Enigzins snap ik dat je man het niet fijn vind maar om dan te gaan scheiden. Dat kan niet de enige reden zijn. Ik wil je veel sterkte wensen!
Wat heftig joh! Ik zou zeker niet meegaan in de eisen van je man, wie weet is scheiden wel de beste oplossing als hij blijkbaar zo voorwaardelijk van je houdt. Buiten dat, als je voor jezelf of je gezondheid af wilt vallen, zou ik wel de hulp inroepen van een diëtiste, dan heb je een stok achter de deur en iemand die je wel steunt.
Het is mij niet helemaal duidelijk WAAROM hij wilt dat je afvalt.. Is het om je uiterlijk, of om je gezondheid waar hij zich zorgen om maakt ? In het laatste geval kan ik me er wel in vinden, dat hij zo reageert. Er speelt dan ook meer mee dan het feit dat hij het je gunt dat je gezond bent. Namelijk de toekomst en vooruitzichten, je energiepeil etc. Maar dat weet ik allemaal natuurlijk niet, hoe hij erover denkt. Voor de duidelijkheid, hoe hij ermee omgaat is niet prettig voor je natuurlijk, maar het lijkt erop dat als het huwelijk verder goed is, dat er wel iets te bereiken moet zijn met een goed gesprek hierover, en wederzijds respect. Misschien zit het hem al jaren dwars, en is het moeilijk voor hem om nog geduld te opbrengen, maar dat zal hij dan met zichzelf moeten uitzoeken. Blijf in ieder geval bij jezelf, zou ik zeggen, het is jouw lijf en jouw gezondheid, en ook jouw strijd..
Liefe TS, Ongelofelijk bot van je man zeg. Ik heb niet eens alle pagina`s gelezen. Hij kan zich dan wel zorgen om je maken maar hoe hij dit heeft gedaan mag je wel woest om worden. Hoeveel vrouwen voelen zich onzeker over hoe ze zijn of eruit zien. Ik heb liever een man van 110kilo dan een blaadjes tellende hamster. Zelf ben ik ook te dik. Jammer dan. Twee jaar geleden ben ik door een stoornis tot 70kilo afgevallen. (dat ik dus 70kilo woog) Ik heb me nog nooit! zo slecht gevoeld met mijn lichaam. Als je zelf wil afvallen dan lukt dat. Maar jij moet er voor gaan en hij als je echtgenoot hoord van je te houden zoals je bent. En jou dan te steunen hierin. Als hij zulke opmerkingen maakt maakt hij je onzeker en waarschijnlijk zul je dan alleen maar meer gaan stress eten denk ik. Hoop dat ik niet te fel heb gereageerd. Groetjes Janna
Bij mij komen er na het lezen van je verhaal een paar vragen naar boven: -heb je iets overgewicht of ernstig overgewicht? -beinvloed het de manier van leven, samen met je gezin (bijvoorbeeld de deur niet uit willen vanwege onzekerheid, niet willen zwemmen etc etc? -is het de enige reden waarom hij wil scheiden of zou het een combinatie kunnen samen zijn van te zwaar zijn, en hierdoor minder actief zijn? Dus hard gezegd: zit je bijv vaak op een dag lui op de bank, waardoor je in zijn ogen misschien niet meer de vrouw bent waar hij op is gevallen? Ik zeg niet dat dit gegronde redenen zijn om een scheiding aan te vragen, (wat denkt hij wel niet!) maar dan zou ik mezelf nog enigszins in kunnen leven in zijn motivatie. dan zou hij je hierom noooit aan de kant mogen zetten. De enige reden om af te vallen is omdat JIJ dat zelf wilt! Sterkte ermee TS
Hier kan ik me in vinden. Je gezondheid gaat voor. Overgewicht is naast meestal niet mooi voor de meeste mannen gewoon dodelijk. Suikerziekte, osteoperose, kanker dat ligt allemaal op de loer. Hier heb je een zeer verhoogd risico op. Daarnaast ben je natuurlijk minder flexibel en fit. Los van hoe hij het brengt, moet je goed nadenken over jouw toekomst met kinderen en overgewicht. Je wil ze geaag volwassen zien worden en dat gaat met overgewicht minder makkelijk. Daar zou ik me als echtgenoot zijnde, echt grote grote zorgen over maken. Heb je al eens psychologische hulp ingeschakeld? Dit klinkt echt als een levenslange slechte relatie met eten. Op je achtste al op dieet is voor geen enkel lichaam goed Veel sterkte!
Ik heb ook niet alle pagina's gelezen maar je zegt dat je al je hele leven loopt met overgewicht, je man heeft jou zo leren kennen en vond/vindt jou dus prachtig zoals je bent/was. Ik kan me wel voorstellen dat je man je nu minder aantrekkelijk vind want persoonlijk vind ik dat 30 kilo in 10 jaar heel veel..maar of dat de echte reden is voor een scheiding dat denk ik niet, ik denk dat er meer aan de hand is dan wat je man je nu vertelt. Ik zou zelf wel gaan afvallen desnoods met een maagverkleining want zeg nou zelf je wilt toch ook gezond door het leven? En je kindjes zien opgroeien? i.p.v. nog dikker te worden en nog ongezonder te gaan leven..
Nou helemaal mee eens, ik ben dik 30 kilo afgevallen maar voor mezelf van mijn man hoefde dat niet, erger nog die wil niet dat ik teveel afval haha Hij is op mijn "lelijkst" (vind ik dan) met me getrouwd dus kon er alleen maar beter op worden LOL Maar vind dat echt geen basis hoor, zo'n vent kan je beter kwijt zijn, daar heb je dan je leven aan gegeven, hem 4 kids geschonken! Ondankbare pipo!
Enig puntje wat ik WEL met hem eens ben is dat je goed voor jezelf moet zorgen in verband met je kinderen en jezelf, niet voor hem maar om DIE redenen, je wilt nog jarenlang gezond leven dus om DIE reden zou je willen afvallen en gezond leven. Duik er eens even echt in, ik ben ook al jaren aan het lijnen maar juist door meer en gestructureerder te gaan eten ben ik het nou kwijt dus het gaat niet altijd om streng of minder eten en een operatie is niet de oplossing.
Dit zijn ook mijn vragen/ideen daanaast, is hij wel een lapzwans voor de manier waarop hij zich hierover uit....:x
Velen zeggen echt dat die man een hork is, dat de scheidingspapieren al klaar zullen liggen enz,... Maar dat zijn nu net de reacties die ik niet begrijp! Is het een hork omdat hij die eetverslaving wat al jaren aan de gang is niet meer kan aanzien ? Is het een hork omdat hij niet meer wil dat hij en zijn hele gezin eronder moet lijden? Is het een hork omdat hij die scheiding misschien als laatste kans geeft om haar te laten inzien dat ze zeer fout bezig is? Is het een hork omdat hij het helemaal beu is dat zijn gezin eronder lijd? Is het een hork omdat hij haar niet wil zien doodgaan door eigen fout? Een langzame zelfmoordpoging dus waar hij haar niet meer in kan tegenhouden? En ks zulk pvergewicht een goed voorbeeld voor de kinderen? Het is grof wat hij zegt! Maar misschien zegt hij het wel uit wanhoop. Zulk overgewicht is zeer ernstig! En een eetverslaving is even erg als een drank of drugsverslaving. Als mijn vriend aan de drugs of drank verslaafd word ga ik er zeker geen 10 jaar of langer op wachten in de hoop dat hij inziet dat hij niet goed bezig is. En dat is identiek hetzelfde!
Wtf. Sorry de eerste die dat tegen mij zegt zal ik zelf met kop en kont door de deur naar buiten gooien k zou niet eens de moeite nemen om de deur open te doen. Il ben na de eerst veel aangekomen door dat mijn schildklier een klap gehad heeft. Eerlijk ik baal van mij lichaam en ik kijk nooit meer in de spiegel. Tijdens get douchen hang ik een handoek over de spiegel. Ik heb zelfs tegen mijn man gezegd dat hij anders maar weg moet gaan omdat ik een dikke trol ben. Ik heb nog nooit mijn man zo boos gezien. Woedend was hij. Hij neemt mijn zoals ik ben en hij vind me mooi hoe il er ook uitzie. ( dat zie ik dus echt niet) Nu ben ik sinds 6 maanden aan het afvallen ben nu 20 kilo kwijt en het blijft op pijl. Als je maar niet vervalt in oude gewoontes
Wat Sydneys zegt ben ik ergens mee eens. Misschien dat de man van TS niet echt wil scheiden, maar niet meer weet wat hij moet doen. Dreigen met een scheiding is voor hem misschien de laatste manier om duidelijk te maken dat hij wil dat het veranderd. (om de goede redenen of slechte, dat weten wij niet)
dit is dan weer het andere uiterste, extreem overgewicht is inderdaad een gevaar voor je leven, maar een langzame zelfmoordpoging... omg...