Help! Welke kleur kasten in woonkamer?

Discussion in 'De lounge' started by cupcakes, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoi!

Wij zitten ons al een tijd te ergeren aan onze vitrinekast en zouden deze graag vervangen, en dan het liefst meteen de tv kast en hoge kast die we ernaast hebben staan ook. En dan geen nieuwe vitrinekast maar meer een wandmeubelcombinatie. Maar we willen er niet teveel aan uitgeven (zit te denken aan Ikea kasten oid)

We hebben zo'n 10 jaar geleden de kasten samen met een eetkamertafel en salontafel gekocht. De tafels willen we niet wegdoen en onze eettafelstoelen ook niet. Nu komt alleen het probleem: ik heb geen idee in wat voor kleur we een andere kast zouden moeten nemen.

De meubels zijn allemaal van donker rubberwood (dit is houtfineer, dun laagje echt hout dus dat durf ik niet over te schilderen), de vloer is eikenlaminaat en de stoelen zijn cremekleurig leer met donkere poten, bijna hetzelfde als de meubels. En we hebben een bruine bank (isunda bruin kivik van Ikea)

Een ander soort hout lijkt me wel erg druk worden, en kan wit wel bij die stoelen in de buurt? (niet er tegenaan, maar zit maar 1 a 2 meter tussen tafel en kastenwand)

Wat zouden jullie doen?

Stoelen en meubels zijn ong. zo (geen eigen foto's)

Attached Files:

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    niemand? :(

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik zou voor een creme-kleurige kast gaan.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Je zou voordat je nieuwe gaat kopen kunnen proberen een van je huidige kasten met krijtverf (bijv Annie Sloan) te verven. Dan hoef je niet eerst te schuren. Wel even een proefstukje doen of het hout er niet doorheen bloedt..dan heb je ook goedkoop een nieuwe look..

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Bedankt voor de reacties!

@hilly1980: Crème kleurige kast heb ik ook wel voor zitten kijken. Maar dat is niet zoveel verkrijgbaar nu of het is in een landelijke stijl, ik hou meer van wat strakker.

@mcw: we willen juist echt andere kasten ,de vitrinekast staat al sinds het begin vrij wankel en glazen deuren met kleine kinderen zijn niet handig. Verven zou dan alleen een optie zijn voor de tafels zodat we niet weer een andere houtsoort hebben. Maar een tafelblad verven lijkt me geen doen omdat het er dan zo weer af is of snel beschadigd.

Share This Page