Man zeurt om seks... herkenning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Inneke2, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    En omgekeerd heeft mijn vriend ook wel eens geen zin en dan maakt hij zin voor mij. Hoort er een beetje bij denk ik, iets voor elkaar over hebben.

Ysabella, bosi333, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat denk ik ook!

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik vind het wel weer typisch er word nu modder gegooid over 1 bepaalde religie, maar zullen we het dan ook even hebben over de andere religies? :|

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Ik ga zo ook even kijken want ik ben nu wel erg benieuwd :roflmao:

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar de hadieth is wat anders dan de Koran. Er staat volgens mij hier niks over in de Koran. En nu is dit 1 hadieth en in andere hadieth staat dat de man zijn vrouw ook niet mag weigeren. Overigens geeft ‘je mag niet weigeren’ geen toestemming iemand vervolgens te dwingen. Als iemand zegt, nou ik weiger toch, kan de ander daar niks tegenin brengen.

Overigens kennen hadieth ook nog een hele classificatie. De ene is betrouwbaar en de andere niet. Daar hoort dan een soort rijtje bij van ‘die hoorde van die, die hoorde van die, die hoorde van die dat die-en-zei zei dat...’

Je kunt over de Islam veel zeggen. Maar de rechten die vrouwen toentertijd kregen waren voor die tijd buitengewoon voorruit strevend. Dat hebben wij pas de laatste 40 jaar ingehaald. Dus enige bescheidenheid is wellicht op zijn plek. Pas geleden nog een priester is opspraak toch, met de bekende ‘vrouwen, wees onderdanig aan uw man, zoals uw man onderdanig is aan de Heerre’.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Ik vind het een rare post. Maar misschien omdat wij hele verschillende personen zijn en we anders naar dingen kijken. Misschien een cultuurverschil of gewoon een verschil in algemene inzichten. Ten eerste noem ik het niet zeuren wanneer mijn man tegen mij aan komt liggen en mij probeert op te winden.
    Jij schrijft dan vervolgens dat je zoiets hebt van: “nou nee, we slaan ff een weekje over.” Ik vond dat echt een bizarre uitspraak. Ten eerste is het geen wekelijkse verplichting, toch? Of hebben jullie de afspraak dat je het alleen op zondagochtend terwijl de kinderen naar Telekids kijken het doen? Wie weet raak je de dag erna mega opgewonden en wil je hem beklimmen?

Ik vind het ook vrij bizar dat jij wanneer je vermoed dat je man zichzelf hebt afgetrokken heeft je denkt: “gelukkig, een week geen gezeur meer”. Tenzij je a-seksueel bent, of lesbisch maar in de ontkenning en je ‘voor ze buren’ toch maar met een man getrouwd bent’, of tenzij je man naar ranzige zweetkaas ruikt. Of tenzij je man een naar persoon is of tenzij jullie gewoon een baggere relatie hebt.
    Je schrijft dat je geen zin hebt door zorgen die je hebt en door het overlijden van je vader. Gecondoleerd met jouw verlies. Ik zelf persoonlijk vind het juist fijn om te vrijen wanneer ik zorgen heb of verdrietig ben over het verlies van een dierbare. Ultiem samen zijn en daarna volledig uitput en ontspannen samen in slaap vallen. Dat zorgt bij de meeste mensen juist voor verbinding. Jouw houding hoe jij hem hier presteert kan juist voor verwijdering zorgen. Seks is niet het belangrijkste in een relatie, maar het is wel een belangrijk aspect van de meeste goede relaties. Ik zou mij kunnen voorstellen dat een man of een vrouw die alsmaar, maand in en maand uit afgewezen wordt om te vrijen minder lekker in zijn of haar vel komt te zitten en dat spanningen in de relatie kan opleveren.

Op mij komt jouw tekst - en ik weet niet of je een echt persoon bent of een trol met onzin verhalen - over alsof je ooit je hebt laten bezwangeren om het zaad binnen te loodsen en nu denkt: “de buit is binnen, nu hoeven we niet meer vieze dingen te doen’.
    Heb je wel eens een sekuloog overwogen om wat gesprekken te hebben? Zie jij seks als iets verkeerds? Iets als waar je eigenlijk niet van mag genieten? Je kunt als je relatie sowieso al fijn is hem nog zo ontzettend fijn verdiepen om samen het in bed fijn te hebben i.p.v. de houding te hebben die je nu lijkt aan te nemen. Die houding zal voor afstand en verwijdering zorgen.

En nee, ik vind niet dat je daarom zodra je man zin hebt ten aller tijde onmiddelijk je rokje omhoog moet trekken, slipje naar beneden moet doen en met je benen wijd moet gaan liggen. Gedoe over moslims hier nu weer vind ik dan ook erg flauw. Alle geloven vind ik zelf persoonlijk nogal achterhaald en oorspronkelijk bedoeld om macht aan een bepaalde groep te verlenen ten koste van een andere groep of individu. Maar ik geloof niet dat de ‘doorsnee moslim’ hier in Nederland vindt dat zijn vrouw wel haar rokje ten aller tijden omhoog moet trekken en klaar moet liggen wanneer de man wil. Tsja, misschien denken bepaalde geloofsgekkies van IS achtige idioten dat wel. Maar dan zullen in Staphorst ook wel mensen kunnen zijn met vergelijkbare gedachten.

Er zal tussen mannen en vrouwen vast biologische verschillen zijn maar over het algemeen kun je niet stellen dat mannen het na een week nodig hebben en vrouwen niet.

Mannen die nooit masterberen zullen ongetwijfeld bestaan. Maar om nou te stellen dat priesters niet aftrekken net als Moslims. Vreemde gedachte. Jezelf aftrekken is voor mannen net zo normaal om hun neus te snuiten. Ja, ook de mannen waarvan nu hun vrouwen mijn bericht gaan quoten en gaan zeggen dat hun keurige mannen dat nooit doen. Heel naïef. Ik frons ook altijd mijn wenkbrauwen als ik ergens berichten zie staan in topics over aftrekken dat vrouwen dan zeggen + met een bepaalde smiley: Nee hoor, mijn man trekt zichzelf niet af, dat doet hij niet :) of :thumup:.
    Alsof een man een betere man is als hij zich nooit aftrekt. Of die vrouw een keurigere vrouw is als ze zo’n zgn ‘nette’ man heeft die niet met zijn leuter speelt. Laat zo’n man zichzelf ff lekker helpen als hij ‘s nachts wakker is geworden en niet direct in slaap valt.

Heel verhaal, niet lekker kort :roflmao:

famofthree, In your eyes, Leo85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Daar vind ik ook zat van hoor :p
    Typisch is het niet trouwens, de eerste reageerder is Moslima dus wel logisch dat vooral die religie besproken wordt.
    (Wat eigenlijk helemaal niet mag van ZP, maar dat terzijde)

8. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

De Bijbel en de christelijke waarden en normen worden hier ook zeer regelmatig belachelijk gemaakt.
    Nu is de Islam een keer aan de beurt en vinden meerdere moslim dames dat niet leuk. Begrijpelijk, maar t lijkt me niet de bedoeling om nu t zelfde te gaan doen.

Meisje93 en Mammielove vinden dit leuk.
  9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Typisch dat je alleen leest over die ene religie, gaat hier toch over alle religies?

10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Volgens mij zijn @DastyQueen, @iMoeder en ik alledrie geen moslim hoor. Nouja, van mezelf weet ik het wel zeker eigenlijk ;) Ik zou niet weten waarom er überhaupt een religie belachelijk gemaakt moet worden. Het Christendom niet, de Islam niet en de rest van de religies ook niet.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat is zeker zo. De topic liep zo.

Wat ik dan wel weer typisch vind. Zodra een Moslim iets zegt over zijn/haar geloof word dat direct voor waarheid aangenomen en vervolgens op alle andere Moslims door geprojecteerd. Terwijl als een Christelijk iemand iets zegt over het Christendom bijv, dan snapt iedereen wel gewoon dat iemand vanuit zijn/haar persoonlijke beleving spreekt, dat er verschillende stromingen/interpretaties zijn en dat wat diegene zegt, niet voor alle andere Christenen zo is.

12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Die van mij doet dat nooooooiiiit :thumup: dat krijg ik tenminste ook van vriendinnen te horen als de praat er een keer op komt...nou die van mij wel en blij toe gewoon op zijn dooie gemak als ie in de nacht wakker word en ik heerlijk lig te slapen. Liever dat dan dat ik wakker gemaakt word met het verzoek om present te zijn ;) en voor de rest ook prima verwoord! Niet kort wel duidelijk.:D

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb echt drie keer je reactie gelezen. Maar ik denk alleen maar; wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Meca, DastyQueen, Evanesco en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Dit. Bij bijbel studie (degene waar ik deel aan nam) pakte je een tekst. Meestal was dat een klein stukje, want het kost veel tijd om het te interpreteren. In gesprek met elkaar bespreek je dan wat dat stukje tekst jou zegt. Alleen al aan bepaalde woorden wordt door veel mensen een verschillende invulling gegeven. Er wordt oa rekening gehouden met wie het geschreven heeft, in welke tijdsperiode en dat door veranderingen in de taal de betekenis anders kan zijn dan het in eerste instantie lijkt. Met verschillende versies van de bijbel naast elkaar kan een tekst al heel anders overkomen.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    In dit geval neem ik het aan omdat het letterlijk zo in de Hadith staat. En ik weet dat de meeste Moslims dat niet zo letterlijk nemen, gelukkig! Maar er zijn ook vrouwen die daar wel in geloven en dat vind ik verdrietig. En als vrouw heb ik daar een mening over. Geen enkele vrouw zou seks moeten hebben omdat een bepaalde tekst dat zegt. Elke vrouw zou mogen weigeren zonder dat daar consequenties tegenover staan: Vervloeking (wat dat ook betekenen mag) of de verantwoordelijkheid dat je onvrede brengt.

16. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Heb ik t tegen jullie dan?

Ik vind ook niet dat er religies belachelijk gemaakt moeten worden. Helaas gebeurd t wel regelmatig hier. En voor mijn gevoel t christendom met enige regelmaat. Maar misschien vat ik dat te persoonlijk op.

17. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik reageer op Ysabella die t typisch vind dat er 1 religie belachelijk gemaakt wordt en die t dan over andere religies wil gaan hebben. Daar reageer ik op

18. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ook een rare religie dus.

lloorrtt vindt dit leuk.
  19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dat lijkt zo omdat wij alledrie aangaven dat we vonden dat de opmerkingen over de islam uit z'n verband getrokken waren. Dus het kwam op mij over alsof je dacht dat wij teleurgestelde moslima's waren. Je toon komt op mij over alsof het niet zo erg is dat er dingen over de islam gezegd worden, omdat die ook vaak over het christendom gezegd worden. Je zegt nu wel dat je dat niet vind, maar zo las ik je bericht wel net. Als er dingen worden gezegd over een andere religie dan de islam zou ik daar net zo op reageren als ik nu deed hoor, ook bij het christendom. Maar over het algemeen merk ik dat moslims meer gediscrimineerd en belachelijk gemaakt worden en dat er angst is voor de islam en dat vind ik wel erg, ik heb het idee dat het christendom meer geaccepteerd is.

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De bijbel is ook al langsgekomen hoor! Zie post #31 en # 35. :thumup:

puzzelstukje en Izzie7676 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina