Man wilt graag voor nog een kindje gaan...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PasensiOema, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Heyy,

Ik weet niet of ik dit hier juist plaats, maar ik ben op zoek naar ervaringen.

Het is namelijk zo dat ik eind vorig jaar ben bevallen van een geweldig kindje. Alles gaat goed qua ontwikkeling en we genieten er volop van, ouderschap. Nu is het zo dat ik weer behoefte krijg in omgang (ja nu pas). Me man wilt graag zonder A-C maar ik dus niet. Hij wilt heel graag nog een kind, het kan voor hem niet snel genoeg. Ik daarentegen wacht nog liever iets langer zodat we alle aandacht aan ons kindje geven tot ongeveer twee jaar (dus nog iets langer dan een jaar).

Tijdens de omgang vraag ik dus ook of hij een condoom kan gebruiken. Ik gebruik namelijk geen A-C omdat ik borstvoeding geef. Een spiraal zie ik niet zitten en een implanon heeft me dokter afgeraden om bepaalde redenen. Ik gebruik dus ovulatietesen en wanneer deze positief zijn wil ik graag dat hij een condoom omdoet. Ik merk alleen wel dat hij dan een beetje uit de mood raakt.

Iemand tips hoe ik dit aan kan pakken zodat we op de dagen dat ik positieve ovulatietesten nog steeds me leuke/gezellige man naast me heb liggen die in de mood blijft...

Izzie7676 vindt dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt een pil voor tijdens de bv.

Ik vind het slim van je om te wachten. Een kindje krijg je samen, niet een enkele keuze van een persoon.

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Raakt je man zelf uit de mood of het deel waar de condoom om moet?

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.196
    10.801
    113
    Sperma kan een aantal dagen blijven leven in je he. Hoe lang voor je ovulatie slaan die testen positief uit? Als je pas een condoom gebruikt als je al ovuleert, krijgt je man nog zn zin!

Cerazette (pil met lage dosis hormonen, geen stopweek) en borstvoeding gingen bij mij prima samen. Zelfs met 4 dagen per week werken/kolven.

Fennec vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Als je pas condooms gaat gebruiken als je ovulatietesten positief zijn dan kun je nog steeds zwanger worden hoor meid! Als je dat echt niet wil zou ik andere AC gaan gebruik. Bijvoorbeeld de minipil die kan tijdens de borstvoeding.

Je eitje springt 1 a 2 dagen na een positieve test. Maar sperma kan wel 5 tot (in extreme gevallen) 7 dagen overleven in de baarmoeder. Reken maar uit dus ;).

Als jij nog niet klaar bent voor een tweede kindje moet je je poot stijf houden. Jij en niet je man moet tenslotte 9 maanden zwanger zijn én bevallen.

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Toch zelf een anticonceptie zoeken en die gaan gebruiken. Implanon is mij prima bevallen. Spiraaltje heb je er meerdere van. Mini pil kan samen met borstvoeding etc.

Kortom; heft in eigen handen nemen. En ondertussen het gesprek blijven aangaan.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Bedank
    Me man zelf (gelukkig), soms “zorgt” hij dan alleen voor mij en dan is het klaar.

8. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie...
    Ohwww daar ga ik even met me dokter over praten. Lijkt me wel een goed idee.

We hebben omgang zonder condoom nadat ik ongesteld ben geworden. Tot nu toe Max. 10 dagen ernaa. Ze slaan een dag of 3 voordat het knalt positief uit. Daarna gewoon met condoom totdat me ovulatietesten weer negatief zijn. Ben er inderdaad van op de hoogte dat sperma een langere periode leeft

9. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw

Ik ga inderdaad wat meer informatie zoeke over de minipil. Wil namelijk echt niet dat me borstvoeding er onder gaat lijden.

10. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    * Zie banner......:rolleyes:

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ten eerste wat geweldig dat jullie zo'n fijn seks leven hebben.
    Dat is vaak wel anders na een bevalling/kindje krijgen.

In jou geval zou ik wel mijn "poot" stijf houden.
    Je zeg niet nooit weer, alleen nu even niet!!

Allebei goed recht.
    Want als hij niet wou, had hij waarschijnlijk wel continu een condoom opgehad!.

En heel eerlijk wat helpt om niet zwanger te worden is geen seks, maar dat is denk ik geen optie :roflmao::)
    Dus dan zijn condooms een goede keuze lijkt me.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dan is het of geen penetratie de eerste dagen ( ik vind 10 dagen daarna wel best nog lang trouwens ) of een andere anticonceptie die jij neemt.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is nogal risicovol, wij deden het ook op die manier en tja was toch zwanger.
    Zou het dan gewoon altijd met een condoom doen of gaan voor een spiraal of pil die mag tijdens de borstvoeding.

14. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw
    Bedankt dames voor jullie reacties.

Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter voor de minipil.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt, wel altijd op dag +9 of +10 gepland. Ik ben altijd binnen 3 pogingen zwanger geworden.

PasensiOema vindt dit leuk.
  16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb de kyleena spiraal dat is een nieuwere variant op de mirena minder hormonen en mag je gebruiken tijdens bv.ik ben hier erg over te spreken aangezien jk altijd erg heftig reageer op hormonen! Dat gaat met deze spiraal erg goed
    En idd dag 10 is wel een risico

Als je echt nog niet wil zou ik voor andere anticonceptie gaan.

17. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw

Inderdaad wel fijn, minder hormonen. Ik reageer hier ook heftig op. Alleen lijkt een spiraal me zo’n onprettig gevoel (zit volgens mij echt tussen me oren hoor). Heb een afspraak staan bij de dokter dus zal deze ook even aankaarten.

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik snap je gevoel ik had dat ook het idee dat er iets in me zit vond ik niks! Maar ik heb echt alle anticonceptie geprobeerd van de nuvaring tot de pleister en andere pil soorten maar overal voelde ik me enorm ellendig bij! Maar met dit ding echt ik ben zo blij ermee!
    Ik heb alleen 2 dagen hoofdpijn rondom Mn menstruatie.
    Ik vloei nihil. 2 dagen een kan het met 1 tampon doen is meer bruine afscheiding dan echt bloed!
    Ik heb meer energie. Geen moodswings meer voel me daardoor veel rustiger ik was altijd erg opvliegerig rond Mn eisprong!
    Ik heb meer zin in seks als zonder anticonceptie!
    Enigste twee nadelen de hoofdpijn ( dat heb ik normaal nooit)
    En ik heb meer trekin lekkere dingen zoetigheid.

19. PasensiOema

22 apr 2017
    75
    32
    18
    Vrouw

Als ik het zo lees dan lijkt het me echt ideaal! Ik ben namelijk ook niet te genieten als ik te veel hormonen binnen krijg. Vandaar dat de implanon me word afgeraden.

Is het trouwens zo dat je dikker word van een spiraal of ligt dat gewoon aan wat je eet/hoevaak je toegeeft aan de trek in lekkere dingen etc.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je speelt echt met vuur op deze mnier...

Zeker als je nu absoluut geen kind wil

Deel Deze Pagina