ruilen? Nee geintje, ik ben blij met mijn vriend zoals hij is. Alleen word je soms moe van dat geklaag als hij een koutje heeft opgelopen. Wat dat betreft, mag je je handjes wel dichtknijpen met zo'n vent als jij hebt!
Mijn man is ook een uitzondering op de regel. Mijn man is bijna nooit ziek, maar als hij ziek is en het half kan gaat hij toch werken. Of hij moet echt heel beroerd zijn dan ligt hij in bed en zit hij zelfs niet te wachten op een kopje thee.
Heerlijk die "kleine"mannen verhalen. Hier 1 die NIET klaagd als hij ziek is...Hij blijft gewoon heel de dag op de bank zitten.*lol*
Mijne gaat klagend naar z'n werk, hij meldt zich pas ziek als hij niet meer op z'n benen kan staan. En dan nog wil hij eigenlijk gewoon gaan.
ik ken het hier ook een zieke. nou of dat hij dood gaat! echt hij ligd alleen maar op de bank en als ik dan iets vraag: ik heb hoofdpijn ik heb buikpijn ik ben misselijk en dan als klapper ik had net zo goed kunnen gaan werken!want ik krijg toch geen rust! ik ben al 3 maanden ziek! ik kost 3x per dag! maar nee dat mag ik niet zeggen want hij is echt ziek. ik ga ook gewoon door en als ik hem vraag om even iets te pakken omdat ik er niet bij kan!aaaaaaaaaah
Hier ook 1 die denkt dat hij doodgaat als hij een keer flink verkouden is. Toen wij net samen waren kwam ik een keer thuis uit mijn werk. Ik schrok want ik zag de auto van zijn vader én zijn moeder bij ons voor de deur staan.Ik was in de veronderstelling dat ik 's morgens gewoon was gaan werken en dat hij een dagje thuis zou blijven ivm zijn verkoudheid?? In de slaapkamer lag vriend in bed heel zielig te kijken en zijn vader zat er naast alsof zijn zoon terminaal was. Op het nachtkastje stond een hele apotheek aan medicijnen en schoonmoeder stond beneden de huiskamer te stofzuigen. Er was werkelijk niets meer aan de hand dan een flinke verkoudheid maar hij is nogal eeeh beschermd opgevoed zal ik maar zeggen Ik pest hem er nog wel eens mee en als hij weer eens een flinke aanval van aanstelleritus dan grap ik altijd dat de Dela aan de telefoon hangt en dat ze willen weten of hij een ebbenhouten of een mahoniehouten kist wil hebben Uiteraard ben ik wel een hele lieve vrouw als er écht iets is hoor
Ik kan ook zelf vaststellen dat ik keelontsteking heb en heb dan ook altijd gelijk. Ga er inmiddels dus ook bijna nooit meer voor naar de dokter, want die kan er toch weinig mee (amandelen zijn al gedaan toen ik klein was). En ik blijf ook gewoon werken als ik keelontsteking heb, hoor. Pijn doet het toch wel, dus kan ik me net zo goed nuttig maken Slik hooguit wat meer pijnstillers. Mijn man is gelukkig geen aansteller, maar hij is wel heel goed in het stelselmatig negeren van mijn ziek-zijn als dat al een keer voorkomt. Hij was laatst een paar dagen echt ziek, toen moest ik opvang regelen voor onze kleine, want dat lukte hem echt niet. Week later was ik ziek..... NIETS! Ik had echt de boel op z'n kop moeten zetten als ik had gewild dat iemand de zorg voor de kleine had overgenomen. Ach ja, ik buffel maar gewoon door. In bed liggen kan altijd nog, later
Nou ja als ie nog geen apirientje wil nemen, dan valt t wel mee denk ik met die keelontsteking van mn vriend. Hij heeft ook al griep als ie een snotneus heeft. Als ik dan vertel dat je van griep toch echt zo ziek bent dat je een week in bed moet vertoeven, dan wordt ie boos en vind ie dat ie er dan een lichte variant van heeft, maar zeker wel de griep heeft. En hij kan wel naar zn werk (want dat vind ie leuk) maar zorg voor de kindjes overnemen, nee dan zit ie ineens te zuchten en steunen op de bank. Hier ook andersom geen/weinig begrip voor ziekzijn: toen ik zwanger van de kindjes de eerste weken boven de pot hing was het: doe je volgende keer wel even de deur dicht, wat een smerig geluid. :x Hij hoeft mn handje niet vast te houden maar dit vond ik wel het andere uiterste. Sorry had even de behoefte om het wat te verduidelijken
Haha Mijn man is ook van de aanstellende kant Ik ben opgevoed met je gaat het maar proberen en als het echt niet lukt kom je maar naar huis (nou ben misschien 1 keer naar huis gekomen). Hij is opgevoed met Ow denk je dat je niet lekker ben? Ow blijf dan maar thuis hoor... Nee blijf maar de hele week thuis... Arme jij... Blegh!!! Vorig jaar moest hij wat aan zn tanden laten doen maar uiteindelijk ging het niet en hadden ze alleen maar even gekeken. Hij druk kletsen in de auto terug, ik was mee omdat ze wat zouden doen en dan zou hij wel aardig plat gespoten zijn en pijn hebben. Mijn vader kwam die dag de tuin doen. Dus op den duur was ik mn man kwijt, lag hij in bed!!!! Er was niks gedaan en hij was vrolijk en druk in de auto. Wist niet hoe snel ik m zn bed uit moest schoppen en dattie mn vader wel kon gaan helpen in de tuin, hij had niks!!!! Nou dat werd me niet in dank afgenomen
hahaha heel herkenbaar, zodra manlief hier een verkoudheid heeft is ie zooo zielig kan die niks maar als ik wat heb (zelfs na een operatie ofzo) word er verwacht dat k alles meteen maar weer doe.. na mn galblaasverwijdering moest ik na 2 dagen het alleen doen met mn dochter want mn vriend kon die dag niet vrij krijgen.. was best pijnlijk dat tillen en bukken om haar te pakken maar goed had geen keus.. vervolgens was meneertje 2 dagen vrij en toen vond ie dat ik het ook maar zelf moest doen want dat had ik immers de dag ervoor ook gedaan pfff alsof ik keus had, en t deed goed zeer dus was blij dat knog 2 dagen het uit handen kon geven daarna... maar of ik nou verging van de rugpijn en jankend op de bank zat van de pijn dan is het allemaal niet zo erg, maar als hij verkouden is och och dan vergaat de wereld.. dat stukje van eigen bedrijf als moeder klopt precies... moeders mogen niet ziek zijn en kunnen neit ziek zijn!!!
Ik ben alweer thuis van het werk, belde die ook dat de kleine gespuugd had was nog aan het werk ( ja jullie izjn vast jaloers 2 zieke mannen in huis) ik zo ja over een kwartier kom ik naar huis dus met 3 kwartier ben ik er en ja wat moet ik dan ik kan het niet alleen want ik ben ziek, heb alleen gezegd dan bel je maar naar iemand die wel in de buurt is, hij had alles netjes opgeruimd en stonden samen onder de douche inmiddels kleine op bed en ik ga zo ook maar naar bed ben kei kapot en aangezien de grote man niet gaat en ik hem zat ben ga ik maar !
oh oh wat moet ik dan ik kan het niet alleen hij zal wel moeten haha mannen die ziek zijn pfff... hopelijk is ie snel beter want volgens mij irriteer je je mateloos zo .. als de mijne ziekjes is gaat ie gewoon werken doet ie de hele dag gewoon zijn werk maar zodra hij thuis is is ie zo zwak ziek en misselijk, en dan denk ik ook weleens op je werk zeur je ook niet als het zo erg was ging je ook niet werken toch... ben dan altijd blij als ie weer moet werken hoor haha
Ik kan me dus echtniet ergeren aan mijn vent als hij ziek is. Mannen kunnen zich gewoon heel erg aanstellen en zielig dat ze dan zijn! hihihi Nog nooit moeite mee gehad hier, ik doe gewoon mee en geef hem wat extra liefde.
precies dan zou de wereld dunbevolkt zijn haha maar t ergste vind ik gewoon dat die mannen het dan wegwuiven vaak bij vrouwen van ach valt wel mee of toch zelf op dr kont blijven zitten als ze vrij zijn en wij ziek, zo van doe jij dat even.. maar dan andersom wel verwachten dat ze de hele dag op dr kont kunnen zitten of liggen !! dat ben ik altijd al snel beu.. laatste keer had mn vriend iets in zn knie verdraaid ofzo, nou heb ik zelf al vanaf mn 15e knieproblemen schoten jarenlang bij minste geringste van hun plek en dus veel pijn.. aantal jaar weinig last van gehad nu, tot een paar maanden terug ik verstapte mezelf bij zn moeder thuis en had echt een week erge pijn.. werd weinig op ingegaan.. toen verdraaide hij zijn knie dus en moest ik echt elke 10min horen hoeveel pijn het wel niet deed en hoe erg het wel niet was.. en hij kon niks... alleen met been omhoog.. dus toen wasik het zat ik zeg moet je eens luisteren ik had last van mn knie en bij mij is het wel wat erger dan bij jou want de mijne schieten echt van hun plek af en ben daar ook aan geholpen een keer aan 1 knie en dan word er amper op ingegaan en moet ik ook gewoon door hoeveel pijn het traplopen ook doet ik zal wel moeten ... en dan zal ik nu medelijden met jou hebben tis goed lullig voor je maar ik ga je gewoon hetzelfde behandelen als jij mij doet wanneer ik wat heb.. toen was ie stil hahah
Haha wat een verhalen. Mijn man valt nog wel mee. Hij heeft alleen altijd een erge variant van waar hij last van heeft. Dus niet een normale verkoudheid, maar (veel) erger. En dan net zo bij een griepje, etc. Ach ja, mannen...
Whaha! Helemaal waar! Mijn vader is écht het top punt. Als hij de griep heeft is hij heel zielig, al beweegt hij zijn kleine pinkie dan hoor je al een kreun waar heel de straat van schrikt! En als jij dan een keertje zegt : "Ik heb hoofdpijn." Weet hij het nog erger te maken door te antwoorden : "Je zou mijn hoofd eens moeten voelen!" Nu heeft hij echt veel last van zijn knie, dat al een jaar of 3. Nu ik het huis uit ben maak ik het nog erger door te zeggen : "Je zal wel heel veel last hebben van je knie! Ja, het is ook niet niks, he." Krijg dan heel vreemd een boze blik van mijn moeder Haha, maar verder een enorm lieve man! Mijn man lijkt het nog niet in zo'n ergere mate te hebben, maar hij kan er ook af en toe wat van!!
Ik ga deze hele week al gewoon sporten, werken, tandarts ben er als de dood voor maar was blij te gaan (die 2 gaatjes wat minder ) op de koffie bij schoonmoeder op de fiets boodschappen doen. Verder redt ik het goed hoor ben alleen enorm blij als ze morgen gewoon beiden beter zijn de kleine ook natuurlijk maar zeker de grote man dan kan die zo nog even een dagje werken. Mijn man is een schat hoor maar als hij ziek is kan ik hem achter het behang plakken, hij wil dan niet naar bed alleen op de bank en dan bij alles kreunen en steunen en alles is teveel. gaat ongeveer: man: ik heb honger! pfffff ik: dan moet je wat eten maken schat! man: Ja maar pfff ik voel me niet zo lekker pffff maar heb echt honger Ik: wat wil je eten dan? man: ik weet niet pfff, heb nergens zin in pffff moets steeds naar de wc pfff, denk dat het toch niet blijft zitten pfff ik": Nou oke dus wat wil je eten dan? man: hmmm pfff voel me zo beroerd pffff doe maar niets pfff maar ik heb echt honger pffff nou zo ongeveer
Hoe herkenbaar, toevallig heb ik sinds gister een zieke vent thuis zitten. Ik ben zelf al vanaf zondag ziek en heb sinds zondag ook niet meer geslapen en ben zwanger. Dus voel me 10 keer slechter dan hem. En meneer is vanaf gister pas ziek, lees verkouden en hij is toch zo zielig. Wordt er gek van Ik zeg het dan ook eerlijk dat hij niet zo moet zeuren, ik klaag toch ook niet de hele dag. Daarbij zegt hij, zie je nu dat ik ook geen vrouw kan zijn, ik zou niet kunnen bevallen (wil overigens niet zeggen dat hij daar meer respect voor heeft nu)