Mijn vriend is op dat gebied ook zo. Al kom ik nu 50kg aan dan nog zal hij me er niet om verlaten en zou ook niet om minder intimiteit vragen. Hij maakt nu nog wel eens grapjes maar ik weet hoe en wat en hij krijgt ze terug. Hij zou me steunen als ik zou moeten afvallen, of wat dan ook moet doen om gezond te zijn en lekker in mijn vel te zitten. We botsen soms.behoorlijk maar komen ook weer nader tot elkaar en we praten erover, en zoeken zelfs hulp. TS; een partner hoort van je te houden om.WIE je bent niet om.WAT je bent. Hopelijk vind je de hulp die je nodig hebt en kom je er uit met je man.
Ik ben meer blij met mijn vent die het nooit zo ver zou laten komen dat ik 40 kilo aankom. Ben hem nog elke dag dankbaar dat hij me er op gegeven moment op wees dat ik misschien toch maar op me lijn moest gaan letten toen ik richting de 70 kilo ging terwijl ik normaal 58 weeg. Daardoor zag ik in dat het ongezond was en kon ik op tijd beginnen met sporten voordat ik erge overgewicht kreeg. Hij zei dat overigens niet omdat hij zich dan voor me zou schamen maar hij zei dat omdat hij van mij hou en het hartstikke ongezond is om overgewicht te hebben. Hij wilde een gezonde vrouw en moeder voor zijn kind en hemzelf maar bovenal een gezonde ik voor mijzelf. Nee sorry ik zou mijn man ook nooit willen ruilen met iemand, ook niet met jou. Juist omdat ik weet dat hij er zal zijn wanneer ik iets niet in de gaten heb. Dat ik weet dat hij me overal op zal wijzen wat ik misschien dan zelf niet door zal hebben, ook al zijn het minder leuke dingen!
Compleet mee eens. Ik ben ook heel happy met mijn vent die me nooit zo ver zou laten gaan. TS ik vind het super hoe je hier gereageerd hebt! Ik had al eerder aangegeven dat je het beste de oorzaak van je eetprobleem kunt gaan aanpakken in plaats van weer een dieet starten. Probeer een combinatie van psycholoog, diëtist en sportbegeleiding om terugval en emo eten te voorkomen. Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken! Een maatje meer is niet erg zolang er maar geen risico voor de gezondheid bestaat.
Ik snap haar man ook wel....hij wil waarschijnlijk ook het beste voor zijn vrouw, inclusief goede gezondheid. Daarom hoop ik ook dat ts en haar man er samen voor gaan, voor een goede oplossing. Ook omdat ze erg van elkaar houden. En misschien wil haar man haar er alleen keihard mee confronteren door te zeggen te willen scheiden. Ik vind dit erg verdrietig voor ts. Maar misschien wel een opening om het "probleem" voor eens en altijd aan te pakken, op wat voor manier dan ook. Ik wens haar heel veel sterkte en vooral doorzettingsvermogen bij!
Oh nee, in vergelijking tot wat ik van haar lees haal ik dat er niet uit.. (Maargoed, daar ben ik sowieso niet zo erg goed in, er zijn er maar een paar die erg opvallen )
Had een heel verhaal, maar heb het weer weg gehaald.... Korte versie: Lees best wat reacties, die bij mij in het verkeerde keelgat schieten. Ik bedoel, dat je dik bent en niet af kan vallen of weer aankomt, tsja dat doe je toch zelf Gewoon gezond eten en sporten, appeltje eitje! Tuurlijk mensen. Ts ook ik denk dat je man het goed bedoeld en dat hij door wanhoop/frustratie(??) niet zo handig handelt. Zijn je hormonen nagekeken? Schildklier? Een psycholoog zal je misschien kunnen helpen om de oorzaak te vinden en deze te behandelen. Daarnaast of daarna(wat de psycholoog adviseert) kun je met een diëtiste bezig gaan. Misschien een goed idee om je man dan ook eens mee te nemen naar de psycholoog. Zodat hij tips kan krijgen om jou te stimuleren ipv in de grond te trappen.
Wat ik me afvraag, hoe beïnvloed je gewicht jullie relatie verder? Hoe is jullie sexleven? Moet het licht dan altijd uit? Hoe kleed je je? Trek je weleens iets leuks of spannends aan? Ben je vooral met de kinderen bezig,doen jullie nog weleens wat leuks samen? Klaag je veel over je gewicht? Kan je complimentjes waarderen? Of wuif je die weg? Deze dingen kunnen ook heel vervelend zijn voor je man en die zegt dan dan het 'dik' zijn de oorzaak is van al die kleine dingen die meespelen
Nou die zul je niet veel gezien hebben want verreweg de meesten reageren met ongeveer dezelfde oplossing als jij aanbrengt. Kun je 1 reactie citeren waarin geschreven staat "tsja dat doe je zelf, gewoon gezond eten en sporten, appeltje eitje?" Ik heb het nog niet voorbij zien komen en heb toch zo'n beetje het hele topic gevolgd. (maar ga nu pitten )
Kort gezegd: je bedondert je man al jaren. Blijkbaar is eten belangrijker voor je dan je man (dat zie je trouwens bij de meeste verslaafden, hun verslaving is belangrijker dan hun relatieL. Geen wonder dat hij een ultimatum stelt: echt afvallen met een operatie of scheiden. In feite ben je geen haar beter dan de schuinsmarcheerder die elke keer weer vreemd gaat en elke keer na afloop zegt dat het nooit meer zal gebeuren. Alleen ga jij niet vreemd met een persoon, maar met eten.
Wat een reacties weer hier... Ik denk dat ik mjn man maar eens moet gaan afdwingen dat er weer haar op zijn hoofd gaat groeien. Want hij had wel haar toen we een relatie kregen
Helemaal met jou eens alleen jij verwoord het een stuk beter als ik zou kunnen @xlns wat een zielige reactie zeg. Ik zal je even iets uitleggen na aanlijding van jou reactie, want wat jij waarschijnlijk nog niet weet worden mensen dik doordat ze te veel eten wat ze toch echt ZELF naar binnen stoppen daar kan je dus WEL IETS aan doen. En is haaruitval de natuur daar kan je NIKS aan doen. Snap je het?
Haha nee Amfy is het niet.. Amfy heeft zelfs onder haar nieuwe naam (waar ze geloof ik alweer een jaar ofzo mee achrijft) in dit topic gereageerd haha En amfy heeft inmiddels 3 kinderen..