bangmakerij media....

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wie herkend dit. Gister hadden ze het over een super storm met onweer hagel etc etcetc.

Nu ben ik vanavond alleen en ik sch..t 7 kleuren voor onweer. Nu kijk in net voor de verwachtingen hoe laat ik de stekker overal uit moet halen etc. En nu zie ik dat er dus niets meer onderweg is en voor onze regio alleen mist word voorspeld.

Heel leuk maar is het dan nodig om zo paniek te zaaien?

Zo zijn er wel meer dingen. Een bacterie die opduikt en uit nederland zou komen en in eens niet uit nederland komt maar uit verweggiestan.

Of een vermoedelijke aanslag ergens terwijl er niet eens aanleiding voor is.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aan de ene kant vind ik te veel waarschuwen beter dan te weinig, maar irritant is het wel ja.. :(

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja zo zou het vandaag SNOEIheet worden zeiden ze tot gisteravond bij het weerbericht. Dus ik vanmorgen om 7 uur begonnen om huis aan kant te maken zodat we lekker in de tuin konden vertoeven. Man met de auto naar het werk omdat door het verwachte noodweer de NS niet kon garanderen dat alles zou rijden ;) Nou ik heb welgeteld 5 minuten zon gezien vandaag, niet buiten gezeten, geen storm gezien, geen onweersflitsen, geen superstormen, geen hagelstenen, geen tornado's ;) Het was gewoon zo'n saaie dag als alle anderen...

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuuh, de dag is nog niet voorbij?
    Alle ingrediënten ( om het zo maar even te noemen ) voor noodweer zijn er, maar het is en blijft een verwachting.
    Super irritant inderdaad dat een televaag dingen gaat roepen als een storm des doods ofzo, maar betrouwbare weersites waarschuwen ook voor bijzonder slecht weer. Maar het zijn en blijven verwachtingen.
    En een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Momenteel ontstaat er net onder parijs een zogenaamde mcs ( google it ). Die wordt gevoed door de nacht, en de verwachting (!!) is dat deze vannacht, morgenochtend en ook nog de rest van de dag over NL zal trekken.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    neuh ben er zelf nooit zo mee bezig met zulke berichten, maar kan me wel voorstellen dat het angst opwekt bij mensen. ik denk altijd maar zo... als ik ga zal het mn tijd wel geweest zijn

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Haha de stekkers hoeven tegenwoordig er niet meer uit hoor genoeg bliksem afleider's

8. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik hou er wel rekening mee door niet op het heetst van de dag met 35 weken het huishouden te gaan doen. Dan laat ik de boel de boel en morgen weer een dag. Voor de zekerheid ventilator neergezet. En wat zien we; een bewolkte dag, benauwd, dat dan weer wel.
    Maar achteraf had ik mijn dag ook anders kunnen inplannen, zo extreem was het niet vandaag.

Ik denk dat het vanavond ook mee kan vallen. Het zal allicht gaan regenen en storm zit er ook dik in, maar ik heb geen survival-kit aangemaakt hoor.

Let er maar eens op bij het weerbericht hoe vaak ze zeggen; kan/misschien/mogelijkheid/ ik denk/ik vermoed.
    Zeker weten doen ze het niet, dus we zien het wel.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Kan best zijn maar ik ga het risico niet lopen wij wonen hoog zonder bomen.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar zo warm was het hier ook niet er werd 37 graden voorspelt het is net 29 graden geweest.

Klopt dat er wel gewaarschuwd word maar als ik de radars bekijk ( soort van dwang neurose als er onweer kan komen) komt er hier niets.

Vanmorgen overigens wel onweer gehad.

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ach, moet eerlijk zeggen zeggen dat zulke berichten bij mij het ene oor in en het andere uit gaan. Ik kan me er niet zo druk om maken en zie wel wat er van komt.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hahaha, lekker optimistisch ;)

13. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik maak me niet druk over het weer.
    Dat er nog geen onweer is gekomen zoals voorspelt e.d. ja dat kan nog komen en het ziet er hier naar uit dat het wel gaat regenen of onweren maar of het zo erg zal zijn?
    Dat zie ik dan wel weer.
    Wat ik wel altijd akelig vind is dat ze zoooo kunnen overdrijven met ziektes,en dan nieuwe ziektes.
    Mexicaanse griep is daar een goed voorbeeld van.
    Ik zat echt in de rats toen,kind een prik,man een prik(waar hij dood ziek van is geweest en dus niet van de mexicaanse griep) en achteraf schijnt heel die mexicaanse griep mee te vallen,enkel is het heftiger dan een gewone griep maar niet zo erg als gezegd werd.
    En zo zijn er zoveel dingen die in de media opgeblazen worden want ja,anders is het gewoon geen boeiend nieuws meer voor de mens tegenwoordig.
    Mensen kicken ergens schijnbaar toch op heftig nieuws lijkt wel...

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het klopt dat je op de Nederlandse radars momenteel niets ziet. Kijk maar eens op de Europese.
    Deze warmte onweer ontstaat 'spontaan' en dus amper te voorspellen.
    Feit is dat de atmosfeer erg onstabiel is, en dat er onder Parijs de trigger nu plaats vind. Verder blijft het nu afwachten en nowcasten, dat is het weer van minuut tot minuut in de gaten houden.
    Sterkte met je angst!

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zie op buienradar toch gigantische buien. Eerst werden ze verwacht rond 23.00 in Zeeland maar nu geloof ik vanaf 02.00 of 03.00.

Ik vind het geen bangmakerij. Als er niet wordt gewaarschuwd en er komen opeens hagelstenen ter grootte van tennisballen uit de lucht vallen wordt daar weer over gezeurd.

Ik snap wel dat het rot is als je er heel bang voor bent, had het vroeger ook heel erg dus sterkte daarmee.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De bangmakerij kwam vooral van de Telegraaf en niet zozeer van de serieuze meteorologische diensten hoor. Die waarschuwden wel voor warmte, mogelijk wind en zware hagel en kans op onweer. Al deze weertypes zijn inderdaad langs gekomen vandaag. Alleen moet de Telefgraaf het weer zo nodig hebben voor een superstorm en de boel erg aandikken.
    Tja, dat is blijkbaar wat de lezers van deze krant graag zien.

Als je van jezelf weet dat je snel angstig bent, zou ik deze krant gewoon mijden. Hebben we trouwens bij mijn opa ook gedaan toen hij met de beginfase van Alzheimer nog thuis woonde. Die krant joeg hem steeds de stuipen op het lijf. Abonnement opgezegd en de Volkskrant genomen. Scheelde echt een stuk.

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vanmorgen hier onweer, bliksem en behoorlijk wat regen gehad.. temperatuur is vanmiddag opgelopen tot dik 35 graden..dus wat ze voorspeld hebben klopte voor min regio wel :)

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    hier vanmiddag toch volop zon gehad en dik in de 30 graden.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof ook dat er plaatselijk heel veel verschillen waren vandaag... Ik heb liever ook dat ze te veel waarschuwen dan te weinig. Echt goed kunnen ze het nooit doen denk ik...

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hier was het vannacht wel raak hoor...

Deel Deze Pagina