3x per nacht eruit, ik ben echt op!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bella, Jan 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

Een tijdje geleden was er hier een topic over 10 maanden en s'nachts vaak wakker. Ik heb toen aandachtig meegelezen, en geschreven. Maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en hij is sinds 2 weken 3x per nacht wakker. Voorheen was het 1 keer soms 2. Ik krijg hem niet meer stil en wil écht niet uit zichzelf meer in slaap vallen. Het enige wat helpt is een beetje warme melk (75 ml) Zoals vannacht heb ik hem dus 3x 75 ml moeten geven, ik ben ten einde raad. Ik wil ook geen melk geven, maar als ik hem terug leg dan is het paniek in de tent. En nu kom ik toch een klein beetje aan slapen toe. Ik heb het met mijn man er over gehad en nu wil hij de gecontroleerd huilen techniek (van de supernanny) gaan toepassen, geen melk meer geven en hem troosten in bed, hij zei, al kost het ons een week onze nachtrust we moeten er wat aan doen. Ik sta er wel achter, maar met een dubbel gevoel, ik zie me al zitten slapend op het werk :( Ik heb soms nachten van maar 5 uur slaap..Ik weet dat we het te ver hebben laten komen met de melk, maar ik dacht, hij zit in een sprongetje, of hij slaapt er straks overheen.. Maar helaas, vannacht dus weer 3x wakker, om 23.00 2.00 en 4.11. Heeft iemand tips?

Help....

2. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

Aug 26, 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoeveel voeding krijgt je kleine? en ik weet het is heel moeilijk,maar ik denk dat je de kleine idd moet laten huilen, het is een gewoonte van kindjes , en die vinden het maar wat fijn dat eeen van de ouders komt, heeft je kleine een speen? bij ons is het nl zo tijn kwam ook een aantal keer per nacht, hij bleek teveel te eten te krijgen en dat ging dus lekker werken snachts, nu is het zo dat hij alleen wakker word asl hij zijn speen kwijt is, en we maken er geen gewoonte van om metteen eruit te vliegen, dus even doorbijten, maar ik denk dat je er later plezier van hebt. succes ermee!

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Als ik je verhaal lees ben je nu ook doodop... Het kan dus zeker helpen om die techniek toe te passen. Maar het helpt alleen als je er allebei voor 100% achterstaat. Ik zou er voor gaan. Kies een dag uit waarop je gaat beginnen en zorg dat je nauwelijks of geen andere afspraken hebt staan dan werken.

Heel veel succes!

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Inderdaad, je kindje is aan de melk gewend geraakt. Ik zou inderdaad dat gecontroleerd laten huilen toepassen. Het zal even een week of langer duren maar grote kans dat je er dan vanaf bent.

Wij zijn in het begin met Fleur ook een paar keer ontspoort zo te zeggen om bijvoorbeeld haar altijd te troosten met een vinger in haar mond en zo zaten we nachten lang moelijk te doen. Toen zijn we al gauw op het goede pad gekomen mede door boeken met advies, bij ons van Tracy Hogg.

Succes en even doorzetten maar grote kans dat het dan lukt en dat ie weer lekker slaapt snachts.

Marijntje

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Toen Britt rond de 10 maanden was kwam ze ook zoveel per nacht. Ze had toen heel erg last van verlatingsangst en vond het maar wat fijn als wij bij dr waren. Het enige wat hielp was een flesje snachts. Nou die heb ik haar dus ook gegeven en op een gegeven mom was het weer over en sliep ze lekker weer lekker door. Die fles gaf ik ook meer voor mezelf hoor want dat viel zij weer lekker in slaap en wij konden ook weer verder pitten. Vast niet de goeie oplossing, maar het werkte hier ...

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik zou je kindje sowieso niet laten huilen. Neem hem gewoon lekker bij je in bed, en op het moment dat hij weer slaapt naar zijn eigen bedje.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Begin voor jezelf eens om de kleine een nachtje te laten logeren, zodat je een keer een ontspaanen nacht hebt.

Wij hebben bij het doorkomen van de tandjes ook hele fijne nachten, en het snelste gaat het als ik verschoon, paracetamol (oke, als ik weet waar het door komt dan he) evt neusspray bij verkoudheid, en dan toch ook hier het flesje. Ze drinkt dan gerust een hele voeding op. Dan kan ze weer haar bed in. Doe ik het zo dan kost het me 30min, doe ik het via het laten huilen dan ben ik gerust 2 uur bezig. Nou dan maar de minst slechte oplossing. (oke, scheelt dat het niet elke nacht zo is, want dan zou ik toch ook voor het laten huilen gaan)

8. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    @ jingels, ons kleintje slaapt niet bij ons in bed, daar is hij veelste druk voor, als hij bij ons in bed ligt wil ie spelen. Ik heb het wel eens geprobeerd, dat was geen succes.

Nou, we hebben het er vandaag nog eens over gehad en we gaan vannacht beginnen. Ik sta er achter, maar heb toch een beetje een naar gevoel. Maar goed.. wie niet waagt wie niet wint zeggen ze.
    Hopelijk heb ik binnenkort weer nachten van minimaal 7 uur...

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dit klinkt ook als het beruchte sprongetje. Rond de 11 maanden is het weer prijs.

Gelukkig is het maar een fase, waarin ze hun mama of papa hard nodig hebben. Geef er gewoon (nou ja gewoon...) aan toe. Wissel elkaar af en als het echt te gortig word even de kleine uit logeren hoor! Dan kun je even bijtanken.

Succes met jullie spookie.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou mijn kindje niet kunnen laten huilen. Lig je zelf lekker als je kindje ligt te krijsen om jou ? Laat staan dat je dan lekker kunt slapen.
    Is niet gezond voor een kindje hoor zo laten huilen. Stresshormonen level stijgt giga en je kindje haalt anders adem zodat het zuurstofniveau in het bloed ook anders wordt en zo zijn er nog wel meer redenen om je kindje niet te laten huilen.
    Hier meer info voor je mocht je er meer over willen weten.

Zelf ben ik nu bezig met het boek: Lekker slapen zonder huilen.
    En ik zou graag willen dat ons kindje 3x kwam per nacht. Ik weet wel zeker dat ik veel vaker wakker ben en dat al weken lang.

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Hier laat ik Youri niet huilen, ik probeer eerst om hem te sussen in het donker en over zijn buikje te wrijven zonder hem uit bed te pakken, meestal valt hij weer in slaap, maar als hij echt overstuur is neem ik hem er even uit en geef toch een fles want daarna is het weer over en gaat hij lekker slapen.

12. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat! Hier zit ik al twee maanden lang met twee kinderen die veel wakker zijn 's nachts.

Ook ik heb melk geprobeerd en dat hielp wel enigzins, maar het CB had me al aangeraden de laatste fles af te bouwen (wat ik overigens nogsteeds niet heb gedaan) dus extra voeding in de nacht leek me niet de juiste oplossing. Daar ben ik dus weer afgestapt en probeer ik ze stil te krijgen door te knuffelen, te praten en speentjes te geven. Afgelopen nacht was het weer té gortig, midden in de nacht spelen in de box alsof ze al lang en breed uitgeslapen waren.... En dat nadat ik ze uiteindelijk rusig had gekregen met paracetamol in de hoop dat ze daar ook weer van in slaap zouden vallen.

Dus in de weer geweest van 1 tot een uur of 4. Daarna gelukkig kunnen slapen tot kwart voor tien.

@Noukie je verteld over te veel te eten. Had dit dan ook te maken met de laatste fles? Moet ik die dan tóch gaan vervangen voor bijvoorbeeld wat sap?

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zou gewoon een beetje water proberen... werkt hier meestal wel goed...

14. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Je kunt 's nachts ook een beetje thee geven, is ook lekker warm en geen calorietjes...

15. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Sorry dat ik het ronduit zeg, maar ik vind het gemeen om je kindje nu te laten huilen. Hij is aan iets gewend en dan zou hij het zomaar ineens anders moeten doen?
    Nee ik kan absoluut niet achter die methode staan.

Er zijn ook geleidelijker en in mijn ogen kindvriendelijker methoden, zoals het boek dat Nemo noemde.

16. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

Mar 13, 2007
    520
    0
    0
    Dit vond ik op internet:

Inleiding
    Vanaf de leeftijd van ongeveer 8-9 maanden heeft een baby door dat je komt als hij of zij huilt. Hij zal dit dan ook ‘met opzet’ doen. Rond deze periode kan ook verlatingsangst ontstaan, wat het huilgedrag nog eens versterkt.

Oplossingen
    Er zijn drie manieren waarop je het probleem kunt aanpakken, en je kunt de methode kiezen die het best bij je past. Wel is het belangrijk om je consequent te zijn en ervan uit te gaan dat dit niet in een paar dagen is op te lossen. Het is erg belangrijk om je te realiseren dat niets sterker prikkelt tot de instandhouding van gedrag dan onregelmatige beloning (vergelijk: een hond die zo nu en dan iets krijgt tijdens het eten, zal altijd bij de tafel blijven zitten).

Manier 1: het stappenplan
    Een stappenplan begint met het beschrijven van de situatie zoals die nu is. Wat doe je allemaal voordat je kind in slaap valt? Vervolgens schrijf je op wat voor jou de ideale situatie is. (Ideaal is: hij slaapt door) Daarna vul je het 'verschil' op met kleine stapjes, bijv.: hij wordt om 3.00 uur wakker en huilt tot ik bij hem blijf of hem in bed neem.

Tussenliggende stappen kunnen zijn:

- het bedje bij de ouders op de kamer, als hij huilt krijgt hij een knuffel en gaat weer terug in zijn bed- als hij huilt praat je tegen hem vanuit je eigen bed, haalt hem er niet uit.
    - bedje naar eigen kamer, 1 ouder slaapt ernaast op een matras
    - ouders slapen op eigen kamer en gaan even naar haar toe als hij huilt

Manier 2: de kiekeboe-methode
    Verlatingsangst kun je verminderen door overdag kiekeboe-spelletjes te spelen. Je kind leert met deze methode dat je even weg kunt zijn maar altijd weer terugkomt. Anders dan bij het stappenplan reageer je bij deze methode vanaf het begin hetzelfde op je kind. Dat betekent dat wat je kind ook doet, jouw gedrag hetzelfde blijft: als hij ’s nachts huilt ga je erheen (wel kijken (ruiken) of hij b.v. niet heeft gepoept, natuurlijk), je geeft hem een aai en zegt vriendelijk dat hij moet gaan slapen en je gaat weg. Na een tijdje (zelf bepalen, bijv. 3 of 5 minuten) ga je opnieuw en doe je hetzelfde. Dit herhaal je tot hij slaapt. In het begin zal hij heftig tekeer gaan, hij zoekt jouw grens op, maar als je volhoudt, zal het na een aantal nachten effect hebben.

Manier 3: laten huilen
    Je gaat in eerste instantie even kijken of alles in orde is: niet te koud of warm, geen vieze luier, als alles goed is laat je hem vervolgens huilen tot hij in slaap valt (hier moet je tegen kunnen). Na een paar nachten zal hij doorslapen.

Algemene tips
    In het algemeen is het zo dat alle baby’s een hekel hebben aan een stille donkere kamer. Zorg voor een klein lampje en wat geluid. Sommige baby’s reageren goed op een zgn. ‘baby-ei’ dat continu het geluid van de zee geeft. Voordelen zijn dat je dit kan meenemen bijv. op vakantie en het daar dan naar thuis klinkt en het bovendien een onderdeel wordt van het slaapritueel.
    Sommige ouders gebruiken een zacht spelend radiootje met een ‘praatzender’, een klassieke CD op ‘repeat’-stand of maken zelfs een bandje van het geluid van de stofzuiger.

Voor wie er wat aan heeft!

17. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ik ben het helemaal met stranger eens. Zelf zou ik het nooit doen zo. Merel huilt nu ineens ook 's avonds heel hard en zielig. Ik neem haar echt bij me en troost haar, zodat er in elk geval iemand bij haar is en ze niet in haar eentje aan het huilen is. En als ze een flesje wil, dan krijgt ze die ook. Het zijn van die fases, die gaan weer over. Het kost je even je nachtrust...maar als ik daar mijn kindje mee kan helpen doe ik dat graag......

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik sluit me hier volkomen bij aan!

En bedankt voor de link, heb het gelezen en het bevestigd wat ik zelf al voelde ;)

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik laat mijn dochter ook nooit huilen in bed. Ze mag wel jengelen of brabbelen dan ga ik niet gelijk naar haar toe maar als ze echt huilt dan probeer ik eerst de speen, aaien en rustig krijgen. Als dat niet helpt dan even wiegen en als na 30 min nog niet slaapt dan geef ik haar een klein flesje. Dan valt ze zo weer in slaap.

Voor een kind is het heel angstig en lang om 's nacht alleen in het donker te liggen huilen. Je kind heeft je dan gewoon even nodig en gewoon aan toegeven net zoals je toegeeft dat ze honger heeft of een schone luier nodig heeft. Lichamelijk kontakt is zo belangrijk om je band met je kind te versterken dan weet hij/zij dat mama/papa er is. Soms heeft mijn dochter 2 weken achter elkaar dat ze 's nachts wakker werd, nu slaapt ze lekker weer door.

20. Niet meer actief

tja ik heb dit nu ook....ayman wordt wel 5 of 6 keer wakker

nu zijn het bij hem ook twee boventandjes die doorkomen......

ja ik denk niet dat velen het met mijn advies eens zullen zijn maar ik geef toe aan wat hij wil en laat hem niet huilen.....
    ik geef hem een slokje drinken (water met beetje siroop) en leg hem meteen weer in bed waarna hij weer lekker verder slaapt...oke ik moet er wel een tig aantal keer uit maar zodra hij slaapt kan ik toch ook weer even slapen....en het werkt voor mij!

ik bedoel hoe lang zullen ze zo blijven heus niet de rest van hun leven hoor en niemand heeft gezegt dat baby's ideaal zijn voor je rust maar ja het is iets wat elke ouder meemaakt en ik vindt dat je moet doen waar zowel jij en je kind het meeste rust bij hebben....wil je kindje even wat drinken en je weet dat, geef het dan ook zodat hij weer rustig en lekker verder kan slapen en jij ook

dat laten huilen iig ben ik geen voorstander van, ik zie het nut er niet van en niemand wordt er happier van de baby en de ouders niet...

Share This Page