Ons zoontje is nu 18 maanden. Hij heeft altijd super goed geslapen, sliep meestal tot 8.30 uit. Nu is het sinds 1,5 maand een ramp! Elke nacht vaker wakker worden en vanaf 5/6 uur al op. Hij begint dan vanuit het niks te huilen en schreeuwen. Al vanalles geprobeerd. Het helpt allemaal wel om hem rustig te krijgen, maar ook zijn slaap wordt natuurlijk vaak onderbroken hierdoor. Ook omdat hij al zo vroeg wakker is, trekt de dag soms lang voor hem. Ik denk zelf dat hij begint te dromen, maar of dit ook zo is.... Heeft iemand een tip hiervoor? Of weet iemand of dit weer over gaat? Ik werk zelf met diensten en na een avonddienst is het erg heftig om dan zo'n nacht te hebben. Maar natuurlijk vooral voor zijn eigen rust! Hopelijk heeft iemand een helpend of geruststellend woord!
Kan het niet zijn dat het te koud is op de slaapkamer date was hier het geval toen dochter weer vroeg wakker werd een aantal weken geleden. Nu na het aanpassen van de temperatuur geen last meer van. Hier een kindje van 17 maanden
Ik lees mee, hier exact hetzelfde verhaal met dochter van 17 mnd. Rond 1:00 wakker en om 6:00 weer, ineens. Daarvoor ook tot 8:30... Kou kan het bij ons iig niet zijn, wij wonen in het buitenland. Zal wel een fase zijn? Wel erg lastig idd, zijn we totaal niet gewend!
Rond deze leeftijd beginnen ze met het echte dromen. Daarnaast, buiten dat dromen om, worden de meeste kindjes op de leeftijd vaak wakker, zij het in de avond, of in de nacht. Onze dochter is bijna 17 maanden, en die gaat om 19.30 uur haar bed in, valt dan direct in slaap, en wordt dan om 20.15 huilend wakker. Daarna gaat ze weer slapen. Snachts is ze vaak wel wakker, maar huilt niet. Is dan aan het draaien in haar bedje, of aan het babbelen tegen haar knuffel. Het hoort erbij, is een fase, en die gaat ook weer voorbij.