hoi Ik heb een vraagje. Hoe vaak mogen we eigenlijk een toetje geven en een maaltijd met vlees? Wij hebben in het cb boekje een sticker zitten en daar staat op wat je kindje eet bij bijv. 8mnd. Er staat vlees en er staat toetje. Ben er dus vanuit gegaan dat het elke dag is, maar vrees nu dat ik dat verkeerd geinterpreteerd heb! Maar aan de andere kant, er bestaan bijna geen vegitarische potjes, dus als je elke dag een potje geeft, moet je wel elke dag iets van vlees of vis geven! twinny
Dylan krijgt van mij elke dag een klein beetje vlees/vis/ei en een toetje. Ik neem zelf ook elke dag vlees en een toetje, dus waarom hij niet.
Potjes zijn toch niet verplicht? Je kunt ook gewoon geven wat je zelf eet. Deden wij ook, alleen vlees kregen ze pas na hun verjaardag.
mag gewoon elke dag hoor, als jij elke dag groente eet met vlees kun je dat ook aan je kleine geven, wat is dan het verschil met een potje... er zijn veel mensen die houden niet van vis, tja dat kan tis ook niet gezegd dat je kind dan ook maar vis "moet" eten... en een toetje na, waarom niet? zolang het geen grote bakken zijn, gewoon lekker blijven geven meid.... gr.smoekie
hier wel elke dag een beetje yoghurt na, maar vlees heeft Seff nog niet gehad... wel af en toe een eitje door het eten.
Persoonlijk vind ik elke dag vlees teveel.... Ik geef 2xvlees (biologisch) & 2 x vis , voor bijv eiwitten zijn er genoeg alternatieven (ei, granen, peulvruchten,kaas etc)
hier staat in het voorschrift: 2 a 3x in de week vlees, vis, gevogelte of ei. ik denk dat ik hooguit 2x per week iets dergelijks geef. toetje (volle yoghurt) mag elke dag.
Hier krijgt Kylian gewoon elke dag vlees, zo vanaf dat hij 5 maanden was en ook elke dag yoghurt. Groetjes Anita
wij hebben hier gisteren voor het eerst vlees gegeven! runder gehakt balletjes en dat heb ik door zn eten geprakt...in het begin vond ie het wel lekker, maar na een tijdje was hij er wel zat van, allemaal kleine stukjes gehakt in zn mondje! haha ff wennen denk ik.
wat bedoelen jullie met vlees? wij eten eigenlijk vaak burgers/schnitzel, bijv. satehburger, kipschnitzel, slavink.
In het boekje van het CB staat hier ook 2 a 3 x per week vlees, vis of ei. Denk dat ze 2 x per week vlees krijgt. Ik ben zelf ook niet zo'n vleeseter. Gewoon een beetje gerulde tartaar door haar groente. Toetjes geen ik nog niet.
Kwestie van gewoonte denk ik. Sommige mensen eten altijd pap na, andere mensen nooit. Voor sommige mensen is yoghurt een toetje, vor andere mensen is het ontbijt. Kind zal eten zoals er thuis gegeten wordt, dus overal zal het anders zijn.