Hoi Visje, Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb e.e.a. gelezen van de brieven van je man en het lijkt er echt op dat hij met dingen worstelt en dit niet zozeer te maken heeft met jullie relatie met elkaar, maar meer met de dingen zoals ze nu gaan. Ik krijg echt het gevoel dat hij helemaal niet wil scheiden, maar gewoon opgekropte gevoelens heeft die hij nodig moet bepraten met jou, al dan niet met begeleiding. Een gezin is gewoon zo anders dan een relatie met zn tweetjes, zonder kids. Je bent nu meer een team dat de boel draaiende moet houden, dan dat je geliefden bent. Dat moet gewoon een nieuwe plek krijgen. Jullie zitten nu in een hele drukke hectische fase en wie weet is hij gewoon echt oververmoeid of heeft hij misschien zelfs depressieve gevoelens. Een scheiding is echt geen oplossing. In elk geval zo fijn om te horen dat hij toch wil vechten voor zijn gezin. Jullie komen hier echt uit. Dikke knuffel voor jou en zoek het niet teveel bij jezelf....
Hee meiden, Wat later dan verwacht, maar ik ben er nog! Gisteren is hij met zn beste vriend gaan praten, en dat heeft hem zichtbaar goed gedaan. De opluchting straalt er vanaf. Na mijn werk vond ik zelfs een grote bos met mijn lievelingsbloemen op tafel! Hij beseft dat hij veel te lang zijn gevoelens heeft opgekropt. Hij zit écht met zichzelf in de knoop, het is hem allemaal teveel geworden. Alle kleine irritaties heeft hij niet uitgesproken, en in zijn hoofd zelfs veel groter gemaakt dan ze in werkelijkheid zijn. We zijn er echt nog lang niet, maar de eerste goede stap is gezet. Wel heb ik aangegeven dat ik snel wil weten wat hij concreet wil. Ik snap dat over een week het probleem niet opeens weg is, ik wil wél weten of hij eerst zelf met iemand wil praten en dan samen in bijvoorbeeld relatietherapie wil, of dat hij dat meteen wil. Er moet iets gebeuren, en ik ga niet lijdzaam af zitten wachten. Voor hetzelfde geld barst dan over 2 maanden weer de bom en zijn we terug bij af, of erger. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik ben blij met dit forum. Ik wil hier mijn vriendinnen niet mee belasten, niet omdat ik denk dat ze niet naar me willen luisteren maar omdat ik niet wil dat ze bevooroordeeld naar man kijken. Er zijn nu buiten dit forum 3 mensen op de hoogte, en dat vind ik voorlopig genoeg. Ik ben niet dagelijks online, maar vind het super dat jullie allemaal aan me denken, met me meeleven en tips geven hoe ik dingen aan kan pakken. Zometeen gaan we met de kinderen naar mn moeder, we blijven daar eten en de kinders blijven daar slapen. We hadden al een tijd terug vanavond een stapavond gepland, met vooraf biertjes bij ons thuis. Dat laten we 'gewoon' doorgaan, is wel lekker, even afleiding. Ik heb er ook zin in, even kroegen en mn hoofd leeg maken. Mochten jullie me niet meer zien hier wens ik jullie een fijn weekend! Dinsdag zal ik weer online zijn, wellicht tussendoor nog maar dinsdag zeker. Liefs!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je man blijft praten en het niet weer gaat opkroppen, daar gaat tijd overheen. Ik ben blij dat hij toch op zijn besluit terug is gekomen en het niet heeft doorgezet. Ik wens jullie ook een heel fijn weekend en als er iets dwars zit, gewoon eruit gooien hihi. Moet je man eigenlijk meer doen!!
Klinkt goed en effe de boel de boel laten is ook altijd goed hoor. En goed dat je vraagt hoe jullie dit nu samen kunnen aanpakken. Niet weer naar de achtegrond dringen en er niet meer over praten.... Veel plezier vanavond...
Nou dit vind ik wel weer erg lief. Dat doe je m.i. ook niet als je klaar bent met iemand. Hopelijk hebben jullie een leuke, ontspannen avond. En dat je concreet wil weten wat hij wil lijkt me prima, toch. Hij zal dat zelf moeten aangeven, vooralsnog kan niemand bij elkaar in z'n koppie kijken.
jeetje meid wat is dit een klap in je gezicht helaas kan ik er niet over mee praten maar wil je onwijs veel sterkte wensen ennuh als jij je mama wilt bellen moet je dat gewoon doen waarom niet je hebt verdriet en je mama is ook om je te troosten
Goed om te lezen dat jullie er samen over gepraat hebben. Hopelijk komen jullie er samen uit, als jullie beide je werkelijke gevoelens naar elkaar uitspreken. Veel sterkte en wijsheid voor de toekomst gewenst. Ik denk zelf dat het wel goed komt tussen jullie maar dat er nu gewoon een flinke dip is.
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, en ookgoed dat je aangeeft dat er wel wat moet gebeuren (ofwel therapie voor hem of relatietherapie). Want als je het gewoon op het beloop laat nu sta je over een paar maanden op hetzelfde punt. Heel veel succes!
Wat ik ook mooi vind om te lezen is dat hij inziet waar het mis gaat bij hem: Teveel opkroppen en het daardoor groter laten worden dan dat het werkelijk is. Zorg er inderdaad voor dat het onder de aandacht blijft en dat hij het niet wegmaakt. Ik ken je man niet, maar (uit ervaring) mannen hebben die neiging weleens. 'zo die fase heb ik weer gehad en we gaan weer door...' Heel veel succes!