Manier op hutspot 'op te waarderen?'

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hoi meiden,

Hopelijk hebben jullie de gouden tip.

Mijn zoontje is dol op worteltjes en dus maak ik regelmatig hutspot en gooi er de vriezer mee vol.

Zelf vind ik hutspot niet enorm lekker maar wel prima. Manlief vind het niks. Echter, hij vindt zuurkoolstamp bv ook niks, terwijl hij het op mijn manier, lekker in de oven, wat dingetjes erbij, ineens heel lekker vindt. Rauwe wortels zijn ook niet het probleem, dus het gaat vooral om de wat saaie smaak denk ik.

Nu lijkt het me zowel makkelijk als gezond, om gewoon af en toe hutspot of iets anders met worteltjes en aardappel (door de pastasaus en salade doen we al) te maken en dat wij dat dan gewoon allemaal samen eten. Immers kan een kind ook niet eeuwig iets anders eten dan zijn ouders :)

Dus hoe krijg ik mijzelf en manlief aan de hutspot zodanig dat ook wij ervan smullen?

Welke kruiden of extra toevoegingen zeg maar. Ik ben benieuwd naar succesrecepten!

Tevens, mocht iemand hetzelfde probleem hebben met een ander soort groente dan kunnen wij hier vast ook wel iets lekkers voor verzinnen, dus voel je vrij om varianten op het thema te posten! Een 'Hoe waardeer ik .... op?-topic' .

Barst maar los!

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    De uien aanbakken inn boter tot bruin, wortels erbij en stoven met een boullionblokje Aardappels los van de wortels koken. Ananas erdoor.

Wortel en aardappel raspen, uitje snipperen en dit bakken in een pan. Als het gaar is smeuig maken met room (is van ramon beuk)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik maak hutspot met ui en wortels, maar ik doe er gebakken spekjes, wat mayonaise, beetje mosterd en peper en zout doorheen. Net wat minder flauw zeg maar. En vaak doe ik er sucadelapjes bij, dan heb je heerlijke jus :)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Er zijn sowieso hutspot-pimp zakjes. Bij de gehaktkruiden enzo.

Maar als je (zoals ik) meer van vers en zelfmaak bent... ik kook de aardappels altijd in bouillon. En ik doe er ook altijd mosterd door, en vaak ook wat nootmuskaat.

Heb je daar wat aan? :)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

En ik heb dat dus met rode kool :$:$ Mijn man vind het heerlijk met appeltjes :$:$:$:$ Zegt hij..... Ik heb zolang als ik op mezelf woon geen rode kool aangeraakt (dus al 20 jaar :)) Iemand die een lekker recept heeft met rode kool, dan ga ik dat eens proberen (niet met appels he?)

6. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met gebakken uitjes, ketjap,gehakt en sambal.

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Inderdaad sowieso met spekjes erdoor! En een grote lading knoflook(poeder) :) En verder idd lekker met een mayo/mosterd mengseltje.

Edit; dit is dus voor de hutspot he :) Rode kool eten wij echt nooit dus daar geen tips voor!

8. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook altijd de hutspot in boullion koken, kerry erdoor, wat peper en heerlijk draadjesvlees erbij!!

*krijgt spontaan trek*

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hutspot met klapstuk. Mmmmmm...

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ovenschotel met rode kool, gehakt en puree. :)

11. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Hier maken we altijd de standaard hutspot. Dat eten we dan met rookworst in een ketjap/knoflook sausje. Je warmt de rookworst op en dat het dan samen met knoflook, uitjes en ketjap in een hapjes pan. Echt heerlijk....

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Idd in bouillon klaar maken en flink wat peper en 200 gr blokjes salami erdoor.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Shoarma erdoor

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hmn oké dan. Klinkt echt heel vies, maar ik ga het toch proberen?

Bak je dan eerst de shoarma en dan door de hutspot?

15. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik ga geloof ik alle opties een keer uitproberen :) Klinkt goed! Mayonaise erdoor, daar ben ik vooral heel benieuwd naar.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dat vond ik ook kregen het bij een collega voor gezet en het smaakte lekker hahaha

Gewoon bakken en dan of erdoor of ernaast.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn man lust geen puree, hij lust bijna alles, maar dat nou weer niet, en ik zag het woord rode kool staan en dacht al Ieeech, ik geloof toch niet dat het wat wordt, die rode kool en ik :) Stom he? In elk geval wel bedankt voor het meedenken.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bruine bonen erdoor :D

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn moeder doet er sambal goreng vlees bij.

Verder gewoon hutspot blegh...

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gehakt rullen metuitje en shoarma kruiden en dit door de hutspot.

Deel Deze Pagina