paar veranderingen tegelijk - hoe aanpakken?!

Discussion in 'Voeding' started by minipi, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hoi hoi,

Stom dat je zelfs bij een 2e nog dit soort vragen hebt, maar goed.

Mijn dochtertje is nu 7,5 maand. Ze volgt nu het volgende 'schema':
    7:00 BV
    tussendoor fruithap
    11:30 fles (sinds 1 week, daarvoor BV)
    15:30 fles
    tussendoor groentehap
    19:30 BV

(de BV loopt nu snel terug dus zal snel vervangen gaan worden door FV)

Nu wil ik pap en/of brood gaan introduceren en op korte termijn ook yoghurt oid. Dan lijkt ze met een voeding minder te kunnen. Maar hoe kan ik haar schema redelijk soepeltjes aanpassen?
    Ik was van plan om 's ochtends pap te gaan geven (klein beetje) met BV 'toe'. Gaat dat de tijd tot de late ochtendvoeding erg oprekken of valt dat waarschijnlijk mee?
    En hoe kan je dan de late ochtendfles gaan omzetten in een 'lunch'; brood met een toetje flesvoeding of brood en een hele flesvoeding? Ik denk dat dat broodgebeuren nog even duurt, maar alvast voor tzt. Als de 'lunch' dan wat later is, 12/12:30, zou ik dan door halverwege de middag yoghurt te geven en een wat grotere groentehap de middagflesvoeding weg kunnen gaan laten of ben ik nu te snel?

Stom he, ik heb geen flauw idee meer hoe dit bij mijn eerste ging... Die at sowieso geen pap, maar toch, idee moet hetzelfde zijn.

Hebben jullie nog handige tips / suggesties voor me?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    reden van vraag bewijst zich maar weer eens: normaal eet ze rond 19:30, nu ligt ze vanaf een uur of 18:30 te pitten en is nog niet voor haar half acht voeding gekomen. Ik kan haar nog niet laten slapen (zoveel eet ze nog niet 's avonds) maar wakker maken is ook rot. Dus hoe keer ik dit tij? De avondvoeding wordt steeds later en eigenlijk zelfs na bedtijd zoals ik nu weer merk...

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik zou als ik jou was de ochtend nog lekker houden.
    Meestal heb je daar de meeste stuwing. of als je kiest om de avond te houden...valt ze dan weer in slaap?

Je kan om 11.30 het brood geven. (begin eerst met een korstje om die tijd om lekker te sabbelen) en daarna de fles geven na het brood om alles weg te spoelen.

Om 15.00 koekje en wegspoelen met flesje. Wat later diksap kan worden ofzo.

Om 17.30-18 uur groente hap en eindigen met uiteindelijk een toetje. Misschien wil ze een klein beetje bij je drinken om te slapen.
    Ik ken iemand die dit zeker 2 mnd vol gehouden heeft om alleen de avond te geven. Niet iedereen kan dit.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wat je dus uiteindelijk gaat krijgen en meestal bij 10 mnd.

7 pap
    10 fruit
    12.00 brood en fles
    15 koekje en sap
    18 groente en toetje

daarna slapen.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    dat herinner ik me inderdaad ook. Maar de tussenperiode, die kan ik niet meer terughalen...
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga maar gewoon weer wat uitproberen.

Share This Page