Het is niet toegestaan om te gissen naar welk bekend forumlid TS misschien is. Daarnaast heeft dat ook geen toegevoegde waarde. *zet politiepet weer af*
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik vroeg mij of hoe jullie zouden reageren als het andersom was geweest. Stel nou dat je man 30 kilo zwaarder wordt, je probeert om samen af te vallen, te motiveren etc en niks werkt, wat zouden jullie dan doen?
Dit dus! @TS: Hoeveel motivatie heb je nou nog nodig om wat aan je gezondheid te doen? Dat je man zegt er niet meer over te beginnen wil niet zeggen dat je er niks aan moet doen.
Niet zo heel lang geleden las ik een artikel over waarom het fysiek onmogelijk is om substantieel gewichtsverlies vol te houden. Ik zal even de link opzoeken..: Fat Is Officially Incurable (According to Science) | Cracked.com Hiermee bedoel ik alleen maar te zeggen dat ja, een gezonde levensstijl iets is waar een partner zich in kan mengen omdat het het hele gezin aan gaat, maar scheiden om zoiets gaat wel erg ver. Voor mensen zonder gewichtsproblemen, ongeacht waar die problemen vandaan komen zelfs, is het zo makkelijk te oordelen.. Maar ga er maar eens aanstaan. Gewicht verliezen als je nooit overgewicht gehad hebt is niet te vergelijken met gewicht verliezen als je je leven lang al moeite moet doen om enkel op gewicht te blijven, laat staan af te vallen.
Hulp inschakelen! Het is gewoon niet waar dat je door "ziekte" niet kan afvallen. Toen ik last had van mijn schildklier, viel ik ook af. Niet met grote stappen, maar wel met max 0,5 kg per week. Ik lees hier veel te vaak dat er voornamelijk vrouwen met overgewicht een ziekte als excuus gebruiken om niks aan hun levensstijl te hoeven doen.
Mijn oren klapperen van sonnige Reacties Hier! Ik wil toch even Wat kwijt. Niet ieder kontje gaat Door het mondje en sommigen kunnen Er echt niets aan doen. Ik ook heb al jarenlang overgewicht. Ik heb verschillende diëten gevolgd, helaas zonder resultaat. Ik krijg ook overal te horen dat ik juist te weinig eet! Voedingdatroon wordt aangepast, en dan zou ik moeten afvallen. Mooi niet dus, hoe hard mijn best ik ook doe. Het zit bij mij in de genen helaas. Toch let ik heel erg op wat ik eet, kijk altijd op pakjes en prop niet van alles in mijn mond. Ik let op dat ik niet meer aankom en alles wat er af gaat is heel mooi meegenomen. Afvallen is enorm moeilijk! En vaak zijn een paar kilo wel te doen. Maar als je 30 kilo af moet vallen, is dat behoorlijk zwaar. En natuurlijk, je moet willen, je moet er voor gaan en volhouden. Maar hoe hou je het vol als je al maanden stilstaat met afvallen? En hoe hou je het vol als je diëtiste dingen neerzet die je niet lust? Het is echt niet zo makkelijk om af te vallen, zoals sommigen hier beweren. En. @imensa sorry dat ik het zeg, maar je mening mag best wat genuanceerder. Jij kan mensen de put in praten zoals je alles neerzet. Je hebt best een punt met sommige dingen. Maar waarschijnlijk weet je niet wat het is om echt jarenlang of je hele leven met je gewicht in gevecht te zijn. Zo makkelijk als jij het doet voorkomen, is het echt niet. Ook als je het echt wil, is elke dag een gevecht.
Wel mee eens. Ik heb mijn hele patroon om gegooid geen suikers en zaken als pasta aardappelen rijst ernstig geminderd naar 3 keer maximaal in de week. Veel bewegen. Ik loop 10 km per dag fiets. En zit een uur perdag op de spin fiets En idd het gaat niet hard mede door de klierende klier. Maar nu 22 kilo ( vanmorgen gewogen) in 6,5 maand vind ik prima
Jouw lijf is het lijf van een ander niet... Fijn dat jij het geluk had dat het bij jou wel ging, bij ander gaat dat misschien niet hetzelfde als bij jou. Het is niet altijd een excuus. Bij sommigen vast wel hoor, maar niet altijd...
Mja mijn man is qua uiterlijk helemaaaaal niet mijn type ik vond hem niet eens knap haha.Toch is hij alweer 8 jaar mijn man.
Ik vind het altijd wel opvallend dat bij overgewicht vrouwen vaak zeggen: Tja ik heb een traagwerkende schildklier. Ja en.....slik je medicijnen: Neem je voeding onder de loep, want dan is het geen excuus meer. Dat je stofwisseling traag is, wil niet zeggen dat ie het helemaal niet doet. Voorbeeld: Die Sherma van the voice of Holland (donkere dikke vrouw)
Ik heb niet alles gelezen. Maar als er iets een slechte motivatie is om af te vallen is het wel als je niet gestimuleerd maar gechanteerd wordt! Jij bent niet alleen een lichaam. Een psycholoog lijkt me alleen oke als het een relatietherapeut is. Ik kan begrijpen dat een man iemand mooier vindt met een slank postuur, maar niet dat dat slanke postuur ten koste gaat van alles wat jullie samen delen. Ik hoop dat dit een vreselijk ongelukkige mannenpoging is om je te motiveren af te vallen met de beste bedoelingen (voor je eigen gezondheid bijv) en dat je heel snel honderden complimenten krijgt over waarom hij je wél mooi en aantrekkelijk vindt. Veel sterkte!
jahoor de mijne ook maar dat veranderd niet als mijn man flink aankomt.' ik vind het veel belangrijker hoe mijn man is, hoe vaak ik verhalen hoor van andere mannen poeh dan ben ik altijd maar weer blij dat mijn man niet zo is. en om die reden zegt gewicht mij helemaal niks, het is ook een stukje hoe je ermee om gaat. zoals eerder gezegd je hebt mensen die niks/weinig aan persoonlijk hygiene doen maarja dat zijn lang niet altijd gezette mensen.
Sorry voor mijn "recht voor z'n raap" zijn, maar uiteindelijk zijn het pogingen tot hulp, en inzien van dingen... soms hard... maar juist dat soort dingen zijn dingen die liefelijk vaak niet opgepakt worden. Neem de maagband,... ik zei hierover dat IK dat een gemakkelijke weg vond... Daarmee doel ik merendeel op de instelling van velen. Vaak zijn mensen gelijk terneergeslagen als het "even" niet lukt met diëten of sporten.. als ze even geen resultaten meer zien wordt er vaak direct opgegeven.. "het lukt toch niet" of "ik heb nu eenmaal aanleg". Dat klopt... met die instelling gaat het hem niet worden. Vervolgens "groeien" ze verder en komen ze in aanmerking voor een ingreep. Nu komt het gedeelte waarvan IK vind dat het té makkelijk is! In NL is goedkeuring van de huisarts, een gesprek met een psycholoog en de behandelend chirurg voldoende!!!! Terwijl in andere landen moet er eerst 10-20% van het huidige gewicht AF! om te zien of de motivatie er wel daadwerkelijk is om ook na het effect van de ingreep een levensverandering door te voeren in de eet en sportgewoontes! Dit zouden ze in NL ook moeten doen..... nu is het in mijn ogen zo gemakkelijk dat je gewoonweg creëert dat mensen gaan zeggen "sporten???? Nog 5kg en ik kom in aanmerking voor een maagband!" Dát baart mij zorgen!!!! Nu dat uit de weg is ben ik wel benieuwd naar de dagelijkse voeding van personen die beweren écht niet af te kunnen vallen! Eerlijk! En als er de ene dag patat staat en een andere dag "iets makkelijks"... Wees eerlijk, ook naar jezelf... als je echt wilt staan dat soort dingen NIET in je dieet... en kom aub niet aan met "ik moet ook nog kunnen leven!!" Want er is meer dan alleen vet eten!
In dat artikel verwijzen ze vrij duidelijk naar crash diëten afgaande op al hun assumpties. Waar is btw de bronvermelding in dat stukje? Zie alleen david wong. welke gewoon een humor schrijver is. Study: Lose weight and keep it off with six steps - Weight Management - Body & Health Dan vertrouw ik deze bron meer. Met andere woorden.. wat je wilt horen/zien kun je vinden op internet... hoe logisch of onlogisch dan ook. ook zal er op internet iets te vinden zijn dat voluptueus gezonder is dan slank zijn.
95% van de vrouwen heeft overgewicht vanwege teveel eten en te weinig bewegen. Helaas roept ook altijd 95% van de te zware vrouwen dat ze bij die 5% horen die er niks aan kunnen doen. Om nog een beetje on topic te blijven: ts is tenminste zo'n stoer wijf dat ze toegeeft dat ze te veel en stiekem eet. Dat is al een groot en goed begin! Toppie meis!