Salade eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Semmie83, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Hoe goed wassen jullie groente en fruit? Al vanaf het begin van de zwangerschap ben ik onzeker als ik salade eet. En ik weet ook niet hoe goed je alles moet wassen. Morgen ga ik bij mensen eten die een salade met kaas, noten en fruit willen maken, maar daar voel ik me niet prettig bij. Ik weet namelijk niet hoe zij het wassen. Kan ik nog met een smoes afzeggen vinden jullie? Ik kan daar wel gaan eten, maar dan ben ik bang dat ik daarna nog dagen erover nadenk. Hoe denken jullie erover? Is het overdreven? Bedankt alvast voor de reacties!

2. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Fruit was ik niet zo heel erg goed, sla en dat soort dingen wel - minstens 3 keer... ook de sla die al gewassen en wel in de supermarkt ligt, want ik ben in het verleden nog wel eens wat tegen gekomen in zo'n zak. ;)

Je kunt volgens mij twee dingen doen: of de sla wel eten, of niet eten.

Bij het wel eten van de sla zul je er dan wel voor moeten zorgen dat je gevoel er wat bij verbetert: waarom bel je ze dan niet even op om te zeggen dat je vanwege je zwangerschap heel voorzichtig bent met het goed wassen van je groenten enzo, met de vraag of ze hier extra goed op willen letten en dat dit echt heel belangrijk is voor jou.

Bij het niet eten van de sla: bel ze op om een alternatief voor te stellen.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben hier echt onwijs makkelijk in. Te makkelijk waarschijnlijk naar het oordeel van velen. Even afspoelen en klaar.

Edit: belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt. Als jij nu al weet dat dat niet het geval is zou ik zeker even contact opnemen en overleggen. Ze zullen vast met je mee willen denken.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben daarmee niet extra voorzichtig , moet bekennen dat ik het vaak gewoon vergeet..

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Doe niet anders als normaal.

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Als het uit een zakkie komt was ik het sowieso niet... Dus ik zou zeggen, eet smakelijk van de salade! Of bel ze op om te vragen of ze alles goed wassen, als je je er echt zo druk om maakt.

7. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Saladezakken uit de winkel was ik niet. Komkommer, appels en andere dingen die je met schil kan eten was ik wel.

8. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Oke, het is dus wat te overdreven.. Fijn om te horen dat de meesten er makkelijker in zijn. Denk dat ik toch gewoon ga en idd vraag of ze het goed willen wassen. Bedankt voor de reacties tot zover!

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hmm ik ben er ook vrij handig in zo te lezen, iets uit een zakje was ik niet meer. rest wel. mits ik het niet vergeet...:)

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier ook vrij makkelijk, vergeet het vaak te wassen, en anders was ik het niet anders dan normaal...

11. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben ook vrij makkelijk... voorgewassen sla ga ik echt niet nog een keer wassen. Wel probeer ik het niet dagen te laten liggen in de koelkast. Andere groente en fruit was ik hetzelfde als normaal: afspoelen onder de kraan en klaar.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik zou ze bellen en uitleggen

fruit was ik altijd extra goed en vaak schil ik het ook nog. De gesneden sla in zakje staat het er op of het gewassen is, wanneer dat er niet staat was ik het goed. Ben er wel voorzichtiger mee. Vraag me af of het verder zin heeft wij hebben katjes en de kans dat je met toxoplasmose in aanraking komt is groter zo. (mijn man doet de kattenbak en ik was mijn handen voor ik ga eten)

13. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik doe ook zelf de kattenbak. Als je gewoon handschoenen draagt en daarna nog eens je handen schoobmaakt en desinfecteert is er niets aan het handje ;)

Deel Deze Pagina