Man wil scheiden omdat ik te dik ben geworden

Discussie in 'De lounge' gestart door Emiliana, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dit is heel erg grof van jouw man!

Als je zelf echt ook wil afvallen dan zou ik hulp zoeken. Iemand die jou begeleid en helpt.
    Zoek een dieet waarin je niet te weinig hoeft te eten. Zoals weight watchers ofzo..

Je man zou je moeten steunen en helpen hierin! Praat er eens over, dat je heel erg je best wil doen, maar dat hij jou moet helpen..

Vindt het heel erg rot voor je! Dikke knuffel.

2. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb niet alles gelezen, maar zijn je kinderen geen stok achter de deur om af te vallen?

Kan je het lichamelijk nog aan om met ze te rennen, vliegen en hollen?

Een collega van mij heeft recent een maagverkleining gehad. Niet omdat ze zelf stond te popelen, maar voor haar 2 kinderen. Ze kon niet rennen door haar lichaamsgewicht, durfde niet mee te gaan zwemmen en dat soort dingen. Haar gewicht belemmerde haar in de omgang met haar kindjes waardoor ze heel verdrietig werd.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heb de laatste pagina's niet allemaal gelezen, maar heb al een paar keer voorbij zien komen dat 30kg aankomen kan zorgen dat je je partner niet meer aantrekkelijk vindt. Maar om dan te gaan dreigen met een scheiding is wel erg drastisch. Wat nou als ze slank zou zijn maar ouder wordt? Alles gaat hangen, rimpels enz? Dat is toch ook een oorzaak van het onaantrekkelijk vinden? Dan zou er heel anders worden gereageerd als echtgenoot face- en booblift zou eisen?

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het is niet alleen een kwestie van uiterlijk, ook gezondheid speelt een rol. Ik weet ook niet hoe lang dit speelt, maar misschien is de tijd van positief motiveren voor hem wel voorbij. Want als dat niet werkt, zal hij op een hardere manier door proberen te dringen bij haar.

Een eetverslaving schijnt best wel vergelijkbaar te zijn met een drugsverslaving. En als je al jaren probeert iemand te helpen, en je komt er steeds achter dat diegenestiekem zit te eten... Dan houdt het gewoon een keer op.

5. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Tja ik ben dan misschien eem egoist maar ik zou rcht niet met zo'n man getrouwd willen blijven.

Vind hem dan net zo egoistisch..

Wbt het afvallen ts ik zou idd hulp zoeken ws zit het probleem dieper..
    Succes iig!

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor de beeldvorming een plaatje. Normaliter heb ik een BMI van 23. Als ik 30 kilo zou aankomen zou ik naar ruim 33 gaan. Dan zie je meteen wat een verschil 30 kilo kan maken. Ik vind het niet raar dat een partner dat wil veranderen. De manier waarop wel.

http://www.ernaehrungsberatung24.de/images/krank/bmi.jpg

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind dit echt appels met peren vergelijken.
    Als je ouder wordt verandert je lichaam dat is normaal.
    Als je door ziekte of andere aanwijsbare reden je gewicht niet in de hand hebt is dat ook geen reden.

Wat mij persoonlijk zou storen dat mijn partner zich ongecontroleerd vol eet en daar niets aan wil doen.
    Tuurlijk kunnen er emotionele redenen zijn. Maar ook daar kun je wat aan doen.
    Stiekem eten zegt toch wel voldoende over een eetverslaving...
    Net als iedere verslaving moet die behandeld worden. Er zal een oorzaak voor zijn en daar moet je mee aan het werk.

Ik denk dat TS haar man dat stadium inmiddels voorbij is en TS eet nog steeds veel en stiekum wat ws deze reactie van TS haar man opleverd.
    Dit komt heus niet uit de lucht vallen.

Dus TS aan het werk! Ik denk dat een afspraak bij de psycholoog heel veel kan helpen (evt in een later stadium met je man samen) en daarnaast een dietiste en een sportabbo.

8. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Kleine bedenking: misschien is je gewicht op zich niet zo'n probleem voor je man maar wel hoe je ermee omgaat. Je vindt jezelf te dik en gaat "constant" op dieet, en misschien ben je tijdens zo'n dieetperiode niet de gezelligste in huis; komt daar nog bij dat je telkens tot nu toe een terugval gehad hebt en dat het dus ook nog eens geen effect heeft.
    Ik kan me voorstellen dat iemand een dag een slecht humeur wel kan hebben maar als dit zowat dagelijks wordt, dan wordt het iets anders.
    Misschien komt zijn eis voor een operatie hier vandaan, hij wil een blijvende oplossing en geen gezeur meer. Het helpt dan misschien ook als je zegt dat een operatie helaas niet voor iedereen permanent een uitweg biedt (i.t.t. wat je zou verwachten), en dat je na een gbp o.d. ook nog eens bijwerkingen / een strikt dieet krijgt.
    Verder lijkt het me dat een dergelijk overgewicht (30kg) jezelf ook in de weg moet zitten (kuitkramp, knieën, conditie, kleding, ...), dus succes bij het zoeken naar een levensstijl die bij je past en waarbij je bouw, lengte en gewicht meer in verhouding komen.

9. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Dit! Ook ik heb overgewicht.. ik kan wel met ze spelen en rennen maar naar een zwembad wil ik niet:(

Ben er nu 15 kwijt.. ik ga door want ik wil nog lang genietenvan mn kinderen en mn man.

Doe hetvoor jezelf en vooral voor je kinderen!

10. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Onzin;)
    Dat is de normale gang van zaken bij ouder worden en niet ongezond. Dus als iemand daarvoor zou willen scheiden dan sta ik vooraan in de rij met instemmen want met zo'n malloot zou ik niet getrouwd willen blijven.
    Ts haar man zal niet zomaar gaan dreigen met scheiden.....

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, voor een partner is dit ook gewoon heel erg vermoeiend. 10 jaar jojo'en, steeds maar aankomen, stiekem eten en dan nu proberen te willen afvallen maar het er niet iedere dag over hebben? Het kan gewoon niet anders meer is mijn idee. Het klinkt misschien heel bot maar op een gegeven moment werkt een aardige aanpak niet meer.. hoe lang nog afwachten?

12. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Goedzo meid! Doorzetten!

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ik ben toen me man kenden en tegenover nu acht jaar later 30kilo aangekomen,maar twee kids een chroniche whiplash en hoop medicijnen gehad en nog gebruik,maar hy heeft nooit zoiets gezegd.

14. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hmmm krijg een rare bijsmaak van jouw man, sorry.

Ik had altijd overgewicht, ik heb mij vorig jaar september laten opereren, ik ben plus de 17 kilo die ik daarvoor afgevallen was nu 60 kilo kwijt en ik heb never nooit mijn man gehoord over uit elkaar gaan, ik woog 145 kilo ken je nagaan hoe groot.

Meid ik had het verschrikkelijk gevonden had mijn man dit verwacht van mij, hij mag geen operatie van je eisen!! Jij ben degene die beslist of dit nodig is of niet en dan zijn er nog de doktors etc. die beslissen of je in aanmerking komt BMI 40+ mits je helemaal gezond ben anders moet je suiker en nog iets hebben met een bmi van 35+.

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Lekker huwelijk heb je, als je man van je wil scheiden omdat hij je te dik vindt :$
    Vraag me serieus af of hij wel van je houdt. Iemand die echt van je houdt, neemt je zoals je bent, ook met een tig aantal kilo's meer.
    Accepteerd hij dat niet, dan houdt hij niet van jou als persoon, maar houdt hij enkel van een slank lichaam ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    DAt is niet met elkaar te vergelijken. Mijn man is wat kalend aan het worden, jammer, niets aan te doen. Zou ik absoluut niet voor bij hem weggaan, want hoort gewoon bij het ouder worden. Zelf wordt ik grijs en de boel is niet meer zo straks als eerst na 3 zwangerschappen, maar 30 kilo aankomen is wel iets wat je zelf doet.

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat een lapzwans

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Maar hij heeft je toch geaccepteerd als je altijd al dikker was, je bent zelfs getrouwd, schrik dr gewoon van.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ja, maar bij jou heeft het een medische oorzaak, dat vind ik heel wat anders dan 30 kilo aankomen door teveel te eten.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ben ik het ABSOLUUT niet mee eens.

Er is een GROOT verschil tussen 30 kg aankomen zonder dat je er iets aan kunt doen door medicijnen of ziekte of 30 kg aankomen door eetverslaving.

Ik zou ook niet meer een verslaafde kunnen leven. Dat is rete zwaar!!!

Deel Deze Pagina