Man wil nieuwe baan en ik kan er niet achter staan.

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 22 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Kan hij niet beter zzp-er worden of als interimmer bij een bureau gaan werken. Dan heeft hij gewoon een vast contact bij een bureau of bedrijf maar detacheren ze steeds op (meerdere) tijdelijke projecten. Jouw man klinkt namelijk als de ideale kandidaat hiervoor :)

Vero0504, Dubbelgeluk, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Dat gaat hij nu proberen inderdaad. Hij start nu nog 24u in loondienst en gaat dan 16u als zelfstandige aan de slag. Dat weet zijn nieuwe werkgever ook en die steunt hem hierin zolang hij daar zijn werk gewoon goed doet. Zijn doel is dan om straks volledig voor zichzelf aan het werk te kunnen. En ik denk dat dat ook goed is voor hem.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Ik zou blij zijn als mijn man eens een andere baan zou nemen, al jaren zegt hij dat hij wat anders wilt en gaat vaak met tegenzin naar zijn werk. Maar overgaan tot actie doet hij helaas niet:rolleyes:

Ts ik denk dat hij sowieso daar kan gaan praten, maar zou ook wel benoemen dat hij het goed heeft waar hij nu werkt. Een flexibele werkgever is ook belangrijk.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

maar als hij dat eerlijk bij die werkgever verteld hoeft daar geen angst voor te zijn toch? Nogmaals de een is nou eenmaal sneller dan de ander en als hij zijn werk goed doet. Hoe er is het dan als het wat langzamer gaat? Dat kan alleen die nieuwe werkgever in een gesprek aangeven met je man.

Dat stukje wachten tot jij een vast contract hebt vind ik persoonlijk ook niet geheel een gegronde reden om het niet te doen. Hij kan ten eerste met onderhandelen proberen zelf een vast contract eruit te halen en zo niet dan liggen op dit moment de banen letterlijk voor het oprapen dus werkeloos thuis zitten zal echt niet gebeuren.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

tip die je vast zelf al bedacht hebt. Het deel dat in september bij uit dienst treden word uitbetaald appart zetten en in mei bij zijn vakantiegeld storten zodat het wel in 1x weer een leuk compleet bedrag is :)

Vero0504, brownielover en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik zou mijn man normaal gesproken aanmoedigen om het te doen, maar in dit jaar…zou ik er niet zo blij mee zijn. Vanwege de hoge gasprijzen die alle andere bedrijfskosten ook nog eens duurder maken, kan het in mijn ogen niet anders dan dat we richting een gigantische crisis gaan. Nu is er inderdaad voldoende werkgelegenheid, maar dat zal over een half jaar anders zijn. Ik zie nu al bedrijven om mij heen die “los” personeel laten gaan simpelweg omdat ze niet het risico kunnen lopen straks te hoge kosten te hebben.

Maar als je man het echt niet naar zijn zin heeft op het werk…zou ik hem wel steunen, maar toch echt alleen als hij dan ook gelijk een vast contract krijgt na 1 maand proeftijd. Maar het zou mij echt niet lekker zitten.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ja ik denk dat dat ook veel beter werkt voor je man. De mijne had iets minder vaak een wissel, maar elke 2-3 jaar kreeg ie het op z’n heupen. Nu dus voor zichzelf begonnen en als ie een opdracht heeft afgerond en geen zin meer heeft in die werkplek werkt ie zo weer ergens anders.

(Mijn man heeft trouwens een vast (en echt heel mooi) contract aangeboden gekregen, maar hij gaat het niet doen en ik ben daar eigenlijk heel blij om:o:)

Deel Deze Pagina