Wat een perfecte vrouwen hier allemaal Ik zou het eerlijk gezegd erg fijn vinden als mijn man gewoon mee op zou staan zodat ik er niet nog vroeger uithoefde...tenminste ik vind dat ts al erg vroeg op moet staan elke dag. Ik zou het dus zeker niet zelf voorstellen aan mijn man en zou ook niet blij zijn als hij ermee kwam.
Als hij normaal de kinderen op die dag wegbrengt dan zou ik het wel waarderen als hij zijn vrije dag met mij overlegd. Zeker als ik dan de kinderen weg moet brengen. Maar anders zou ik hem laten uitslapen. Maar ja mijn man werkt ook heel veel uren per week en ik niet.
Ik zou ook not amused zijn. Kom op zeg! Hij kan al veel meer (uit)slapen dan jij. Dit zou bij mij ook helemaal verkeerd vallen. Als hij zo nodig een vrije dag wil en ook nog de kinderen uit huis wil hebben, mag hij ze op zijn minst zelf wegbrengen! En als jij nou om 8.30 uur thuis weg kon rijden. Nee, je geeft 's nachts nog bv en moet ook nog eens voor dag en dauw op. Aangezien hij ook al in het weekend uitslaapt, zou hij voor mij de pot op kunnen.
Mooi gezegd. Het is nu wel heel makkelijk om te mopperen op een man die minder doet en vaker uitslaapt, MAAR vraag is denk ik ook of je zelf ook wel je grenzen aan kan geven en tijd voor jezelf maakt? (Ik wil ook nog wel een mopperen op het feit dat mijn man ieder weekend uitslaapt, maar eerlijk is eerlijk ik spring het bed uit zodra de kinderen wakker zijn en geef hem de kans niet eens....)
Nou eh.. hup er ff mee uit hoor. Heb jij ook een betere start van de dag. En als ie de kids heeft weg gebracht heeft ie de heeeeeeele dag voor zichzelf. "We" doen al genoeg toch? Ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop
Heel eerlijk, als dit bij ons zou voorvallen zou ik gewoon naar mn werk gaan en mn man zou dan de kinderen aankleden en wegbrengen. Of hij ze weg brengt of niet moet hij dan zelf weten, maar hij is thuis, dus zou hij voor ze zorgen. Zou niet eens in zn hoofd opkomen om dan uit te slapen, kruipt hij er toch terug in. Sommige mannen denken nog steeds dat de kinderen niet van hun zijn, maar van de vrouw.
Aan de ene kant zeg ik je moet er toch uit en hij is vrij en moe dus laat lekker uitslapen maar zou het ook een mooie gelegenheid vinden om er een zogenaamde papadag van te maken. M'n reactie zou afhangen hoe de situatie verder is en hoe m'n pet staat op dat moment Vind die opsomming van wie er eerder opstaat en hoe vaak niet van toepassing, moe is moe, en wat hij kan dat kan jij ook: het vragen om uitslapen/hulp, iets wat ik ook heb moeten leren
Ja!! Ik sta al 5.5 jaar lang, iedere nacht op voor onze dochter. Heb zelf een energie beperking en ben op dit moment zwanger! Vriend maakt dagen van min.8 tot 24 uur. Lichamelijk en fysiek veel. Ik werk dan niet, maar laat hem ieder weekend wel liggen. Ik krijg wel een keer mijn "rust" moment. Zonnebankje, avondje vriendinnen etc.
Ik snap je man heel goed. De kans om uit te kunnen slapen krijgen jullie beide niet vaak. Als jij er toch vroeg uit moet. Maar ik snap dat jij ook graag een keer uit wil slapen. Dus waarom dan niet een afspraak maken? Laat hem morgen uitslapen en laat hem dit weekend de kids doen. Ik dacht serieusdat dit topic ging over dat je man altijd wilde uitslapen, maar jullie wisselen al af. Ik zou het je man lekker gunnen.
Ok. Even wat anders dan.... waarom kan hij niet uitslapen en ze daarna wegbrengen? De kinderen hoeven toch niet op tijd op de opvang te zijn? Kinderen lekker in bed laten liggen. Zijn ze wakker, laten spelen of bij papa in bed. Kan hij in zijn eigen tijd opstaan en ze wegbrengen. Desnoods doet ie 's middags een middagdutje of zo.
Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar de mijne wordt doorgaans vroeger wakker dan ik eigenlijk op moet staan dus uitslapen is dan vrij onmogelijk 😂
Nou ja, alles vóór 7.30 uur kan TS gewoon thuis doen. De kinderen zijn... 8 maanden? En 2.5 jaar? Om 7.30 uur (wat ik al uitslapen vind) bij papa leggen? Dan kunnen ze al ontbeten hebben. Hoeft papa ze alleen nog maar aan te kleden voor hij ze weg brengt. En dat brengen kan ook wel om 10 uur of zo.
Om het weekend slapen we om en om uit. Dit omdat ik om het weekend werk. Als mn man thuis is, dan slaap ik zaterdag en hij zondag uit. Zo hebben we alle 2 1 dag in de 2 weken dat we niet tussen 5.15 en 6.00 op hoeven te staan. Uitslapen komt hier verder niet voor. Ik zou zeggen dag vrij is alsnog de kinderen. Brengt hij ze weg, dan doet hij dat, heeft hij geen zin dan heeft hij ze thuis. Uitslapen doe je weer als de kinderen 18 en niet hun bed uit te krijgen zijn... Maar vooralsnog deze luxe kennen we niet haha. Dus ik roep het heel hard, maar een dagje extra blijven liggen zou een vakantie zijn voor mijn gevoel. Ik vind het echter niet onredelijk dat jij hem vraagt de.kinderen te doen. Samen voor gekozen toch, ook samen de lasten. Op de dagen dat ik vrij ben sta ik er ook naast rond 5.45 omdat de kinderen wakker zijn. Mn man is dan net de deur uit. Ben blij met mijn ene dag in de 2 weken en mn man ook. Als jullie elk weekend niet werken zou ik zeggen, zorg elk weekend dat jullie om en om een dag uit kunnen slapen. Beetje rust doet wonderen. En ja ik denk dat hij zich wel wat meer mag in gaan zetten om jou te ontlasten en dat hij volgende week de kinderen doet en niet jij, jij kan dan ook nog even rusten voor je gaat leren voor jouw examens. In het weekend ook duidelijke afspraken maken wie welke dag opstaat en zo houden, zo kom je ook aan een beetje rust.
Haha 7.30 vind ik dan weer geen uitslapen dus daar ga je al in verschil. Het is afhankelijk wat zij dan onder uitslapen verstaan! En bij mijn kdv hebben ze bijv liever dat je je kind na 9 uur niet meer brengt. (Nogmaals inhoud eens, bij mij zou mijn man het gewoon doen of ik als ik toch op moet staan. Daarbij ben ik dus echt geen uitslaper dus ik sta prima om 7 uur op. Maar ik denk dat het hier meer om communicatieproblemen of onttevredenheid van ts zelf gaat)
Nog niet alle reacties gelezen maar even de uitkomst van het gesprek gisteravond: Ik heb aangegeven dat ik hem best het uitslapen gun maar dat het wel betekend dat ik een uur eerder op moet staan terwijl ik dat uurtje ook echt goed kan gebruiken (lees doodmoe ben). Hij gaf aan dat het hem niet zo zeer om het uitslapen ging maar dat hij gewoon een keer een dag echt voor zichzelf wou hebben. Dat is uiteraard geen probleem, heb gevraagd of hij dan toch vanochtend wou helpen met de kinderen en dan breng ik ze weg en mag hij de hele dag doen en laten wat hij wil. En dat mag hij vakerr als hij daar behoefte aan heeft. Uiteindelijk draaide hij het om: ik help met de kinderen, hij brengt ze weg. Dus nu snel verder met aankleden enzo