Dat kan, maar de vraag was of het onredelijk was en daar geeft ik mijn visie op. Ik zeg niet dat zij onredelijk is, maar ik zou hier niet moeilijk over doen.
Zou het voor die ene dag geen probleem vinden als hij uit wil slapen. Echter ben ik wel benieuwd wat hij zou doen als jij een keer wilt uitslapen. Dat wordt me nog niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Ik lees dat jij veel doet, maar is dat omdat hij jou het rusten niet gunt of omdat je dat zelf niet duidelijk aangeeft. In eerste geval zou ik dan nu ook niet makkelijk meewerken. In tweede geval zou ik het dus niet erg vinden, maar zelf ook aangeven te willen blijven liggen in het weekend bv.
Hmmm. heel eerlijk: het zou er bij mij wel aan liggen hoe m'n pet staat. Dus waarschijnlijk ben je onredelijk, haha. Waarschijnlijk zou ik het mokkend doen maar dan wel onder de voorwaarde dat ik in het weekend wil uitslapen. Maar dan ook ECHT. Niet dat de kinderen vanaf 7 uur in ons bed liggen en ik alsnog wakker lig tot hij om 9 uur met ze gaat ontbijten. Dan zou ik hem dan ook echt om 7 uur het bed uit schoppen met ze Ik zou er ook van balen hoor, om extra vroeg op te staan op een toch al lange dag. Maar jij moet waarschijnlijk een half uurtje eerder opstaan ofzo? Terwijl het voor hem echt een paar uur scheelt t.o.v. uitslapen. Als ik dan over een paar dagen kan uitslapen, zou het mij dat half uurtje wel waard zijn!
Ik zou er niet eens over denken eerlijk gezegd. Hij verwacht dus dat jij eerder op staat, alles alleen doet, en ze naar de opvang brengt zodat hij ondertussen kan slapen? Terwijl jij er 's nachts ook nog uit bent geweest om te voeden? Nee hoor, ik zou zelf zoveel mogelijk slaap willen in dat geval en dus niet eerder op staan zodat híj langer kan slapen. Hij kan toch ook lekker rustig aan doen met de kinderen die ochtend? Of hij brengt ze naar de opvang en gaat dan de rest van de dag slapen.
Ja daaaag. Ik zou de kindjes dus echt niet wegbrengen. Sowieso waarom de kindjes wegbrengen als hij gewoon thuis is? Dat snap ik nooit. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
Ten eerste: respect dat je om 5.15 opstaat. Dat is voor mij midden in de nacht. Nee, ik vind je niet onredelijk. Als ik het zo lees, heb jij genoeg op je bordje. Ik vind de meeste reageerders best mild voor hun man, ze boffen met jullie. De mijne helpt overigens wel op zijn werkdag ook altijd even mee met opstarten 's ochtends, wanneer dochter op een van mijne vrije dagen naar de psz gaat. Ik ben niet zo'n ochtendmens. Vriend en dochter wel, laat ze lekker even kletsen in de badkamer onder het tandenpoetsen terwijl ik mij nog heel even omdraai. Maar goed, ik breng haar wel zelf natuurlijk. Vind het onzin dat mijn vriend dat zou moeten doen, terwijl ik vrij ben.
Ja, op vrije dagen breng ik dochter ook niet weg. Nou ja, alleen een ochtend naar de psz. Maar als ik op een werkdag vrij ben, dan blijft dochter ook gezellig thuis.
Ik vind je man onredelijk. Een dag vrij nemen van je werk betekent niet automatisch dat je ook vrij hebt van je kinderen. Als hij het met je had overlegd was het misschien anders geweest voor je, maar dat hij dit per se wil... Maargoed, ik heb misschien makkelijk praten. Mijn vriend is morgen vrij, ik vertrek al vroeg met onze dochter maar hij komt er dus mooi wel uit voor de hond. Ik ga namelijk echt niet nog eerder opstaan. Daarna kan hij weer zijn bed in als hij dat wil.
Bedankt voor de reacties. Dat de kinderen toch naar de opvang gaan als een van ons vrij is, is om meerdere redenen. De tijd wordt over het algemeen dan wel nuttig besteed en vaak scheelt het gesleep met kinderen naar afspraken (zoals fysio, ziekenhuis). Daarnaast biedt het wat flexibiliteit die ik voor mn werk soms nodig heb. Dat ik in het weekend er meestal als eerste uit ben is er ingeslopen toen de jongste standaard om 6:30 voor een voeding kwam (nadeel van borstvoeding), dat is al een tijdje niet meer zo. Maar mn man zal niet uit zich zelf als eerste eruit gaan. Op mn verjaardag heb ik hem moeten vragen op te staan met de kinderen zodat ik tot 8:30 kon blijven liggen. Hoewel dat me irriteert weet ik ook dat hij zo is en dat niet zal veranderen. Maar andersom vraagt hij wel van mij dat ik s ochtends help met de kinderen als het een keer voor komt dat ik later of gelijktijdig de deur uit moet. T is ook niet dat ik hem niet gun om een keer uit te slapen, maar hij kan al zo vaak later eruit. Ik lig er s avonds om 9 uur in (eerder lukt helaas niet) omdat ik vaak echt op ben dan, terwijl hij gerust tot middernacht voetbal kijkt, ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij echt zo moe is dat hij moet uitslapen. Dan kan hij beter eerder naar bed gaan. En hij kan rustig met de kinderen opstarten en (later) wegbrengen om daarna verder te slapen. Mezelf klaar maken en dan vlak voor vertrek hem wekken met de mededeling dat de kinderen naar de opvang moeten en dan snel wegwezen is een optie, vrees alleen dat ik dan s avonds niet gezellig thuis kom. En het lijkt me voor de kinderen ook niet relaxed zo. We gaan het er vanavond nog maar eens over hebben. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik ze wel breng, maar wel met goede afspraken over toekomstige dagen. Volgende week ben ik ook een aantal dagen vrij ivm studeren voor een examen, ik was in de veronderstelling dat ik de kinderen dan weg zou brengen, maar daar sta ik nu wel anders tegenover.
Omdat ik mijn opvang gewoon per maand betaal. Dus als hij niet gaar betaal ik toch dus het scheelt sowieso geen geld en soms heb je het nodig om eens op te laden en een hele dag niks te doen of misschien wil je allemaal dingen gaan doen regelen waarbij kids niet handig zijn, doet je man nog een studie en moet hij leren, ga je thuiswerken, ga je iets leuks doen met je vriendinnen.... Er zijn genoeg redenen te bedenken. En nee ik doe dat zelf niet want ik heb te weinig vakantiedagen waardoor ik alleen vakantie opneem als ik ook daadwerkelijk op vakantie ga een weekend weg ga of iets heb zoals een dagje uit/bruiloft etc Maar ik kan mij best voorstellen dat je bijv na een stressvolle en drukkende periode op je werk waarin balans in bijv werk en prive even weg is je zon dag nodig hebt. Ts, ik ben heel erg van we werken beide hard en draaien bv gezin samen. verplichtingen tov kind/gezin en werk gaan voor vrije tijd. Dus in dat geval eerst zorgen dat kids op opvang komen en daarna terug naar bed. Maar waars ben ik zelf in staat om het dan gewoon te doen aangezien ik niks geef om uitslapen of langer slapen. Ik ben toch altijd vroeg wakker dus doe dat er dan wel "ff" bij.. Al stelt m'n man deze vraag niet dus ik heb ook nog nooit in de situatie gezeten...
Ik zou juist zoiets hebben van, moet er toch vroeg uit. Laat hem maar liggen. Nu slaap ik nooit uit. Sta elke dag half 7 op, weekend 7 uur. Toen ze nog klein waren elke dag half 6 en moest 9 uur werken. Slapen is niks voor mijn. Man werkt 3 ploegen dus sommige diensten slaapt hij veel, andere weinig. Als ik vrij was mocht ik blijven liggen maar meestal als ik vrij was hield ik de kindjes ook thuis dus stond ik gewoon mee op. Uit bed en daarna terug dat kan ik niet. Weekend slaapt man uit tot uurtje of 10 en helpt daarna.
Dit is het hele punt. Je gaat ervan uit dat hij hetzelfde denkt als jij en neemt dingen aan. Dat is vaak niet handig bij een man. Ten minste die ervaring heb ik Ik denk dat je meer moet vragen ipv te vinden dat hij iets moet doen. Hij kan geen gedachten lezen.
Ik ben het wel eens met Eppo. Hoe frustrerend ook, je moet vaak heel duidelijk zijn naar je man. Dus zeggen dat jij wil blijven liggen of wat dan ook en niet aannemen dat hij dat zelf ook een keer kan bedenken. Dus nu ook duidelijk naar hem zijn als je het niet ziet zitten zoals hij het voorstelt of dus inderdaad het voorstel dat jij volgende week kan blijven liggen. Ik snap de frustratie wel, ik denk ook vaak waarom bedenkt hij dat zelf niet.
Ja ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik dat gezien hij de hele dag rustig aan kan doen de kinderen wel kan doen. Aan de andere kant. Jij moet toch al je bed uit en dan maakt dat ene uur geen verschil en kan je man een keer uitslapen. Ik zou afspraken maken dat jij een andere keer uit mag slapen en hem dan gewoon laten slapen.
Dit dus.. Voor nu zou ik hem gewoon dat dagje uitslapen even gunnen en over de rest duidelijke afspraken maken. Het lijkt nu een beetje op een wedstrijd wie er het vroegst uit moet dus wie dan waar recht op heeft. Mijn man is een vroege vogel. Uitslapen kan hij niet. Toen de jongste de fles nog wel van hem aan nam liet hij mij in het weekend ook lekker uitslapen terwijl ik niet werk..
Dit. Ik ben ook zo'n type dat duidelijk aan geeft dat manlief echt moet helpen, en helemaal als hij vrij blijkt te zijn, maar dat doet hij automatisch gelukkig De kindjes gaan naar de opvang hij kan daarna lekker gestrekt blijven! Huppakee uit bed er mee!