Man ziet me niet staan met moederdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rus05, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tja, toen ik in verwachting was van onze dochter hoopte ik dat hij iets aan moederdag zou doen, maar niet dus. Ok, was dan ook nog geen mama.

Vorig jaar was mijn eerste moederdag. Meneer was degene die wilde uitslapen, terwijl ik hem had gevraagd of hij dochter mee wilde nemen naar beneden, maar nee, hij ging weer verder slapen. Ik ben dus pissed naar beneden gegaan met dochter. Paar uur later kwam hij van bed, en ben ik er 's middags weer in gekropen omdat ik onwijs moe was. Toen kwam ie nog met een 'cadeautje' aanzetten, een mini-laptop, omdat ie dat zelf zo makkelijk vond.... Na een uurtje deden bepaalde knoppen op het toetsenbord het al niet meer, en je kon er niet eens mee op 't forum, want dan liep ie vast... Kwaliteit dus! NOT! Dus ja, vorig jaar knap pissed geweest de hele dag, en dus ook niets aan vaderdag gedaan.

Nadat ik afgelopen zaterdag nog had gezegd dat ik zondags wel mocht uitslapen, moest ik hem gister weer uit bed trappen en zorgen dat ie dochter meenam naar beneden. Want hij was moe en wilde ook nog slapen (ik was om half 7 al wakker, meneer om half 10). Zaterdag bij 't boodschappen doen ook nog een hint gegeven over ontbijt op bed, maar ook daar heeft ie niks mee gedaan.
    Dus ja, hier wordt vaderdag ook maar weer overgeslagen dit jaar.

Tja, als hij niet eens de moeite wil nemen om uit zichzelf op te staan als dochter wakker is, zodat ik een keer kan uitslapen, laat staan een lekker ontbijtje op bed of een leuk kleinigheidje (een tekening gemaakt door ons meisje of wat dan ook)... Ja, dan kan hij ook wel shaken dat ik moeite ga doen..

2. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja lastig, ik begrijp de dames die zeggen dat ze niks aan vaderdag doen als manlief niks aan moederdag heeft gedaan. Het is misschien ook wel wat ik het liefste zou doen maar...ik kan het niet. Is misschien ook precies de reden waarom ik weinig waardering krijg van mijn man, maar ik heb de neiging dit soort dingen te pikken. En ik organiseer dan ook juist een superleuke vaderdag, in de hoop dat hij dan doorheeft dat het leuk is om zoiets te ontvangen. Wat dat laatste betreft, ik denk niet dat dat gaat werken. Mijn man heeft zat hele leuke dingen maar hij is best egocentrisch, hij vindt het echt heel moeilijk om iets te doen puur omdat een ander het heel leuk vindt. Meestal kan ik er wel goed mee omgaan maar af en toe wordt het me even teveel :(

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook niks.

Even een "subtiel" twitter berichtje en manlief vroeg zomaar "wat had je graag gewild dan?". Ik hem vragen of hij zijn moeder vroeger nooit ontbijt op bed heeft gebracht, maar wat blijkt: zijn vader deed dat dus nooit met de kinderen!

Heb maar uitgelegd dat moeders graag ontbijt op bed willen, gemaakt met hulp van de kinderen. En dat de kinderen tijdens het ontbijtje de zelfgemaakte moederdagcadeautjes geven. Hij wist het gewoon niet. Nu weet hij het voor volgend jaar :)

Overigens ga ik juist wel extra aandacht besteden aan vaderdag, om zo het goede voorbeeld te geven zeg maar. Dat hij nu vergeet iets te doen voor moederdag, betekent niet dat hij niet de liefste vader is! (en andere krijg je het gezeur: "maar op vaderdag deed je ook niks voor mij!" ;))

Overigens krijg ik voldoende mee dat hij mij erg waardeert. Dan zegt hij zomaar dat hij vindt dat ik het fantastisch doe met de baby. Maar het "alleen dingen doen waar hij zelf ook wat aan heeft" ken ik helaas ook maar al te goed.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Misschien hadden ze vaderdag en moederdag moeten omdraaien. Eerst vaders verwennen en een maand later moeders. Nu moeten we maar hopen dat die mannen van ons het 11 maanden later nog weten.

Ik denk trouwens dat het beter gaat naarmate de kinderen ouder worden, dan helpen zij je man wel herinneren. Denk alleen niet dat uitslapen er dan nog in zit ;)

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Daar ga je de fout in, je moet het erbij ZEGGEN! Duidelijk zijn meid.
    Ik heb dit jaar ook mijn ontbijt op bed besteld en zelf mijn cadeautje (van het KDV) klaargelegd, erbij gezegd waar het lag en dat de kleine het me op bed mocht komen brengen. De dag zelf nog geholpen met de kleine uit bed halen (niet dat mijn man dat niet kan want hij doet het vaker dan ik maar het was zo even makkelijker) en toen zei ik dat ik weer braaf in bed zou gaan liggen wachten op het ontbijt.
    En het was super!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,880
    113
    @rus05: Mijn man zegt altijd dat mannen 'subtiele hints' niet begrijpen. Ik denk dus inderdaad niet dat je man een superleuke vaderdag oppakt als 'oh, laat ik volgend jaar met moederdag ook iets doen'. ;) Misschien dan maar afspreken er helemaal niets meer aan te doen oid?

Manlief bedacht zich drie weken geleden dat ik ook moeder was...euh, ja, al drie jaar? ;) Vervolgens wilde hij twee dagen voor moederdag wel iets tekenen met onze oudste, maar dat liep uit op een huilpartij, waarna hij haar tekening in de kast had gelegd en ze toen ik beneden kwam in tranen uitbarstte dat ze haar tekening wilde hebben. :D Ik begreep het natuurlijk niet, dus hij uiteindelijk maar uitgelegd hoe het zat. ;) Daarna heeft ze in mijn bijzijn de tekening afgemaakt en hem me ook maar meteen gegeven. ;) Op moederdag zelf leek mijn man weer vergeten te zijn dat het ook voor mij moederdag was...maar goed, hij was er om 6.00u wel al uitgegaan met de jongste...maar dat doet hij iedere zondag. :) Oudste was ook vergeten dat ze iets had gemaakt op het KDV en mijn man denkt daar ook niet aan, heb het dus zelf maar gepakt en het haar laten geven. ;)

Ik doe trouwens wel aan vaderdag, vind 'voor wat, hoort wat' altijd zo vervelend...

7. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    hmm wij waren bij vrienden vlijven logeren van za op zo, die vriendin had aangegeven ik maak wel een moederdag ontbijt voor je toch leuk voor de eerste keer.
    Kregen we een saucijzenbroodje en een croissant.
    Nah ja grinn niet een ontijtje wat ik zelf zou maken, maar wel apart.

Voor de rest was ik al bij met een knuffel en een poepluier van Jack grinn. Als hij wat ouder is komen de tekeningen vanzelf wel:D.

Vriendlief had anders voor mij een ontbijtje gemaakt denk ik, voor hem heb ik wel wat voor vaderdag, maar ik voel me niet rot omdat ik niets gehad heb ofzo, het is toch vor de kinderen bedoeld en hij is niet mijn kind.

8. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb ook duidelijk laten weten mn eerste moederdag heel bijzonder te vinden..en iets in de zin van een kopje koffie op bed te krijgen

die ben ik uiteindelijk ook maar zelf gaan maken met tranen in mn ogen
    ook niks gehad verder:x op een gegeven moment ook huilend fb weggeklikt....al die foto's van vrienden en kennissen met hun moederdag ontbijtjes en kadotjes :(

ben idd zn moeder niet....maar wel de moeder van zijn kind

9. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Voor alle moeders die het wel iets uitmaakt dat ze genegeerd zijn met Moederdag: misschien als laatste redmiddel een oud chantagemiddel inzetten.....: seks! :D
    Toen mijn man een dag van tevoren al aankondigde dat hij niets had bedacht voor Moederdag zei ik: nou je weet wat dat betekent hè. Dat kost je een week seks. Daar hebben we beiden toen om moeten lachen, maar aangezien hij echt met helemaal niets kwam (geen kopje koffie, kusje, complimentje, hij heeft het niet eens genoemd!); mooi dat de volgende keer dat hij avances maakt, ik me om ga draaien met de mededeling dat de week nog niet voorbij is :p En aangezien ik ook niets voor onze trouwdag heb gehad, worden het 2 weken. En ook daar zullen we dan samen om gaan lachen, maar de handjes blijven toch echt boven de dekens! Eens kijken hoe snel ik dan een bosje bloemen of een kaartje krijg haha. Als het niet goedschiks gaat....;)

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    meid ik begrijp je helemaal hier ook een man die er echt he-le-maal niks om geeft het enige wat ik te horen kreeg is fijne moederdag en een kus(nadat hij toevallig meelas op fb dat ik een vriendin van me fijne moederdag wenste) en that's it niks geen klein cadeautje of ontbijtje op bed. niet dat ik een cadeautje hoef maar idd een ontbijtje op bed of iets had ik wel fijn gevonden op mijn eerste moederdag

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Vind het heel vervelend voor je! Maar zo te lezen gaat het niet alleen om moederdag maar om waardering in het algemeen van hem...

De moederdag was wel extra zuur nu je net mama bent kan ik me helemaal voorstellen.

Heeft hij het zelf in de gaten? Ik zou het toch eens voorzichtig bespreken. Het kan toch niet zo zijn dat jij je niet gewaardeerd voelt lijkt me ook geen fijne relatie eerlijk gezegd. Ik bedoel dan dat je je nooit gewaardeerd voelt he.

Probeer dat te doen. Sterkte!

12. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ben ik ook van plan! Ook helemaal niets gezien of gehoord, niet eens een fijne moederdag toegewenst...

13. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

Feb 20, 2011
    579
    0
    0
    Ik lees al n paar dagen vol verbijstering dit topic......kolere wat zijn dat voor kerels!!!! Kom op meiden, schop eens een flinke bak ruzie!

14. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik heb gelukkig wel iets gehad maar dat is omdat ik minimaal een week van tevoren heel duidelijk zeg dat ik iets WIL voor moederdag! vorig jaar kwam hij aan met een pandora armband met 3 bedels (weer overdreven, maar ik was wel heel blij) en dit jaar een flesje parfum
    maar als ik niet heel duidelijk zeg dat moederdag er aan komt, krijg ik ws ook niets
    hij weet dat ik heel boos kan worden als hij zulke dingen vergeet dus hij laat het wel..
    en nu klink ik vast als een gemene heks maar zo werkt het in ons huwelijk! hij is vaak wat aansturing nodig..;)

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb een paar keer gezegd "ben zo benieuwd wat Stijn voor me gemaakt heeft" en had heel groot op de kalender MOEDERDAG gezet, manlief heeft ook wat aansturing nodig maar pikt het dan wel op...kreeg een tekening en een ontbijtje op bed :D ;)

De mannen die van nature niet attent zijn zullen ook niet zo snel hints oppikken, duidelijkheid...daar bereik je het meest mee en voorkom je ook teleurstellingen mee!

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Nou ik weet niet hoe vaak ik het gezegd heb maar ook dan word het niet altijd opgepikt helaas. Nou weet ik dat hij het mijn zijn ouders heeft afgeschaft maar had hij bij mijn eerste Moederdag wel iets kunnen ondernemen vind ik.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je hebt altijd uitzonderingen :p

Maar als duidelijkheid ook niet werkt, dus echt duidelijk zeggen dat je wat verwacht, dan vind ik dat wel heel bot en dat zou ik ook wel laten merken.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Uhumm hier ook niks met moederdag gehad en er toch flinke bonje om gehad hoor.
    Ennn toen mijn sm vroeg wat ik gekregen had riep ik ook keihard "NIKS".
    Daar kreeg hij dus ook op zijn sodemieter van. Gnegne.
    Hij voelt zich er nogsteeds schuldig over.

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hahaha. Hier ook vaak de vraag gehad wat ik had gehad van moederdag. NIKS dus. Hij voelde zich er erg lullig over. Heb zeer duidelijk gemaakt van te voren dat ik wel IETS wilde. Hoeft niet persee een cadeau ofzo al is het maar een mooie foto.
    Maar ' ik ben zijn moeder niet' Hem ook verteld dat ik erg teleurgesteld ben. (ook omdat ik voor mijn verjaardag te horen kreeg 'dat ik maar een massage moest boeken wanneer we weer geld hebben' over 18 jaar dus) Het gaat om de moeite die ze er voor willen doen.

Wat ik doe met vaderdag weet ik nog. Kop koffie op bed. (hij ontbijt niet)

20. Celia2

Celia2 Actief lid

Apr 22, 2009
    204
    0
    0
    Heb jullie berichtjes gelezen, jammer die mannen! Vorig jaar was ik 8 maanden moeder en was het mijn eerste moederdag. Manlief had niets gedaan (wel een zelf gemaakt tegeltje met voetafdruk van dochterlief gemaakt op het kdv, maar dat had ik zelf 3 weken daarvoor al mee naar huis genomen dus verrassing was eraf). Heb toen ook wel duidelijk gemaakt dat ik erg teleurgesteld was. Dit jaar kwam manlief op zaterdagmiddag thuis met een mooie bos bloemen, maar met de mededeling: "om alvast maar van het gezeur af te zijn"! Dat had ie er beter niet bij kunnen zeggen, want zo komt dat ook niet leuk en gewaardeerd over. Had dit jaar natuurlijk ook wel weer een zelfgemaakt kadootje van mn dochter van het KDV, maar toch was het geen leuke dag! Ook al had ie maar iets van een douchegelletje ofzo, gewoon iets waar ik niets van wist en dat dochterlief kon zelf kon geven. Manlief snapt er helaas niets van, komt denk ik ook omdat er bij hem thuis niet veel waarde wordt gehecht, maar hij weet dat ik dat wel doe.
    En nu vaderdag...denk dat ik wel wat voor hem doe en het er nog maar even inwrijf dat ik zo'n dag ook wel leuk had gevonden.

Zo...nu genoeg geklaagd! Ben verder superblij met mn mannetje hoor, maar dit soort dingen is dan wel weer jammer.

Share This Page