Het beste advies! 😂 Dus nee, je bent geen slechte echtgenote. Je man is gewoon een enorme zeikerd. 💡💡
Je schrijft dat hij nog steeds last heeft van zijn overspannenheid? Wellicht dat zijn klachten dan serieus zijn en hij het niet expres doet? Natuurlijk is het jammer dat hij niet heeft proberen te ruilen, maar aan de andere kant.. Misschien is zo'n groot feest ook nog te veel gevraagd voor hem. Overspannen zijn kan enorm heftig zijn.. Top dat je er voor hem bent, maar vind het niet helemaal eerlijk hoe je het van je af schrijft. Daarnaast gun ik je natuurlijk je verjaardag! Geniet evengoed van vandaag, want ook voor jou moet het een heftige periode zijn geweest. En wie weet komt hij toch nog heel even beneden. Gefeliciteerd!
Och mannen en ziek zijn...alsof het hun laatste dag op aarde is. Niks van aantrekken, Fijne verjaardag!
Ts heeft maar 6 mensen uitgenodigd,als ik goed heb geteld.. Zo'n groot feest is dat niet. Ik snap wel dat zij nu haar familie om zich heen wil hebben. Laat je man lekker boven in bed met een stapel tijdschriften oid en ga af en toe even checken of hij iets nodig is. Voor de rest lekker gaan genieten van je verjaardag 😊 Gefeliciteerd! 🎂🎁🎊🎉
Gefeliciteerd en geniet van familie en wijntjes!! Ik vind het gedrag van jouw man in de 'normale wereld' verreweg niet kunnen. Wel kan zijn gedrag gevoed worden door overspannenheid (etc.) en daardoor overdreven op hem zelf gericht zijn. Voor vandaag niet jouw probleem, zeker niet na alle ondersteuning. Wel is dit voor de toekomst iets om beide aan te werken.
@naturel, ik heb het ook meegemaakt bij mijn man. Ook al houd ik zielsveel van hem, er zijn dagen dat je emmertje gewoon vol is en datje het even niet kan opbrengen om er in mee te gaan. Mijn man is helemaal hersteld, dat heeft in totaal ruim 2 jaar geduurd...en ja ik heb mij ook zo gevoeld als de topicstarter. Beter dat ze hier dan even dr hart lucht. Als het goed is, is dit redelijk anoniem en heeft haar man hier geen last van. Ik heb ook een poos zo'n uitlaatklep nodig gehad, omdat ze gewoon rare dingen doen. Ze heeft hem naar bed gestuurd, niet de keet uit geschopt. Waarschijnlijk is het teveel voor hem en is de hulp nog niet goed genoeg geweest dat hij hier ook over kan praten. Als je eenmaal een keer richting die fase gaat (is ook wennen) maakt het dat wel makkelijker. Soms is er helemaal niks mis mee om gewoon voor jezelf te kiezen, het leven gaat wel door, verjaardagen ook. Je hebt er geen groots feest van gemaakt, maar groot gelijk dat je het viert! Probeer er van te genieten! Kan je het erover hebben met hem? Vragen of hij het teveel vond / te inspannend? Dat hij daarom zijn dienst niet heeft willen ruilen enz? Want je kan hem misschien wel duidelijk maken dat je liever hebt dat hij het je dan verteld ipv dit soort acties. Dat gesprek moet je trouwens pas doen als je irritaties weer gezakt zijn. Dat gaat hem waarschijnlijk niet in een keer lukken, maar als hij kan vertellen wat hem dwars zit kan je ook naar een goede oplossing voor beide partijen zoeken.
Kunnen goed mijn hormonen zijn, zijn we het eens Het leek een beetje alsof je de ts een verwijt maakte dag ze ff dr gal spuugde hier.
Nee hoor helemaal niet Maar uit reacties leek ik te lezen dat mensen het hem verweten etc. Dus de manier waarop ts het had opgeschreven vond ik dan niet helemaal juist. Want wellicht dat hij er niets aan kan doen. Ik hoop ten zeerste dat ts een ontspannen dag heeft vandaag en er later met haar man er nog even over kan hebben.
Proficiat! Geniet er van! Hopelijk is het gewoon super leuk en gezellig geworden. En je man, laat die gewoon in zijn uppie tot rust komen. Kan me voorstellen dat hij nog steeds druk voelt bij dit soort dingen. Niet leuk voor jou, maar vast ook niet leuk voor hem.
Lekker vieren. Je kunt pas voor een ander zorgen als je ook zo nu en dan lief bent voor jezelf. En daar hoort je verjaardag vieren bij. Ik kan me je baaldag goed voorstellen en hoop dat ie snel bijtrekt! Proost!
Gefeliciteerd! Inderdaad lekker vieren, wat je nu ook gewoon aan het doen bent Geniet ervan! En morgen mag hij voor jou en je kind(eren) zorgen
Gefeliciteerd. Benieuwd hoe je dag is (geweest). Lekker genoten en je mn vn het hoogstnodige (flesje water) voorzien? Ik vind t flauw van hem en een stevig gesprek waard!
Hier ben ik het voor 1000% mee eens. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Mijn nekharen gingen overeind staan bij de zin 'ik zal morgen wel hoofdpijn hebben als de visite er is'. jakkes. Hoewel ik denk dat de verjaardag vandaag al gevierd is (heb niet alle reacties gelezen) hoop ik dat je evengoed een fijne dag hebt gehad.
Probeert hij niet gewoon onder je verjaardag uit te komen? Jeetje... Gefeliciteerd meid! Hopelijk smaakt de wijn
Inmiddels is de visite weg en het is gezellig geweest. Mijn man kwam naar beneden toen de eersten kwamen en heeft zich groot gehouden. Net een goed gesprek gehad en hij gaat stoppen met de wachtdienst, omdat hij dat toch nog niet goed aan kan. Mijn man is geen vreselijk mens. Anders was ik niet met hem getrouwd Maar ik denk dat de mensen die hem een zeikerd noemden eerder mij een hart onder de riem wilden stoppen dan hem af katten. Ik ben dit topic inderdaad alleen gestart om mijn hart te luchten zodat ik niet heel erg boos zou worden. Hij is al best lang overspannen. De echte overspannenheid was zes jaar geleden. De echte heftigheid is er wel af, maar hij heeft er nog steeds last van en het komt soms boven. Bijvoorbeeld na de geboorte van onze dochter. Dat was ook heel heftig en moeilijk. Achteraf een wonder dat ik hem niet de deur uit heb geschopt... Hij is een maand geleden pas, na heel lang aandringen van mij, naar een psycholoog gegaan. Dus ik denk dat er daardoor ook nog wel meer bij hem boven komt. En zonder dat ik excuses voor me zelf wil maken, zes jaar met iemand samen leven die overspannen is, is best zwaar. Je moet jezelf echt op de tweede plaats zetten. Ik had gewoon erg uit gekeken naar vandaag, mijn verwachtingen steeds meer naar beneden bijgesteld en dan nog... Maar goed, uiteindelijk werd het toch nog een leuke middag/avond. Behalve dan dat de mannen vloekend naar het voetbal hebben gekeken. De wijn smaakte goed en het eten ook. En ik heb een dikke knuffel van manlief gekregen met honderd keer sorry..