Mentaal voorbereiden? Ik denk dat jullie het je kindjes ongelooflijk moeilijk maken zo. Niet per se omdat ze niet naar een kdv gaan hoor. Ken meer kinderen die met 4 ineens naar school gingen en bij opa en oma zijn geweest. Maar om hoe jullie denken over alles en ik ben er zeker van dat je zoiets overbrengt en uitstraalt naar de kinderen,ook al denk je van niet.
Ik vind dat je je eigen pad moet bewandelen en je niet moet laten beïnvloeden door een ander. Ik vind het niet gek. Mijn schoonzus is net zo en ik een beetje ook. Mijn kinderen zijn prima en die van mijn schoonzus ook. Niet overdrijven dames.....je kunt de toekomst niet voorspellen.
Jij vind dit serieus een gezonde situatie voor de kinderen? Een groot deel van opvoeding is leren dat er ook anderen zijn die van het kind houden en deze kunnen verzorgen buiten de ouders om. En dat het kind weet en leert dat papa en mama altijd terugkomen.
Jij bent een beetje zo, wat bedoel je dan met een beetje? Want van ts haar man lees ik dat hij buiten zichzelf en ts en haar ouders helemaal niemand vertrouwt. Werk zo ingericht dat altijd 1 van de 2 thuis is of opa en oma maar dus ook niet voor een psz kiezen wat veel ouders wel doen waarvan de kinderen niet naar een opvang gaan. Puur omdat hij helemaal niemand vertrouwt. Ook niet in huis, want ze zullen wel wat stuk maken. En moet zich al mentaal voorbereiden op het feit dat 1 van de kinderen bijna naar school gaat en speelafspraakjes en feestjes ziet hij eigenlijk ook niet zitten. Ik vind dit erg ver gaan. Heb stiekem al medelijden met de juf, want die zal het met ts haar man niet makkelijk krijgen denk ik. Het kindje zal bv ook mee gaan op uitstapjes van school oid.
Hier ben ik het niet mee eens. een groot deel van opvoeding is dat zeker niet. Een kind kan in andere situaties dit ook leren. Waarschijnlijk weet haar 3 jarige dit al.
Hoe kan die dat dan al weten of leren? Kindje mag absoluut niet bij iemand anders zijn dan papa, mama of opa en oma.
Hoe dan? zulk vertrouwen leer je door te doen. door te ervaren. En vooralsnog gaan deze kinderen nergens heen omdat papa niemand vertrouwd. Hoe kan een kind dan vertrouwen opbouwen?
Precies. En een uurtje de kinderen aan zijn zwager toevertrouwen had vast een eerste stap kunnen zijn om te wennen, voor je man en de kinderen. En door hem zoiets aan je zwager te laten vertellen helpt hem ook meer bewust te worden van de redenen waarom hij niet op mag passen. Het probleem ligt immers bij hemzelf, niet bij jou, de kinderen, zus of zwager. Maar nu is het voor hem opgelost. Hoe je het wendt of keert, het zal best een overgang zijn als de oudste naar school gaat. Daarnaast is er een verschil tussen kinderen niet naar de psz doen, omdat je het nu er niet van inziet of geen geld hebt of ze daar niet heen doet, omdat je anderen niet vertrouwt met je kinderen. Ik denk dat je dat onbewust op je kinderen overbrengt en je zulke zorgen aan ze meegeeft.
Wat ik me nou het meeste afvraag hè? Waarom, waarom, waarom hou jij dit gedrag in stand? Ik vind het niet zo gek hoor dat je man zo is, want je voedt het ook nog. Waar ligt je grens? Je zet zelfs de relatie met je zus op het spel. En twijfelen tussen de waarheid tegen haar vertellen of een leugentje? Kom op zeg. Hebben jij en je man wel eens ruzie? Wat is het ergste dat er dan kan gebeuren? Nb: ik dacht wel meteen toen ik je post las: welke cultuur komt die man vandaan, maar Grieks had ik niet verwacht.
Heel lief van je man. Menigeen kanje benijden voor zo'n zorgzame man. Maar ik zou toch met hem gaan praten. Dat het maar voor een uurtje is, en dat hij heel lief voor jullie uk zal zijn. En dat het voor jou heel belangrijk is dat je wel kunt sporten.