mandarijntjes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lindachan, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindachan

Lindachan Lid

2 dec 2013
    13
    0
    0
    Heerenveen
    Hallo,
    Ik lees nu net een artikel dat Mandarijnen schadelijk kunnen zijn en met name die van de c1000 :$
    Nu ben ik zelf net 12 weekjes zwanger en heb eigenlijk de laatste weken vaak mandarijntjes gegeten maar nu weet ik niet of ik me zorgen moet maken of niet.. want het ene artikel is uit 2005 en als je nu googeld staat er 2 december 2013 boven met dezelfde artikel ..
    kan ik ze nog lekker door eten of :)?

2. rums

rums Niet meer actief

Tuurlijk kun je dat eten. Grote onzin allemaal.
    Wat de verloskundige je heeft verteld met betrekking tot eten en drinken dat is belangrijk. Al het andere naast je neer leggen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kwam het laatst tegen bij EenVandaag geloof ik. Geloof best dat er misschien teveel 'troep' op zit ten opzichte van andere fruitsoorten. Maar verban ze hier niet direct ;)

4. rums

rums Niet meer actief

Tjah zo heb ik pas een uitzending gezien van een onderzoeksprogramma op ned 1 of 2 en op alle groentes en fruit blijken wel sporen van gif te zitten. Goed schoonmaken dus.
    Maar ik zou er echt niet minder of geen van eten. Zwanger of niet.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik eet ze elke dag, ben er op het moment zowat verslaafd aan.
    Zou niet weten waarom ze meer schade aan zouden kunnen richten dan elk ander fruit :(:(

6. Lindachan

Lindachan Lid

2 dec 2013
    13
    0
    0
    Heerenveen
    Ik ben er inderdaad momenteel zelf ook verslaafd aan mandarijntjes meer dan toen ik nog niet zwanger was haha.
    maar ik schrok hier wel erg van dit bericht en dan maak ik me altijd gelijk zorgen.. want inderdaad je hoort de VK hier verders ook niks over zeggen..

7. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hihi, mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij (30 jaar geleden!) veel mandarijntjes gegeten, was echt haar verslaving toen. En ik heb er niets van overgehouden. :)

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
  9. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Lik maar eens aan je handen als je een mandarijn hebt gepeld..... dan proef je het wel. Het gif schijnt ook in de vrucht zelf te zitten. Mijn meisje vind heerlijk maar eet voortaan wel een ander stukje fruit. Ik heb nog nooit van andere fruit gehad dat t zo'n chemische geur op mn handen achter liet.

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    #10 sasjuh, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt: 2 dec 2013
    Met andere woorden; geen fruit eten.

Nog even en we mogen niks meer!
    Zo hebben ze een aantal jaren geleden een onderzoek gedaan naar melk en melkproducten, de uitslag: het was slecht voor de cholestorol.......ja maar toen kwamen de hoeveelheden; 15 kazen per jaar en 10.000liter enz moest men dan consumeren om het ongezond te laten zijn.
    Euhhhhh knappe die het wegwerkt.
    Dus om hoeveel mandarijntjes gaat het dan?
    Wij eten ze alleen in het najaar.
    Voor de rest druiven, kiwi, banaan, aardbei of appels.....en tadaaaaa niks aan het handje...;)
    Het lijkt wel alsof ze elk jaar weer iets nieuws zoeken om 'een gevaar voor de gezondheid' te noemen.

En als men beweert toch dat vis gezond is?
    Mwah, google eens op Pangasius......dan smaken die mandarijnen wel.weer.

*ik ga maar op een houtje bijten......of is dat ook ongezond?*

11. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ik heb het volle netke mandarijnen in de kliko gegooid! Voor mij (en zoontje) geen mandarijnen meer, tenzij ze biologisch zijn.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ sasjuh: Het gaat er vooral om dat mandarijnen in verhouding zo enorm veel gifstoffen bevatten. Ander fruit zou dus een beter alternatief zijn.

13. Lindachan

Lindachan Lid

2 dec 2013
    13
    0
    0
    Heerenveen
    Ik heb ze toch maar weg gegooid van de c1000 mandarijntjes
    ik vond ze ook niet echt lekker smaken aparte smaak aan brr :( heb maar ander fruit in huis gehaald haha :)

14. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Haal je je mandarijnen toch ergens anders? Wij hebben die van de nettorama of de ah. Smaken prima hoor ;)

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
  16. Lindachan

Lindachan Lid

2 dec 2013
    13
    0
    0
    Heerenveen
    ik heb nu een netje bij de coop weg gehaald die zijn wel lekker :) nettorama hebben we hier geloof ik niet

17. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    In water zit ook veel rotzooi.....zucht....

Deel Deze Pagina