Man wil uitslapen

Discussion in 'De lounge' started by Poohbear82, Jun 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    op dit moment baal ik even van m'n man. Misschien ben ik heel onredelijk, dan mogen jullie mij met beide benen op de grond zetten. Dit is het geval:

Mijn man werkt 4 dagen en ik 3 waarvan 2 dagen per 2 weken studie en ca 1 dag per maand extra.
    Op mijn werkdagen sta ik om 5:15 op. M'n man staat op ma en di om 6:30 op, op do en vr om 7:00 uur. Op ma en di brengt hij de kinderen naar de opvang. Ik haal ze op en zorg voor het eten.

Op donderdag gaat de ene week de oudste en de andere week de jongste naar de opvang, ik ben dan vrij en breng en haal degene die naar de opvang gaat dus en sta dan om 6:30 op.
    Nu heb ik een aantal keer school op donderdag. De kinderen gaan dan beiden naar de opvang. Als ik ze breng moet ik uiterlijk om 7:30 daar wegrijden en sta daarom om 6:15 op. Als mijn man ze brengt moet hij uiterlijk 8:00 wegrijden en staat om 6:45 op.

M'n man geeft aan dat hij niet altijd degene wil zijn die brengt, en dat snap ik want de jongste huilt soms flink bij het brengen.
    Dat ik de kinderen op ma en di breng is niet handig, want dan ben ik door files pas om kwart voor 7 s avonds thuis. M'n man is om kwart voor 6 thuis en kan niet eerder naar huis, waardoor hij weinig speling heeft om de kinderen van de opvang te halen.

Maar nu as donderdag: ik moet naar school, m'n man heeft de dag vrij genomen. Maar hij wil dat ik de kinderen wegbreng én geeft aan dat hij s ochtends niet helpt omdat hij wil uitslapen! 😵
    Ik heb aangegeven dat ik wil dat hij ze brengt omdat hij toch vrij is en alle tijd heeft, ik echt op tijd weg moet en hij bij thuiskomst wat mij betreft de hele dag kan slapen. Maar nee hij wil uitslapen...
    Ik sta verdorie iedere dag muv vrijdags, eerder op als hem. Zelfs in het weekend mag hij vaak blijven liggen als ik de kinderen uit bed haal als ze wakker zijn. Is het dan echt zo onredelijk van mij dat ik het er niet mee eens ben dat hij donderdag wil uitslapen en ik daardoor eerder m'n bed uit moet om de kinderen klaar te maken, weg te brengen en op tijd op school te komen?

Komt nog bij dat ik nog borstvoeding geef aan de jongste en daardoor minimaal 1 keer per nacht en zo'n 3 kwartier uit ben. maar daar kan hij niks aan veranderen.

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik vind je man onredelijk.

Zou ook wel willen uitslapen, maar wat dat betreft is het hier samen uit, samen thuis. Als een van ons weg moet dan doen we de kinderen altijd samen. Uitslapen daar denken we alleen aan als we beide kunnen blijven liggen (of als de kinderen niet weg hoeven en je dus een pyjama dag kunt inlassen ;)), dan wel in samenspraak het eerlijk kunnen verdelen.

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    No way hoze dat mijn man uitslaapt dan.
    Mijn man werkt 5 dagen.
    Ik heb 3 ochtenden vrij dus ik sta 6 ochtenden met zoon op. Zondag is mijn uitslaapdag.
    Zou hij ook een dag vrij hebben en ik moet werken dan staat hij maar met zoon op. Zo kan de degene die moet werken met meer energie werken en kan zich rustig aankleden. Degene die thuis is kan zich overdag even rustig zitten of liggen.

Ps...gelukkig zou t nog niet eens bij mijn man opkomen en zeker niet als ik snachts er nog eens uitmoet voor.borstvoeding. ohja...is zoon snachts wakker geweest om wat voor reden ook dan staat hij met hem op maakt niet uit of die moet werken of niet

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou zeggen, laat hem 's ochtends helpen en de kinderen wegbrengen en daarna kan hij weer lekker het bed induiken.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ja en nee.
    Hij heeft vrij genomen voor zichzelf dus ik snap heel goed dat hij dan lekker wil uitslapen.
    Jij moet vroeg op, als je de kinderen weg brengt extra vroeg. Terwijl hij daarna evt terug kan en lekker een hele dag kinderloos thuis op de bank kan zitten.

Is hier ook nogal vaak een struggle

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou zeggen: prima, maar dan slaap ik het weekend uit. Ik zou sowieso gewoon het weekend om en om doen zodat je beide aan je rust toe komt. Je bericht leest een beetje alsof je wel wat rust kunt gebruiken.

7. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Waarom niet gewoon de kindjes thuis houden? Als hij toch vrij is. Scheelt weer kosten😉 En hij kan slapen tot ze wakker worden. Kunnen de kinders ook lekker op het gemakje opstaan enzo☺️

Dat zou mijn optie zijn:D

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik vind je man heel onredelijk en kinderachtig ook. Jeetje zeg. Ik zou echt pissed zijn en hier niet in mee gaan. Als de kids weg zijn kan hij de heeeeele dag slapen.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Tjee, nee hoor mijn man zou niet eens moeilijk doen, Hij kan verdorie de hele dag weer lang uit op bed/bank liggen als hij dat zou willen. Ik zou dat echt niet accepteren. maar goed mijn man zou dat uit zich zelf doen. (gelukkig)

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Tja, ik snap je gevoel wel, maar ik snap hem ook. Eerlijk gezegd als ik een dag vrij neem, wil ik ook gewoon doen wat ik wil. Zonder dat het de ander schaad uiteraard, maarin jullie geval is het niet zo dat jij daardoor lessen moet missen of een andere belangrijke afspraak mist ofzo.

Ik proef een beetje dat jij al heel veel dingen automatisch doet, maar ondertussen daar wel waardering van wil van je man, terwijl hij die dingen niet van je vraagt. Waarom sta jij bijv. in het weekend altijd op als de kinderen wakker worden?
    Heb je weleens aangegeven dat jij behoefte hebt aan een keer iets voor jezelf? Want ik denk dat het niet het punt is dat hij een keer wil uitslapen, maar dat jij andersom niet vraagt/krijgt waar je behoefte aan hebt.

Maar misschien zit ik helemaal mis.:)

11. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,858
    5,118
    113
    Home
    als dit vaker voor komt zou ik het niet doen
    maar 1x zodat je man lekker kan uitslapen zou ik niet echt een probleem vinden als je er toch al vroeg uit moet

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik vind het onredelijk van je man. Hij kan daarna terug z'n bed induiken en de heeele dag slapen.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Kan hij ze niet later wegbrengen naar de opvang? Om 6:45 opstaan op je vrije dag lijkt me ook niet fijn.
    Maar als vriend vrij was en ik moest werken (haast) dan bracht hij dochter wel weg. Niet om 7:00 al maar wanneer ze beiden rustig hadden ontbeten enzo. Daarna sprong ie de rest van de ochtend weer in bed :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    De meesten hebben een vast contract met vaste uren, dus dan maakt het qua kosten niet uit. Maar haar man kan de kindjes laten uitslapen en zelf ook een beetje en de kinderen wat later brengen dan normaal. Heeft hij daarna nog de hele dag lekker alleen.

15. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik zou hier geen probleem van maken. Ik moet toch vroeg op, dus dan zou ik de kids aankleden en wegbrengen. Maar ik ben dan ook niet zo moeilijk.

Mijn man is thuis bij onze zoon en als ik moet werken dan laat ik mijn man ook slapen. Breng zoon naar school en rij dan meteen door.

16. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik neem zo af en toe ook een vrije dag op als ik echt heel moe ben. Bespreek dan altijd wel even met mijn man dat hij onze zoon wegbrengt. Ik kan namelijk niet meer slapen als ik echt uit bed ben geweest. Soms heb ik die vrije dag gewoon even nodig om bij te komen. Ik weet niet of dat bij jouw man ook het geval is? Als hij aan het eind van zijn Latijn is zou ik hem die dag wel gunnen. Net zoals jij zou moeten kunnen aangeven wanneer je moe bent en even extra wilt kunnen rusten. Of in het weekend wil uitslapen.

17. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou opstaan, aankleden, spullen pakken, m'n man wakker maken en zeggen dat de kids naar de opvang moeten en het huis uit rennen 😂😁🙈

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Dat is inderdaad een prima redenatie.
    Mits jouw man diezelfde instelling heeft bij jou, heb het idee dat daar de frustratie van TS vandaan komt..

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Whahaha dat zou ik doen. Piepende banden de straat uit!

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou je man laten uitslapen. Jij moet toch vroeg opstaan, nu gewoon ietsje vroeger. Maakt dat zoveel uit?
    Als ik eens een dag vrij zou nemen voor mezelf lijkt het me ook heerlijk om lekker op te staan wanneer ik wil en gewoon een chill ochtend te hebben.

Maakeen deal, jij slaapt uit in het weekend, je man gaat s'ochtends met de kinderen iets doen

Share This Page