Oké bedankt, ga aangeven dat ik toch consult met bedrijfsarts wil voor mijn eigen gezondheid en zegaan wel verloskundige en huisarts vindt dit ook verstandig om te doen .
Ik heb zelf contact opgenomen met de bedrijfsarts nav een gesprek met huisarts en vk destijds. Ook omdat mijn manager op dat moment met vakantie was. Mijn collega's hadden mij op dat moment al een paar keer bijna naar huis gestuurd omdat ik het niet meer trok (wel lief van ze, want ze moesten dan het werk wel overnemen). Uiteindelijk ben ik dus op eigen initiatief bij de bedrijfsarts geweest en 50% ziek gemeld. Gewoon laten registreren. De bedrijfsarts geeft ook door dat het zwangerschapsgerelateerd is en daardoor krijgt de werkgever jouw salaris 100%vergoed. Enige nadeel is dat je verplicht bent 6 weken vooraf met verlof te gaan. Succes!
Je moet zeker wel naar de bedrijfsarts. Je bent namelijk zwangerschapsgerelateerd verminderd arbeidsgeschikt. Als je langdurig niet zou kunnen werken, dan betaalt het UWV dat. Je baas moet op HR-cursus denk ik. Op deze manier doet ze jou en zichzelf te kort.
Ook hier in de zorg, waarvan vaak 8 dagen achter elkaar. Ik had op een gegeven moment 's avonds alleen nog maar harde buiken en sliep heel slecht snachts. Dit besproken met de verloskundige en die wilde dat ik het rustiger aan zou gaan doen op het werk. Gelijk besproken met werkgever en ik ben nu voor 30% in de ziektewet en hoef alleen nog maar de ochtenden te werken. Alsof er een soort rust over me heen kwam, veel minder harde buiken en na het werk de tijd om bij te komen. Jouw werkgever kan niet voor jou bepalen hoe jij je voelt, ik zou bij je standpunt blijven en je niet gek laten maken, je vakantie dagen zijn daar immers niet voor toch. En wat anderen ook al hebben gezegd anders zelf contact opnemen met de arbo arts!
Dit dus! Ik werk ook in de zorg en in mijn vorige zwangerschap en nu ook in deze stond ik gewoon ziektegeld tgv zwangerschap ivm harde buiken en banden pijn. Ik zou er geen genoegen meenemen om een vrije dag op te nemen. Maar kan me ook voorstellen dat je het moeilijk vind om aan te geven. Hopelijk draait je manager bij. Succes!
Ik ben ook een aantal keer ziekgemeld met zw-gerelateerde klachten, maar ook geen arbo-arts gezien hoor.. Is zeker niet verplicht.. En heeft ook geen gevolgen voor je uitkering.. Ik heb alleen telefonisch contact gehad met het UWV en nooit een arts gezien. Dus dat verschilt blijkbaar nogal..
Gister gesprek gehad en samen mijn rooster voor 3 weken gemaakt. Nu met voldoende rustdagen. Als het niet werkbaar is moet ik het gelijk aangeven. Nu in alle redelijkheid kunnen praten. De gemaakte afspraken zwart op wit. Heb de vraag over bedrijfsarts gesteld hier bij uwv topic. En dat laat ik in eerste instantie omdat we nu samen werkbare afspraken hebben gemaakt.
Mooi dat het zo is opgelost! En inderdaad nu er een oplossing is, hoeft de arbo arts niet meteen ingeschakeld te worden, mocht het nodig zijn kun je dit altijd nog doen.