Mandarijnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Volgens mij moest je echt heeeeeel veel mandarijnen eten wilde dat gif schadelijk zijn. Meen daar iets van gelezen te hebben

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.634
    1.443
    113
    Ik ben er ook wel van geschrokken, eet ze nog wel. Maar veeeel minder en haal ze nu bij de groenteboer.
    Tja als je het eenmaal weet..

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zelf eet nog de 'gewone'mandarijnen maar een kindje van 10kg wil ik die hoeveelheden gif nog niet aandoen, die krijgt dus biologische.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Eerst met kokend water afgiten dan koud scheelt toch wat..,

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Juist maar dat is het, individueel is het wel op veilig limiet. Maar wat van andere voedings producten zelfs in drink water uit de kraan waar chemicalien in zitten alles bij elkaar opgeteld daar is nooit onderzoek naar gedaan en daar weten we dus ook de veiligheid niet van en dan ook over een langere periode. Je eet dat bespoten spul niet in keer in je leven maar meerdere malen over een heel aantal jaren plus wat daar dan bij komt met al het andere dat slecht is. En dan kunnen we inderdaad wel zeggen 'Maar dan is alles slecht, moeten we in een donker kamertje gaan zitten e.d.'
    Maar ik denk, nee het is goed om ons daar bewuster van te maken en ons zelf mogelijk te kunnen limiteren. Persoonlijk vind ik het niet prettig om onbewust al proefpersoon gebruikt te worden.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wat veel meningen!! Super blij mee! de 1 zegt niets van aan trekken de ander zegt niet doen (zwart/wit gezien)

Ik denk dat ik hierin de gulden middenweg ga zoeken door hem ondanks dat hij het zo lekker vind niet iedere dag meer zoveel mandarijnen laat eten en proberen uit te vinden waar we biologische kunnen vinden ;)

Dank allemaal voor het reageren!

7. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Het aantal kankergevallen neemt de laatste decennia vooral heel hard toe doordat er veel meer onderzoek naar gedaan wordt. Er zijn allerlei nieuwe methoden en georganiseerde massa screeningen die kanker eerder/vaker aan het licht brengen dan jaren terug. Dus dat vind ik niet zo gek.

Wij eten gewoon mandarijnen, zoonlief met, of zonder schil, afhankelijk van of wij snel genoeg bij hem zijn ;)

Deel Deze Pagina