Man wilt nieuwe auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit dus. Ik zou ook het financiele beheer van het gezin overnemen. Hij kan duidelijk niet met geld omgaan.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik sta er eerlijk gezegd ook van te kijken. Zoiets beslis je toch ook samen? Je bent een gezin samen. Zodra je salaris binnenkomt weet je wat je vaste lasten van die maand zijn en wat je nodig hebt voor boodschappen en wat je over hebt kun je gebruiken voor overige dingen. Grote uitgaven wordt voor gespaard.
    Mij lijkt het ook gewoon dat je dit tegen je man moet kunnen zeggen ipv achter zijn rug om de verkoper een appje te sturen om een leugen te vertellen? Ik begrijp dat het voor jou niet anders kan op dit moment?
    Maar ik ben het niet gewend om zo met elkaar om te gaan binnen een relatie. :(

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Met zo'n man kun je helemaal niks, en dan komt er ook nog een kindje... Niet verstandig.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als de auto 1 maandsalaris kost kan het niet veel soeps zijn. Van zoiets kom je alleen maar meer in de problemen. Zon auto gaat alleen maar meer mankeren en dan zit je helemaal. Waarom heeft hij die maand niet de helft van het geld en komende maand de andere helft apart gezet?

Simpel, zolang je nog niet alles in huis hebt voor de baby en geld moet lenen voor boodschappen IS er geen geld. Ga de komende maanden eerst sparen zodat je een flinke buffer hebt en koop dan pas een auto.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Jemig ik zou echt laaiend zijn. En vragen of wij van zijn pc of psp zouden gaan eten.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    En ga dan voor een goede auto.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Dit. Al denk ik dat hij door de pddnos geen reële kijk heeft en dat maakt het wel lastig.

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Echt bizar dit! Kun je er niet voor zorgen dat hij niet bij dit geld kan? Gezin gaat voor de wens om een auto te kopen. En al helemaal als je al een auto hebt.

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk eerlijk gezegd niet dat die auto jullie eerder in financiele problemen heeft gebracht, maar jouw man. Of eigenlijk jullie samen. Want je zegt dat het nu beter gaat, maar je hebt geen geld voor boodschappen. Wat is de reden dat je nu zo weinig te besteden hebt?

Ik zou eisen van je man dat jullie samen met een budgetcoach in zee gaan, want ik zie dit eigenlijk zo weer mis gaan. Nu is het de auto en straks iets anders, en dan hebben jullie ook de verantwoording over een kindje.

Je zegt dat je man zijn maandsalaris aan de auto wil uitgeven, maar als je zo weinig te besteden hebt, heb je ws dus geen hoog inkomen en zal dat max 2000 zijn?? Daar heb je toch geen fatsoenlijke auto voor?

10. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb ik nooit eerder zulke idiote situaties met hem mee gemaakt, misschien ook wat last van zijn hormonen?

Hij gaat er ook vanuit dat de andere lasten gewoon betaald kunnen worden, maar hoe hij dit voor zich ziet?

De verkoper heeft zich helaas weer niet aan zijn afspraak gehouden, die kan het natuurlijk ook geen ene f*ck interesseren dat wij zo in de problemen komen.

Aan zijn moeder heb je ook niks, die zegt dood leuk tegen dingen die eigenlijk niet kunnen 'dat zou ik ook doen lieverd!'

Ik heb geen zin om achter die verkoper aan te zitten maar als hij hem morgen nog geen berichtje heeft verstuurd waag ik toch nog een poging.

Mocht het niks uithalen dan schakel ik mijn vader in.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wil niet heel vervelend zijn..

Maar je schuift het nu af op de verkoper. Terwijl hij niet het probleem is.
    Je maakt nu van jullie probleem. De verkoper zijn probleem. En dat is niet juist.

Je moet je vent flink de oren wassen. Pinpas afpakken en duidelijk maken dat dit gewoon niet kan. Klaar. Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt. Klaar.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Heb je beschikking tot zijn pinpas of rekening? Dan zou ik heel kinderachtig de pas afpakken of alles overboeken naar je eigen rekening.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou hem inderdaad zijn pas afpakken en zeggen dat hij dus niet volwassen genoeg is om zelf met geld om te gaan. En zijn ouders begrijp ik ook niet. Ik durf te wedden dat wanneer wij ons volledige salaris uitgeven aan een auto en dan geld lenen voor de boodschappen we wel flink de wind van voren zouden krijgen.

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het grootste probleem is dat ik tijdelijk even zonder inkomsten zat.
    De financiële problemen zijn begonnen omdat wij opgelicht zijn door de keuken concurrent, later kwam er een diesel auto bij wat niet verstandig was.
    Alle schulden waren nu eindelijk aan de kant, dat we afgelopen maand niet rond kwamen was grotendeels mijn schuld omdat ik alles voor de baby klaar wou hebben.
    Dit hadden we achteraf beter verspreid over een periode kunnen doen..

15. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap dat het niet de verkoper zijn probleem is, en dat het heel erg vervelend voor hem is.
    Maar nadat ik de situatie uitgelegd had, had hij alle begrip en nu heeft hij tot 2x toe mij wel beloofd een berichtje naar mijn man te doen.
    Erg vervelend als dat dan niet gedaan wordt.

Helaas beschik ik ook niet over mijn man zijn pas.

16. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Ik vind jouw nu ook in de slachtoffer rol gaan. Opgelicht zijn, dieselauto etc. Volgens mij kunnen jullie allebei niet met geld omgaan. Anders ga hé geen babyspullen kopen. Snap dat je dat nodig hebt, maar dan zijn er misschien andere mogelijkheden om er aan te komen. Heb ook mensen die het echt nodig hadden geholpen.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Snap ik, maar had je serieus een berichtje verwacht? Hij is een verkoper en wil gewoon die auto verkopen en geld in het laatje brengen. Dat jouw man (en jij) dan in de financiële problemen komt is natuurlijk niet zijn probleem.

Als die man geen auto's verkoopt, komt hij ook in de financiële problemen.
    Jullie zien beide niet in dat bepaalde keuzes niet verstandig zijn. En dat is niet erg, als je er maar van leert. Soms moet je gewoon even keihard op je plaat gaan om tot inzicht te komen.

18. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef toe dat ik niet met geld om kan gaan, dat heb ik volgens mij al in een eerdere bericht gepost.
    Maar iemand vroeg hoe die schulden waren ontstaan en dat heb ik in die post even toe gelicht.

Mijn man kan verder prima met de centen om gaan, daarom schrik ik ook zo van deze situatie.
    Dit heb ik nooit eerder met hem mee gemaakt, nooit zou hij zich schamen voor een auto die hij zou rijden, nooit zou hij zo iets achterlijks in zijn hoofd halen en normaal zou ik het zo uit zijn hoofd kunnen praten maar op dit vlak ken ik hem ineens niet meer.

Ik hoop voor nu dat de verkoper gewoon zijn belofte aan mij zal na komen

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik snap niet dat je maar blijft zeggen dat jij er niks aan kan doen nu.

Je bent een grote dame. En die vent van je ook.
    Als hij niet wil luisteren dan zette ik 'm d'r letterlijk uit.
    Je maakt mij niet wijs dat je op geen enkele manier tot hem door kan dringen. Of bepaalde acties kan ondernemen.

Komop. Tandjes op elkaar. En aanspreken. Desnoods bel je de bank om te zeggen dat je je man z'n portemonnee bent verloren en nu z'n pinpas weg is of ze hem willen blokkeren.

Waar een wil is. Is een weg.

20. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb echt al van alles geprobeerd, de nodige jank buien gehad en gezegd dat ik bij mijn moeder zou gaan intrekken.
    Hij heeft toen uiteindelijk aan de verkoper laten weten dat het niks zou worden maar deze heeft hem warm gehouden en ik zit er gewoon het meer op te wachten om weer een en al drama te schoppen.
    Over zijn pinpas ga ik verder niet beslissen, er moeten genoeg dingen handmatig over gemaakt worden en ik beschik niet over zijn codes dus dat veroorzaakt alleen maar meer problemen.

De verkoper is trouwens gewoon een particulier, die een extra auto in de garage heeft staan. Dus het is geen garage oid die afhankelijk is van de verkoop.

Deel Deze Pagina