zwager de voogd wordt over onze meiden.

Ze hebben zelf geen kinderen, hun huis is er niet op ingericht maar ze zorgen voor ze dat ze niks of niemand tekort komen!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het heel overdreven en zorgelijk. Hoezo, hij vertrouwt niemand?? Dat is zijn probleem! Als de kinderen groter worden zal hij ook op anderen moeten vertrouwen. Dat is nou eenmaal zo, anders kan je met niemand samenleven.

Ik denk dat hij aan zijn issues moet gaan werken ipv je zwager te weerhouden om op te passen.

jessy77 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Tuurlijk zou het fijn zijn als jullie er samen uit kunnen komen.
    Maar het klinkt alsof dat 'm niet gaat worden dit keer...

Ik zou tegen hem zeggen: ik heb dit voorstel aangedragen, daar ben jij het niet mee eens. Prima, maar dan leg jij aan zus/zwager uit waarom niet en regel jij oppas dit keer.
    Of thuisblijven van je werk als een oppas je niet zint.

Je kunt toch moeilijk je hele schema aan gaan passen op je man?
    Ik krijg zo'n vaag onderbuikgevoel van je verhaal...
    Een hulpverlener inschakelen voor de mentale issues van je man is geen overbodige luxe zo te horen!
    Of wil hij soms dat z'n kinderen later net zo worden zoals hij?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Jemig, als ik dit en je andere posts lees dan denk ik dat hij heel snel hulp nodig heeft.

Ik zou het overigens ook zo bij hem neerleggen: dat zijn manier van denken enz echt niet "gezond" is en dat hij daar hulp voor nodig heeft.
    Dat jouw afspraak voor het sporten vaststaat en dat je zwager dus oppast.
    Mocht je man het daar niet mee eens zijn, mag hij daarvoor gaan bellen en andere oppas regelen.

jessy77 en famofthree vinden dit leuk.
  8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Oei, ik ben altijd heel erg van het overleggen, maar als mijn man dit zou zeggen, zou ik toch echt zeggen:' Sorry, maar ik breng ze toch weg, want het irreëel wat je nu zegt.'
    Al zou ik liever een oppas in huis nemen, scheelt weer gerij met de kinderen.
    Maar als je man ook al geen mensen in huis wil, dan zou ik toch eens stimuleren om hulp te zoeken, want eigenlijk vind ik dat wel abnormaal. Jij moet je dus vaak aanpassen aan hem, dat lijkt me voor jou niet fijn en de kinderen krijgen ook niet zo'n heel goed voorbeeld denk ik.

Syane vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh als ik iets heb en mijn man is op z’n werk, overleg ik niet echt over wie hier thuis komt oppassen? Dan komt bv een buurmeisje van 16 een uurtje met ze spelen. Het is niet alsof ik een dronken dakloze junk hier binnen laat en laat oppassen, in jouw geval hetzelfde. Jij wil een uurtje sporten, je zwager (leuk met de kinderen) heeft tijd en wil wel oppassen, hoppa, geregeld!

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat sowieso. Ik ga niet over elk dingetje overleggen. Wij hebben beide genoeg vertrouwen in elkaar dat we het goed regelen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hadden een poos geleden een bruiloft. Heel mijn familie en schoonfamilie ging naar de kerkdienst, behalve mijn broertje (net 20, woont thuis en geen kinderen). Mijn zoontje heeft het heerlijk gehad, hardstikke gezellig. zo'n oom die niet alles volgens de regeltjes doet is juist superleuk!

Vervolgens had zoonlief gepoept en daar had oom geen ervaring mee :roflmao: Hilarisch! Als we het er nog over hebben liggen we nog in een deuk :D

Dus ik zeg: doen!

Ysabella, hummeltje5, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou wat overdreven van je man! Het is een uurtje he! En familie!

Mijn zoontje van 3 gaat ook bij mijn kinderloze zusje en vriend logeren. Ook niet kindvriendelijk ingericht en ze zal het ongetwijfeld ook anders doen. Maar mijn zoontje vindt het altijd fantastich hij krijgt eten, drinken en veel aandacht. Lekker niet de regels van thuis. Ze houdt hartstikke veel van hem en vertrouw er gewoon op dat ze geen gekke dingen doen. Ze let echt wel goed op dan!

Ik zou sowieso het je man laten oplossen! Hij heeft er een probleem mee dan fiks je het ook maar!

jessy77 en tuc vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Oei. Ik zie heel veel beren die nog op de weg.van jullie kinderen gaan komen. Hoe kijkt hij er naar dat ze dadelijk naar school gaan? Hoe gaat hij dat doen als de kids bij anderen willen gaan spelen? Dan kan jij zelf trouwens ook echt dit soort dingen (speelafspraakjes) niet allemaal overleggen. Veel dingen moet je dan vaker ter plekke beslissen.

14. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb het er net met mijn man over gehad en hij houdt voet bij stuk. Hij wil echt niet dat m'n zwager oppast. Dus nu moet ik tegen mijn zus zeggen dat het niet doorgaat omdat mijn man het liever niet heeft. Hij zegt dat het niet persoonlijk is en dat hij z'n beste vriend die ook geen kinderen heeft, ook niet zou laten oppassen.
    Ik ben benieuwd hoe mijn zus en haar man het op gaan pakken... :(

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je lijkt wel gek zeg...

En helemaal dat jij het moet oplossen... laat het hem lekker zelf doen:rolleyes:

Durft ie zeker niet?

Mamaa6 en Hopsatee vinden dit leuk.
  16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vind dat jouw man zich echt aanstelt! Mijn 20 jarige thuis-wonende-werkende-student, zonder enig kind ervaringen is echt een mega leuke tante voor mijn zoon! Ze heeft duidelijke regels en daar heeft onze zoon zich dan ook aan te houden, maar ze vindt het ook heerlijk om samen met hem door de ballenbak te rennen en gek te doen. Mijn zoon vindt het heerlijk zo'n gekke tante!

Als hij niet wil dat jouw zwager komt oppassen dan mag hij het nieuws ook zelf brengen. Hij heeft bepaalde vertrouwens issues dan moet hij het niet jouw probleem maken.

17. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hij wil het niet zeggen omdat hij vindt dat het niet zijn probleem is, dan ga ik maar op een andere dag sporten.
    Mijn man snapt niet waar ik een probleem van maak.
    En ik denk dat als hij het zegt, het er niet heel subtiel uit zal komen..

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Sorry hoor... wat een egoïstische hork:eek:

Hie gaat hij dit in godsnaam doen in de toekomst met sporten van de kinderen, speelafspraakjes...

Jouw man heeft echt een probleem hoor... het ergste vind K nog wel dat hij gewoon verwacht dat jij maar gewoon thuis blijft omdat hij dat wil en dat het hem geen ene reet interesseert( en dat jij dit overigens ook gewoon toe laat)

19. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nu zegt hij dat hij mijn zus wel wilt appen, maar denk niet dat het goed overkomt.
    Wat n puinhoop.. Ik kan m'n kinderen niet zomaar wegbrengen want dan hebben we helemaal ruzie. Ik vind dat ik zijn mening moet respecteren, hoe stom ook..

20. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ben nu aan het bedenken of ik het eerlijk ga zeggen of heel laf met n goeie smoes ga komen, maar dat is wel erg en heel doorzichtig denk ik

Deel Deze Pagina