Nannycare Geitenmelk, ervaringen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lisszy, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden,

Mijn dochter heeft kma en ik ben al overgestapt op pepti-melk.
    Maar nou reageerd ze ook nog steeds op de pepti en kreeg ik het advies van schoonzus om over te stappen op geitenmelk.

Iets houdt me tegen, alleen weet ik niet goed wat naast dat ik het erg vervelend vind dat mijn dochter weer aan andere melk moet wennen.

Zijn hier mama's die eraringen hebben met kma en de overstap op geitenmelk?

Dank!

Lisszy

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als ze nog reageerd op de pepti heeft ze een sterker voeding nodig. Hier zou ik om vragen bij de arts.
    De eiwitten van geitenmelk lijken zeer sterk op doe van koemelk. Geitenmelk wordt afgeraden bij kma.

3. adi

adi Niet meer actief

Eens met antje. Als je dochter zo strek reageert zou ik teruggaan naar de ka. Ze heeft sterkere hypoallergene voeding nodig. En ik zou echt niet beginnen met gewone melk met 7mnd, dat is nog te vroeg, laat staan met kma.

Heb je alle sporen van zuivel uit haar bijvoeding geelimineerd?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als ze op pepti reageert zou ik zeker niet naar geitenmelk gaan. De kans is vrij groot dat je dochter daar dan ook op reageert.

Er zijn nog meer mogelijkheden na de pepti. Bijvoorbeeld Nutramigen of Neocate. Vraag aan je ka een recept.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze nog reageert op pepti dan zou ik de arts vragen om een verwijzing voor sterkere dieetvoeding.
    De eiwitten in geitenmelk lijken erg op die van koemelk, veel kinderen met een echte KEA ontwikkelen ook een geitenmelkeiwitallergie als ze voeding op basis van geit krijgen.
    Daarnaast, ik ken kinderen die geitenvoeding krijgen...dat ruik je toch wel wat hoor, een geitenluchtje.

6. adi

adi Niet meer actief

Pardon?

Loop jij ook met een geitenluchtje als je lamsvlees hebt gegeten?

Mijn zoon drinkt al maanden verse geitenmelk en de melk vind ik echt meevallen qua geur. Niet veel sterker dan verse koemelk.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik rook het toch echt hoor aan de kinderen die ik ken!
    Je ruikt toch ook of mensen veel vlees eten? Of veel kaas?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Meiden, dank voor jullie reacties!

Ik ben vandaag naar het cb geweest met mijn meisje. En daar aangegeven dat het nog steeds niet goed gaat met pepti.
    Al met al heb ik nu een recept voor Nutramigen gekregen, wordt gelukkig vergoed door de verzekering! ;)

Ik heb nu 2 flesjes gemengt en hoop dat ze snel helemaal over is op de Nutramigen. En dat dit maar wel mag werken, want ze heeft er zoveel last van!

@Adi
    Ja, ik heb in haar bijvoeding alle koemelk geƫlimineerd.
    Er blijft weinig lekker voor haar over, zelfs het brood is zo puur als het maar kan. Nou ja, dan maar geen liga maar een lekker broodkorstje! :)

@Dirksmama
    Hahaha, ruik je het echt?! Ik ben heel benieuwd wat voor een geur dat dan is! Kan me er niet zoveel bij voorstellen!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je kan ook in 1 keer overstappen hoor. Heb ik bij beiden kids ook gedaan.
    Liga stap 1 en 2 is melkvrij, bevat alleen soja.
    Soepstengel kan ook. Van Goodies krijg je koekjes en zijn ook nog eens biologisch, zonder toevoegingen.
    Hopelijk merk je snel verschil met de nutramigen.

Deel Deze Pagina