Hoi, ik ben op het moment 16 wk zwanger. Wij willen het geslacht niet weten en hebben al een leuke eerste naam die voor zowel jongen als meid kan. Maar nu de tweede naam... mocht het een jongen zijn dan wil mijn man hem graag naar zichzelf vernoemen. Mijn man heeft Patrick. Ik vind dit helemaal niets want hou zelf van aparte Namen. Het mag van hem ook een verbastering zijn zoals Patricio... maar ook dit vind ik niet leuk lastig persoon die ik ben.... hebben jullie misschien andere ideeën over een naam gebaseerd op Patrick?
De naam kiezen jullie samen uit, dus moeten allebei er tevreden mee zijn. Patrick valt dus in mijn ogen af. Verbasteringen die je misschien aanspreken (jouw voorkeur voor aparte namen in acht nemende); Rico Packo Atric (uitspraak: Aa-trik Atrik Atri
Ik snap het probleem niet als het om een tweede naam gaat. Sorry, maar wanneer hoor of zie je die nou? En ik vind knutselen al helemaal stom bij vernoemen. Je vernoemt of je vernoemt niet. Zo heeft onze zoon als 3e naam Johannes naar zijn overgrootvader van vaderszijde en als 4e naam Kornelis naar de overgrootvader van moederszijde. Ik vernoem hem naar hen omdat ik daar trots op ben. Kun je wel met letters gaan husselen, maar dan zul je er altijd bij moeten vermelden dat het een vernoeming is
patrick is voor een tweede naam , dan is het toch prima ik heb 2 doopnamen en gebruik ze zelden tot nooit op hele belangrijke documenten misschien ik zou er wel mee akkoord gaan.
Nou in tegenstelling tot de mensen boven mij snap ik best dat je de tweede naam ook leuk wilt vinden.. Mijn zoontje heeft ook een tweede naam en dat is niet de familie naam van mijn kant geworden want dat is echt een vreselijke naam... Ik heb zelf iets moois uitgekozen... En wat nou als TS haar kindje een ontzettend buitenlandse naam wil geven en er dan Patrick achteraan komt.. Nee hoe weinig hij/zij t ook zal gebruiken ik zou dat toch niet doen.
Ik sluit me aan bij degenen die vinden dat vernoemen zo letterlijk mogelijk moet zijn. Maar dat wil je niet, dus dat is geen optie. suggesties (bestaande namen, niet zelf verzonnen) : - Patrique : spreek patriek; is al wat exotischer dan Patrick - Patterson - Petterson : betekent 'zoon van Patrick' - Paxton : Ierse vorm van Patrick - Peyton : Ierse vorm van Patrick - Patrey - Patriciano - Patrix - Pattin - Patton - Packy : Engelse & Ierse vleivorm van Patrick naast het bekendere Paddy - Trick : Engelse vleivorm - Ticho : Spaanse vleivorm - Rickell : spreek rikèl - Rickley - Rickson
Ik sluit me aan bij de mensen die vinden dat vernoemen letterlijk moet zijn. Als jij de naam van je eigen vent niet eens te pruimen vindt kunt je beter helemaal niet vernoemen.
Wat een egotripper joh! Vernoemen naar zichzelf.... Nee geintje Ik begrijp goed dat als je het geen leuke naam vindt je hem ook niet wilt gebruiken. Bedoel je hebt je man ook niet gekozen op basis van zijn naam neem ik aan, die heb je er maar bij voor lief genomen Ik vind de opties van Fides erg in de buurt komen! Gezien je aparte namen wilt... Of gewoon Rick? Rix?
Ik vind Patrick een hele leuke naam anders gewoon Rick? Persoonlijk vind ik dat je best kan knutselen bij een vernoeming. Mijn dochtertje is naar mijn vader vernoemd. Die heet D.ennis, zo ga ik geen meisje noemen dus is t een vrouwelijke variant geworden.
Wow! Ik zie hier serieus leuke suggesties voor TS tussen staan! Zelf kwam ik deze nog tegen voor TS Patrick's International Variations Patricius (Dutch) Páraic, Pádraig (Irish Gaelic) Patrizio (Italian) Patek, Patryk (Polish) Patricio (Portuguese) Padrik (Slavic) Pherick (Manx)
Vernoemen naar jezelf vind ik vreemd... Door te vernoemen, eer je een belangrijk iemand in je leven. Dat je jezelf zo belangrijk vind, vind ik vreemd... En als jij dat geen mooie naam vind dan heeft ie helemaal pech..
Hij is toch de papa? Mijn vriend wil dat ook graag als we nog een zoontje krijgen En ik ben ook vernoemd naar mn moeder. Niks vreemds aan, juist leuk voor als je er niet meer bent
Ja misschien ligt het aan mij maar ik zie vernoemen als eer naar iemand die JIJ belangrijk vind. Als zij had gezegd dat ze haar vriend zijn naam wou geven dan had ik het eerder begrepen maar iedereen mag het natuurlijk zelf weten. Ik zou het alleen doen als beide ouders dat willen en niet alleen jijzelf.
Vernoemen naar jezelf is van oudsher toch de normaalste zaak van de wereld? Hoeveel sr. en jr. er wel niet rond (hebben) gelopen. Ik vind trouwens ook dat je best mag 'knutselen' met een naam bij vernoemen. De tweede naam van onze dochter is een samensmelting van de namen van onze moeders. Onze zoon heeft alleen een tweede naam (wat ook de tweede naam van mij vriend is en de tweede naam van zijn vader) dus onze dochter wilden wij niet ineens ook een derde naam geven. Persoonlijk vind ik Patrick geen lelijke naam voor een tweede naam, maar er zijn al genoeg goede alternatieven genoemd voor ts Hoop dat er wat tussen zit voor je
Onze oudste meid heeft als tweede naam mijn naam en als 3e naam mijn man's naam. Hij heet André en zij heet dan Andréa. Paddy, is dat een optie? Dat is afgeleid van Patrick.
Paddy Paden Padrig Patton Perrick Petar Petro Petter Petya / Petia Pherick Pierrick Chadwick Derick / Derrick Garrick Jannick Kendrick, Kenrick Merrick Warrick Yorick Rick Andrick Arick Barrick / Berrick Brick Brodrick Carrick Cedrick Chadrick Marick Paterson Patton / Paton Pethuel Rickard Rickon Rickwin Rodrick Sidrick Terrick, Tedrick Zedrick Zit hier nog iets tussen?
Ik vind vernoemen naar jezelf vind ik zelf niet zo mooi. Daarbij moeten jullie daar beiden achter staan en beiden de namen mooi vinden.
Nou er staan heel wat mooie opties tussen. Wie weet is Patrick bij de partner van TS een veel voorkomende naam in de familie? En als dat niet het geval is, dan weet TS gelijk wat voor vlees ze in de kuip heeft. Wij hebben onze dochter ook vernoemd naar de oma's. Om haar nou mijn eigen naam te geven vond ik ook weer overdreven. Al zou ik het heel erg leuk en vleiend vinden als 1 van mijn kinderen hun dochter naar mij zou vernoemen. Maar dat is verre toekomst..
Bedankt allemaal voor het meedenken! Tot nu toe zijn Paco en Petro favoriet bij zowel mij en mijn man. Doordat ik hem dit forum heb laten lezen is hij ook wat minder star geworden Ikzelf vind Arick ook heel leuk, maar die vind mijn man minder... Wel is er nog een andere optie ontstaan waar ikzelf helemaal blij mee ben en geloof dat mijn man zich er wel bij kan neerleggen... ik had namelijk het idee om bij een meisje misschien te vernoemen naar de moeders van mij en mijn man (die beide zijn overleden). Namelijk de samenvoeging van Norine en Linde: Norinde... Toen kwam mijn man zelf met Norindo voor een jongen. Vind dit een erg leuke naam en de gedachte erachter ook erg mooi! Dus hopen dat mijn man hier ook achter blijft staan