Mijn moeder is allergisch voor de lijm van nicotine pleisters, coachingstraject gruwelt ze van dus medicatie (wat ze liever ook niet heeft) valt ook af. Nu zag ik lasertherapie voorbij komen, beetje t idee van acupunctuur maar dan anders. Iemand daar toevallig ervaring mee? Klinkt mij een beetje te mooi om waar te zijn. Voor 225 van de grootste afkickverschijnselen af zijn. Cold turkey en afbouwen heeft ze al geprobeerd maar ze loopt dan tegen de muren op. Zou mooi zijn als zoiets wel zou werken, maar ik ken niemand die die route heeft gevolgd.
Ik ben 14 jaar geleden gestopt met roken d.m.v. Lasertherapie. Ook mijn vader en een collega van mijn vader zijn met deze methode gestopt. Ik heb voor de lasertherapie nog 1 sigaret gerookt en daarna een sessie van 1 uur gehad. De laserstraal doorbreekt de diversen banen welke de trek naar een sigaret in stand houden. Deze punten worden gelazerd (denk aan tussen je ogen, op je slaap, tussen je duim en wijsvinger, etc). Ondertussen wordt er een gesprek met je gevoerd over het roken. Na de sessie geen trek meer gehad in een sigaret en ook nooit meer gerookt, inmiddels al 14 jaar niet meer. Ook mijn vader en diens collega nooit meer gerookt. Destijds kosten het € 125,- en kreeg je het geheel of deels terug van je zorgverzekeraar. Ik zou het dus zeker aanraden!