Man wil scheiden omdat ik te dik ben geworden

Discussie in 'De lounge' gestart door Emiliana, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja daarom, ook wij vrouwen moeten daar eens mee ophouden. Wanneer je te dik bent, dan ben je gewoon te dik, en dat is niet gezond en dan kun je je wel verschuilen maar dat gaat je niet helpen. Ik ben ook niet graatmager en bijna 10 kilo zwaarder dan 10 jaar geleden maar ik probeer het wel in te perken. Wanneer hier een verhaal zou staan over een vrouw met gebitsproblemen en na wat betere en dan weer slechte periodes nog steeds met gaten in het gebit loopt en vieze adem, dan begrijpen we toch ook allemaal dat een man daar op een gegeven moment klaar mee is en boos om wordt?

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    De manier waarop de man het zegt is erg cru, maar ik snap het wel.
    Het oog wil ook wat, buitenom de liefde die je voor je partner voelt.
    Tja zullen misschien veel over heen vallen, dat is dan jammer.
    Ik vind te zwaarlijvige mensen ook niet aantrekkelijk, ik val ook op slank tot gezet.
    En dertig kilo is erg veel.

Neemt niet weg, dat hij het anders had horen te brengen.
    Maar misschien is dit al meermalen op een opbouwende manier gedaan zonder resultaat en probeert hij het nu zo.
    Misschien doet hij het wel, omdat hij inziet dat het gevaarlijk zwaar begint te worden.
    Dat zullen we nooit weten, want wij zijn niet bij die gesprekken.
    Ik zou hulp zoeken, om voor jezelf uit te vinden hoe het komt dat je blijft jojoen en het bij de kern aanpakken.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar kom op, we weten toch allemaal dat dreigen niet gaat werken;).
    Dit is iets wat TS, zelf moet willen, en doen.
    Daar moet ze achter komen, en daar kan ze alle hulp en steun bij gebruiken, i.p.v. een vent die haar totaal de grond in boort!
    Daar zou ik ook spontaan, stiekem van gaan eten:p.

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Misschien is het niet eens TS die zich verschuilt.. Misschien doet haar man dat wel! Maar goed, daar kan ik ook niet over oordelen (wij allemaal niet natuurlijk).. Dat kan TS voor zichzelf nagaan. Ik hoop iig dat ze er wat mee kan!

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Er wordt met twee maten gemeten.....
    Een vrouw of man die verslaafd is aan bijv alcohol, sex, gokken, shoppen of drugs kan wel verlaten worden omdat de partner het niet trekt (oke....drugs en alcohol veranderen de gemoedstoestand dus dat ligt weer even anders, maar gaat me even om het voorbeeld) maar als het om te veel eten en overgewicht gaat dan moet de partner het maar aanzien?
    Hij wilt waarschijnlijk helpen en je een duw in de goede richting geven (op een lompe manier helaas) maar als jij de kern van het emo-eten niet aanpakt zal het nooit beter worden.
    Ga naar de huisarts of naar een psycholoog, want het zit dieper dan alleen het gewicht en het eten.

Succes en sterkte!

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Pfft wat een situatie meid.

Maar als je eerlijk naar jezelf kijkt, je schrijft overgewicht te hebben bij het trouwen, nu 30kg zwaarder, dan zul je ondertussen in de morbide obesitas groep beland zijn. Hierdoor zul je zeer wrs:

- Diabetes krijgen (of al hebben)
    - Eerder overlijden
    - Minder actieve leefstijl hebben, wat kan je allemaal nog wel/niet doen met je kids?
    - Minder zelfvertrouwen hebben (hoe gaat het met de verzorging van jezelf?)
    - Kan er bij ook een depressie spelen door de onvrede over je gewicht die op je gezin invleod heeft???
    - Het zal vast invloed hebben op je seksleven

Obesitas is meer dan een te dikke echtgenote hebben. Dus na 10 jaar en zo te lezen geen effect van je ondernomen pogingen tot afvallen kan ik me indenken dat je leeftstijl en daarbij behorende klachten na al die tijd genoeg zijn voor je partner.

Ik zou dit zien als een kreet van hulp van je echtgenoot, en aan de slag gaan eea te veranderen in je leven en leefstijl. En niet bij de pakken neer gaan zitten zielig doen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    Die man heeft haar tien jaar gesteund bij het jojo-en en is er nu klaar mee en voor hem is blijkbaar de maat vol en weet niet hoe hij nog op een andere manier kan doordringen.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Soms werkt dreigen prima hoor.. Het helpt je soms te realiseren wat je met bepaald gedrag op het spel kan zetten. Niet dat je bij elk wissewasje moet dreigen, maar in extreme gevallen snap ik het goed. Helemaal als alle hulp en steun al geboden is.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Onzin.
    Er is een groot verschil tuusen verslaafd en verslaafd, ook al is het 1 woord ;)
    Mijn man zou echt niet tegen me moeten zeggen dat hij wil scheiden omwille van mijn gewicht. Ik ben ook 12 kilo zwaarder. Hij hij daar een punt van zou moeten maken, en zelfs het besluit neemt om te scheiden, vindt ik het belachelijk. Er moet dan meer aan de hand zijn dan enkel overgewicht, en vraag ik me af of de man van TS zich verschuild achter haar overgewicht als reden, maar dat er in feite iets anders aan de hand is.
    In hoeverre is TS verslaafd ??? Jij geeft aan dat het zwaar is om met een verslaafde te leven. Ja, leven met een drugsverslaafde is zwaar, maar leven met iemand die 30 kilo zwaarder is geworden in 10 jaar, waarom is dat in jou ogen rete zwaar ??
    Het valt me in veel posten op dat er veel dames zijn die achter de man van TS staan, en TS zelf min of meer aanvallen omwille van haar gewicht. Denk dat TS het er zelf ook wel moeilijk mee heeft dat ze overgewicht heeft, aangezien ze al jaren probeert af te vallen ;)

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Depressie is een bekend bijkomend probleem bij extreem overgewicht, en zal zeker de gemoedstoestand en gezelligheid thuis kunnen beinvloeden.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    12 kilo is wat anders dan 30 kilo.

En ts had bij het trouwen al overgewicht. Nog 30 kilo erbij en dan kun je toch gewoon uitrekenen dat ze nu veel te zwaar is.

12. Niekepiek

Ts zegt dat ze altijd al te dik is geweest en heel haar leven al aan het jojo-en is.
    Dan wist hij dit ook al op het moment dat hij haar leerde kennen;).
    Had hij zich maar eerder moeten bedenken dat hij geen "volle" vrouw, wilde trouwen.

13. Sanne1985

"Vol" is wel iets anders dan (morbide) obesitas ;)

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Eens, net als dat een sociale drinker wel iets anders is dan iemand die zich ontwikkeld tot alcoholist in de tien jaar van het huwelijk.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    Wat een onzin. Er zit een groot verschil tussen 'vol' en dik zijn.

16. Niekepiek

Die zijn toch ook vol ;):p.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Niet alles gelezen, maar ik ben het eens met Mrs Blossom!

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Er is denk ik al vaak genoeg gezegd dat man van TS het op zijn zachtst gezegd niet handig aanpakt.... Maar kan me zijn "mening" enigszins voorstellen. TS was al te zwaar en komt 30 kg aan, dat is dus echt veel te zwaar en dat moet je haast wel in t leven belemmeren.

Ik heb een familielid dat ook veel te zwaar is en daar heeft het gezin in t dagelijkse leven toch best "last" van. Achter de kinderen aanrennen gaat moeizaam, met de kinderen stoeien, leren fietsen, ze past nergens in in een pretpark, met warm weer zweet ze zich na 10 min lopen al kapot, naar het zwembad/strand durft ze niet. Zo zijn er nog wel 100 voorbeelden te noemen die niet/moeilijker gaan, die ze niet durft of waarin ze gewoon belemmerd wordt. En dan heb ik het niet over de bijkomende gezondheidsproblemen....

Dus tsja wanneer je gewicht je dagelijks leven, het gezin, zo beïnvloed dan kan ik me de reactie (=frustratie) van de man voorstellen.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #139 Mams136, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    verwijder...ivm vreselijk lange tenen.. ;)

20. Sanne1985

Haha ja, boordevol :p

Deel Deze Pagina