Man wil NIET de MMM in

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Brrr, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Lieve dames,

Wij zitten nu in ronde 10 (va eind februari dit jaar bezig) en soms denk ik ook wel eens dat het niet op de 'normale' manier gaat lukken.
    Mijn cyclus is altijd al regelmatig geweest en de laatste 3 cyclussen heb ik getempt en daarin ook mijn eisprong waargenomen.
    Ik heb dit dus proberen te bespreken met mijn mannetje maar die zegt dat hij niet wil weten aan wie het ligt als we niet zwanger worden.
    Dus geen zaadonderzoek voor hem! Hij is bang dat we dit dan ooit tegen elkaar gaan gebruiken als we bijv. ruzie hebben.
    Uiteindelijk is het een heftige discussie geworden en zijn we er niet uigekomen.
    Ik hoef niet persé na ronde 12 naar de dokter maar als het bijv. volgend jaar zomer nog niet raak is, zou ik toch wel graag willen weten wat er aan de hand is. Als je oneindig aan het 'proberen' bent en het lukt niet is ook erg frustrerend en daar zou ik niet mee kunnen leven.

Ik vraag me dus af of jullie mannen in het begin ook tegen gestribbeld hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Moeilijk hoor! k ken het niet, mijn mannetje wilde wel en is ook geweest.

vind het eerlijk gezegt wel een rare opmerking van je man..
    kan me niet voorstellen dat je ooit zo hatelijk bent een opmerking daar over te maken.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh meis wat een vreselijke situatie.
    Ik hoor het bij meer mensen hoor...om dezelfde reden dus raar is het zeker niet.

Bij ons is het begonnen na een operatie dus het ging heel anders.
    Wij willen beide ontzettend graag een kindje en zitten dus volop in de MMM.
    Het is w.s. bij ons wel verschillend tot hoever we zullen gaan...omdat je daar nu nog niks van kan zeggen maken we ons daar ook nog geen zorgen om.
    Het zijn hele moeilijke en gevoelige dingen waar je mee te maken krijgt.
    Misschien heeft je man nu vooral tijd nodig.
    Je kan het altijd over een paar maanden weer proberen of een gesprek aangaan met een arts of psyg.

Ik wil je ontzettend veel geluk wensen en laten weten dat je hier altijd terecht kan!
    Dit is ook ongewenste kinderloosheid!

Heel veel liefs,
    Elmo

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik kan me er in ieder geval niks bij voorstellen :oops:

5. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat vervelend zeg! Misschien heeft je mannetje even de tijd nodig om dit te verwerken? Voor mannen ligt het uiterst gevoelig vooral als de zaadkwaliteit verminderd of slecht is (dit vertelde mijn ha en vk uitgebreid en komt heel vaak voor). Mijn vriend moest er eerst ook niets van weten de verwijzing voor een zaadonderzoek heeft zeker een aantal maanden in de kast liggen wachten....

Wat je wel kan doen is de onderzoeken bij jezelf ingang zetten, dan heb je in ieder geval het gevoel dat er wat gebeurd. Ik hoop dat je met hem in gesprek komt hierover en vooral blijven praten.... Bij mij was het een kwestie van tijd...

Veel sterkte hoor!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Jeetje wat een vervelende situatie! Ik kan me niet voorstellen dat je dit in een ruzie of woordenwisseling naar elkaars hoofd smijt.

Je hoort het inderdaad wel vaker hoor, dat men echt niet de mmm in wilt. Zeker voor mannen ligt dit gevoeliger.

Iniedergeval praat er over, al moet je het 100x aansnijden. Heel veel succes toegewenst.

Groetjes,
    Elvira

7. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ja ik denk ook dat hij gewoon meer tijd nodig heeft, een mannenego is natuurlijk erg groot en het is natuurlijk niet niks voor een man als er wat met zijn zaad aan de hand is...
    Maar tegen de tijd dat jij graag onderzocht wil worden heeft hij er vast al beter over nagedacht en gaat ie met je mee!

Groetjes Lieselot

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik bedoelde niet dat ik het raar vond dat hij de MMM niet inwilde.. maar meer de opmerking over het gebruiken in de ruzies.

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Brrr ken je al van schrijven van andere forum en had daar al van je probleem gelezen. Vind het wel rot voor je. Ik denk ook dat je mannetje meer tijd nodig heeft, maar dat is moeilijk als jij in gedachten al veel verder bent. Toch moeten jullie er samen voor gaan.
    Kan me ook heel goed voorstellen dat het bij mannen heel vaak gevoelig ligt (stomme mannenwereld soms). Mijn mannetje was er van overtuigd dat het aan hem lag dat we nog niet zwanger waren na anderhalf jaar. Juist daarom wilde hij dat we naar huisarts zouden gaan. Alleen was ik er toen nog niet aan toe....hoopte zo graag dat het ons 'vanzelf' nog zou lukken. Uiteindelijk toch de stap gezet, ook omdat ik me toch meer zorgen ging maken dat het aan mij lag. Uiteindelijk is er uit onderzoeken niks uitgekomen, alles was goed. Maar toch voelde het toendertijd wel als een soort opluchting dat we de stap hadden gezet.
    Je mannetje heeft dus meer tijd nodig....geef hem die tijd....hoe moeilijk het voor jou nu ook is...en blijf erover praten. Als hij er dan straks aan toe is komt hij vanzelf wel....veel succes hoor!

10. Niet meer actief

wat een rot reactie zeg (wat moet je daar nu mee) wat ik ozu doen; mezelf testen en als ik goed zou testen ligt het toch aan hem.... vind het een beetje raar dat je over zoiets serieus en pijnlijks ooit voor iemand zijn voeten zou gooien en eerlijk gezegd een beetje kinderachtig...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoezo ligt het dan aan hem?
    Er is ook nog zoiets als onbegrepen onvruchtbaarheid....

12. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Vervelende situatie :cry: Mijn man vond het ook geen pretje, maar aangezien hij net zo graag kinderen wil dan ik, vond hij het niet meer dan normaal...Onze ha wilde dat onderzoek juist eerst doen, voordat hij mij wilde doorsturen. Kan me voorstellen dat ie alleen een vrouw ook niet doorstuurt. Je moet er toch samen achter staan!
    Heel veel sterkte. Hopelijk draait je ventje bij!

13. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Moeilijke situatie!
    Mijn man had er helemaal geen problemen mee om zijn zaad te laten controleren! Je wilt toch samen er voor gaan en samen zo snel mogelijk verder! Veel sterkte en ik hoop dat jullie er uit komen! (hopelijk spontaan zwanger en anders dan toch in via de MMM)

Liefs,
    Marit

14. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik hoop en denk dat hij idd er naartoe moet groeien en aan het idee moet wennen.
    We zijn nog niet zover dus ik zal het idd af en toe ter sprake brengen.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat als je heel graag een kindje wilt (als man zijnde) je dan geen zaadonderzoek zou willen laten doen.
    Ik hou jullie op de hoogte!

Aldonza
    Leuk je hier ook te zien!

15. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Ja idd Elmo,

Bij ons beide is niks aan de hand.
    Alle onderzoeken gehad.
    Superzaad en toch is het nog steeds niet gelukt.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee daarom! Was het maar zo makkelijk af en toe he...

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    @Natasja,

Ja ik bedoelde dat ook van naar je voeten gooien. Vind ik echt raar, als je zoiets gevoeligs naar je hoofd gesmeten krijgt.

@Elmo
    We horen het hier zo vaak toch, onbegrepen onvruchtbaarheid. Heb je helemaal gelijk in!

18. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn reactie is al geplaatst door Elmo...je was me weer eens voor meid!

19. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop voor je dat je vriend snel op andere gedachten is, misschien moet hij even aan het idee wennen. Mijn vriend had er gelukkig geen moeite mee, dus ik kan je verder ook geen raad geven. Succes groetjes Jolie

20. Narnia

Narnia Actief lid

7 aug 2006
    116
    0
    0
    Ik denk dat hij bang is dat zijn zaad niet goed zal zijn, zou toch kunnen?

Deel Deze Pagina