bekleding wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dorisn, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben van plan om de wieg te gaan gebruiken waar mn man en schoonzus in hebben gelegen, maar nu is de bekleding verschikkelijk en wil ik die vervangen.

heeft iemand een idee hoe dat moet?
    denk aan hoeveel stof, op welke manier maken ed.

liefs doris

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Wat voor wieg is het? Heb je een foto?

3. Eefje09

Eefje09 Lid

8 feb 2009
    32
    0
    0
    Wij gaan ook nog een oude wieg gebruiken, maar inderdaad ook met nieuwe bekleding. de stofjes uit die tijd...Wij gebruiken als patroon zeg maar de oude bekleding met enige aanpassing van mijn schoonmoeder met creatief naai talent, maar het is vooral hetzelfde als toen alleen in een andere stof. Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!

4. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Wij hebben ook een wieg waar ik zelf ingelegen heb, deze hebben we nu voor onze dochter. We hebben wel nieuwe stof voor bekleding, deze heeft mijn moeder genaaid. Zij heeft het patroon (bekleding) van de oude wieg gebruikt. Verder is hij opnieuw geverfd en zo ziet hij er weer prima uit!

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Wij hebben net stof gehaald om de wieg opnieuw te bekleden. Wij hadden helaas geen patroon meer van de oude bekleding, maar mijn oma is naaister dus die weet wel hoe je een wieg moet bekleden. En daarbij vond ik de originele bekleding echt niet mooi! Dus ik heb op internet wat plaatjes van een wieg gezocht en aan mijn oma laten zien.

Ik weet niet of je iemand kent die goed kan naaien en anders kun je altijd wel bij een naaister terecht. Succes!!

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Je zou ook eerst in wat babyzaken kunnen kijken wat jij en je man mooi vinden. Daarna is het een kwestie van je eigen wiegje opmeten en uitrekenen (plooien e.d.).

De oude bekleding hebben we hier niet terug kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk eerst zelf een voorbeeld gemaakt van patroonpapier. Daarna kon ik zo uitmeten hoeveel stof ik ongeveer wilde hebben.

Je kunt het ook laten maken. Er zijn een aantal websites waar mensen dit aanbieden.

7. JasmijnBE

JasmijnBE Lid

10 apr 2009
    24
    0
    0
    ik heb het bij een vrouw laten maken die wiegjes bekleed omdat ik zelf a creatief ben ;)
    En het was echt prachtig en ze hebben hem zelfs thuis gebracht.
    Mocht je info willen dan hoor ik het wel

8. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    is de stof op of gewoon niet mooi? Ik heb de stof van het wiegje waar mijn man in gelegen heeft geverfd. was eerst wit maar door de jaren heen geel geworden...

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind de stof verschrikkelijk, er zitten allemaal roezeltjes aan en daarbij komt nog dat de stof dus al zo`n 35jaar oud is.

bedankt voor de tips, ik zal tegen mn schoonmoeder zeggen dat ze de stof pas weg mag gooien als de wieg opnieuw bekleed is.
    mn schoonmoeder gaat me gelukkig helpen.

liefs doris

Deel Deze Pagina