mandarijnen verslaafd....

Discussie in 'Voeding' gestart door momhairy, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hoi,

ik heb een zoontje van bijna 13 maanden die mandarijnen verslaafd is.

hij eet er zo twee achter elkaar op.

is dat niet slecht?
    ik weet fruit is heel goed maar dat hij er geen diaree van krijgt ofzo...

xxx

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    lekker laten eten.
    Ik kijk er eerlijk gezegd niet naar als ze het lekker vinden fruit lekker laten eten

3. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ok dat heb ik ook maar ze zeggen toch dat ze er ook diaree van kunne krijgen?

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik zou het gewoon geven en als je merkt dat zijn darmpjes van slag raken ja dan een keer een tijdje wat minder geven om te kijken of het daar aan ligt.

Maar zolang hij er geen last van heeft, waarom niet?

Beter dat hij zo van fruit houd dan dat ie de hele dag door koekjes oid wil hebben denk ik dan maar.

5. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    idd dat is ook wel zo... nou dan blijf ik het hem lekker geven..... thanx he

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier ook een mandarijn (ex) verslaafde) :)
    wekenlang wilde z eniets anders dan 2/3 mandarijntjes. Heerlijk vond ze ze. En je raad het al. Opeens wil ze ze niet meer en zijn witte druiven helemaal in trek. Ach ik geef haar wat ze wil.
    Van mandarijnen heeft ze geen diarree gehad, wel van perssinaasappelen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is ook dol op mandarijnen, ze kan er soms zo 3 achter elkaar opeten. Maar net als Julia wisselt ze het af met witte druiven :). Hier krijgt ze ook wat ze wil.
    Alleen met boerenkool kijk ik wel uit, want daar krijgt ze echt last van. Van de rest van het eten nog niets gemerkt.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hahaha ja hier ook hoor, hij wijst naar de keuken en dat weet ik al wat hij wil. Hij is er helemaal gek van

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier ook een boef die naar de fruitschaal loopt en zegt 'bal'.
    dan wil hij een stuk fruit, hij gaat er dan ook echt om lopen zeuren.
    ach beter om fruit zeuren dan om koek en snoep.
    mandarijnen, druiven en appels het vliegt er doorheen!
    van de week had hij alleen 4 mandarijntjes over de dag op en de volgende ochtend had onze boef flinke luieruitslag en kwamen de vliesjes van de mandarijnen er heel uit.
    toen maar even een dag geen mandarijntjes op!

laat maar lekker snoepen van dat fruit!

joyce

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoe eten jullie ukkies mandarijntjes? Mijn ukkie (vrijwel 11 maanden) beweegt eten richting keel en slikt het door zonder kouwen. Dat gaat natuurlijk niet goed met een mandarijnenpartje. Die enkele keer dat ik een mandarijntje geef peuter daar het schilletje van af, maar dat is zo'n geklieder en gefrunnik dat ik dat maar zelden doe.
    Kouwen jullie ukkies wel? Of snijden jullie de partjes in stukjes, of hoe doen jullie dat?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snij een partje meestal in 2 stukjes. Als ik het niet snij, wordt het zo'n geklieder. Eva kauwt wel (sinds ze 8 maanden is, daarvoor ook niet), maar niet veel. Het gebeurt regelmatig dat ze moeilijk kijkt omdat er een te groot stuk haar slokdarm in gaat.
    Maar het schilletje kan je er gewoon omheen laten zitten. Net als bij druiven, druiven door de helft en dan kan je het gewoon geven, het past dan ook door de slokdarm.

Deel Deze Pagina