Ik wil dit graag even van me afschrijven. Misschien herkennen jullie het wel. Ik wil ook graag mijn partner beter begrijpen. De laatste maanden heb ik het wat moeilijk. Veel zorgen, en ook het overlijden van mijn vader zorgen er voor dat mijn libido wat minder is. Als we een week geen seks hebben gehad, merk ik dat onmiddelijk aan mijn partner. Hij begint als we gaan slapen dan heel opvallend mijn borsten te strelen of mij op intieme plaatsen aan te raken, in de hoop dat ik dan opgewonden raak. Nou, niet dus. Ik zeg dan gewoon eerlijk dat we een keertje gaan overslaan. De volgende dag probeert hij het opnieuw, de dag erna nog eens en daarna heeft hij opvallend geen énkele aandacht meer voor me als ik me sta uit te kleden in de badkamer. Ik vermoed dat hij het intussen dan zelf heeft opgelost (gelukkig, een weekje geen gezeur meer, en dat meen ik want hij is echt kinderachtig als hij zijn 'ding' niet krijgt). Nou weet ik wel dat mannen vrijen om zich te ontspannen en vrouwen moeten ontspannen zijn om te kunnen vrijen. Maar hij weet best in wat voor emotionele rollercoaster ik zit, toch blijft hij proberen. Ik vraag me af: waarom. Is dat een biologisch iets, een beetje zoals de moederklok bij ons? Waarom na een week? Hebben mannen dan echt het gevoel dat er dan iets uit moet? Hoe moet ik mij dat voorstellen, hoe dat voelt, hoe dat komt, gewoon op biologisch/lichamelijk niveau bedoel ik dan? Er zijn toch mannen die nooit masturberen (ik denk aan moslims en priesters)... hebben die dat niet dan? Hoe gaan jullie met die "drang" van jullie partner om?
In de islam is het zo dat je een verzoek om sex niet mag weigeren. Als je partner zin heeft ga je daar in mee. Hier was het dus ook dagelijks. En nee, ik had er niet altijd zin in. Maar deed het wel. Dit voorkomt onvrede tussen jullie als partners. Nu zeg ik niet dit ik vind dat je dit moet doen. Deel alleen mijn ervaring hier in
Kom op zeg. Een verzoek om sex mag je niet weigeren, maar je mag sex dus wel dwingen. Waar is dat op gebaseerd dan?
Als ik het elke dag moet doen terwijl ik geen zin heb dan zou er echt wel onvrede tussen mij en mijn partner zijn!
Dat zijn dus echt dingen waardoor de Islam in een slecht daglicht komt... dat bevestigd het idee dat vrouwen overheerst worden in die religie. Of geldt dat andersom ook zo, @Evanesco ? Mag hij ook niet weigeren?
Onvrede tussen de partners? Maar dwingen dat is goed voor een relatie ,..... Ts, het is een lastige situatie. Denk dat praten goed is tussen jullie. Vertel wat en waarom jij op dat moment geen zin in heb,
Ts, hij zeurt toch niet om seks, hij probeert het gewoon. Ik vind daar niets mis mee, tenzij hij vervelend reageert als hij afgewezen wordt.
Ik herken het wel wat betreft de termijn die ertussen zit en dat mijn vriend laat merken dat hij er wel weer behoefte aan heeft of dat iets biologisch is weet ik niet. Ik weet wel dat ik zelf ook chagrijnig wordt als het te lang duurt.... Echt drang van zijn kant voel ik dan weer niet, dus daar kan ik je geen tips voor geven. Nu kan ik me wel voorstellen als je niet helemaal lekker in je vel zit of veel aan je hoofd hebt, dat je geen zin hebt in seks. Hopelijk heeft iemand anders nog echte tips voor je!
Heel herkenbaar! (alleen tijdens zwangerschap dan.) Hebben jullie het er wel eens over? Nu mijn libido wat lager is, hebben we minder seks. Daar heeft mijn man wel eens moeite mee. Wat we dan wel met elkaar bespreken. Vindt nl. dat je daar wel over moet praten als partners zijnde. Verder vind ik je man niet perse "zeuren" om seks.
Mijn libido is sinds de zwangerschap echt 0,0 en eerlijk ik vindt het zelf verschrikkelijk. Dus wat dat betreft snap ik je wel, hier ook een man die het zo af en toe dan even laat weten dat het toch echt moet. Eerder was het van beide kanten uit 4/5 keer in de week. Nu dus 2 keer ofzo omdat ik alleen maar denk ga weg Mja het ligt aan mij dus probeer ik hem maar een plezier te doen zo af en toe in de week Dan is die weer zoet Ben ik ff van het gezeur/gefriemel af Haha. Maar wat dat toch met mannen is, geen idee ik kan me wel voorstellen dat zon balzak op een bepaald moment misschien toch op knappen staat ofzo.
Serieus? Wow daar schrik ik echt van. Hier zit er echt wel eens langer dan een week tussen en als gezeurd zou worden nog langer, maar mijn man zeurt dan nooit. Ik weet dat hij wel meer zou willen, maar respecteert mij genoeg, hij zou er nooit om zeuren.
Dit voorkomt onvrede? Als de vrouw tegen haar zin in seks heeft? Dus feitelijk gewoon gedwongen wordt? Dat lijkt mij nou juist voor onvrede zorgen.
Nou dan heeft meneer een rechterhand, en als ie moe is ook nog een linkerhand. Ik zie t probleem niet Vind 2x pw in de zwangerschap nog veel! Moet zeggen dat ik ook geen enkele begrip op kan brengen voor mannen die dus geen begrip voor een laag libido bij de vrouw op kunnen brengen... Die van mij heeft ook heus behoeftes, en in mindere tijden baalde hij er echt wel van, maar liet het mij niet erg merken gelukkig. Hij wist ook dat weer betere tijden zouden volgen en waar t vandaan kwam....en wat ik zeg, hij heeft ook handjes dus als de nood dan zo hoog is kan hij zichzelf even helpen. Nu heb ik ook een bepaald verleden dus mij dwingen zal er alleen maar verder voor zorgen dat ik in verzet ga. Ik doe dus nooit iets tegen mijn zin. Dat gezegd hebbende, als je libido laag is en je baalt er zelf ook van dan kan t wel helpen om regelmatig zin te maken. Dat kan ervoor zorgen dat je libido toch weer wat bijtrekt.
Ik denk dat mijn Man hier best zou kunnen klagen over alle aanrandingen van mijn kant XD Maar even serieus....ik hoop dat die moslim mevrouw het niet helemaal meent. En ik zou er gewoon over praten, zeg dat je eerst wat leuks wilt doen. Bijv uit eten of een massage, of wat jij leuk vind. Als mijn man maand na maand chronisch zou weigeren, dan zou ik bang zijn dat er meer mis zou zijn in onze relatie eig.
Ik heb hier nog even over gelezen en het is genuanceerder dan je hier schrijft. Kort gezegd komt het erop neer dat als een partner er echt geen zin in heeft je het moet respecteren. Maar in een huwelijk heb je wel de plicht om aan de behoeften van je partner te voldoen. Maar dus met bovenstaande kanttekening.