Laminaat nieuwbouw huis kromgetrokken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Soumayyaah, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    In Januari kregen we de sleutel van onze (nieuwbouw) huurwoning. We zijn de eerste bewoners. Nu hebben we bij het leggen van het laminaat rekening gehouden met het feit dat het een nieuwbouw woning is; de pakken laminaat laten acclematiseren, speciale ondervloer voor vloerverwarming en tegen vocht gekocht, en tape gebruikt om de stukken ondervloer vocht dicht af te sluiten. Ook laat ik het hier dagelijks goed luchten.

Nu, 5 maanden later ongeveer.. zag ik vorige week dat er een plek was op de bovenverdieping in de hal die een beetje bol begon te staan. Het waren twee planken.. nu heeft het zich sinds vandaag eigenlijk uitgebreidt naar zowat de hele bovenverdieping (niet elke plank, maar gedeeltes) en beneden zijn ook twee plekken waar het laminaat iets omhoog komt en waar dus speling op staat.

Wat moet ik nu doen? Ik vraag me af of ik het als ik het laminaat eruit haal, het er uberhaupt nog opnieuw in krijg.. Ik baal zo erg! Wat had ik nog meer kunnen doen? Het valt me op dat het probleem zich pas de afgelopen week met dit vochtige warme klamme weer heeft voorgedaan!

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    wel genoeg ruimte tussen de plinten en het laminaat gedaan

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat wilde ik ook vragen. .

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Afwachten tot het weer stabiliseert en dragen word. Het kan door het weer komen.

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    te strak gelegd?

6. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Genoeg ruimte tussen het laminaat en de muur?

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hetzelfde als de anderen, de ruimte tussen muur en planken.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    genoeg ruimte tussen de muur en laminaat,laminaat werkt en zet dus met warm weer uit en krimpt weer met koel weer

9. knap

knap Niet meer actief

Eens met alle boven staande wilde ook gaan vragen of het niet te strak gelegd is.?

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Lekkage? Nieuwbouwhuizen willen nog wel eens een constructiefouten hebben. Voordat je er iets uithaald een verzekeringsexpert erbijmhalen voor het geval het verzekeringswerk wordt. Ik had destijds ook krom laminaat in een nieuwbouw huurwoning. Ze waren een waterkering in de badkamer vergeten waardoor de muur vol water liep. Uiteindelijk heeft de verzekering van de woningbouw een nieuwe vloer vergoed, maar dat is toch wel een aardige strijd geweest.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    waarschijnlijk te strak gelegd.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had dat ook in mijn nieuwbouwappartement. Heb het gelaten en na een maand of 2 was het weg en kwam het ook niet meer terug.

Deel Deze Pagina