Ervaring met kruidenthee en/of caulophyllum pentarkan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Neisha, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neisha

Neisha Lid

8 jul 2008
    84
    0
    0
    Hallo,

Ik wilde graag weten of er iemand is, die ervaring heeft met kruidenthee, die meewerken aan een sneller begin van de bevalling. Mijn gyn heeft een mengsel van kruidnagel, kaneel en gemberwortel aanbevolen.
    Ook heb ik een homeopathisch middeltje, caulophyllum pentarkan, gekregen, die hetzelfde effect zou moeten hebben.
    Mijn verstand zegt eigenlijk ook wel, dat de baby zelf wel beslist wanneer hij eruit wil, maar een beetje geloof ik er toch wel in.

Dus, heeft iemand ervaring met deze middeltjes, ik hoor het graag.

Groetjes,
    Neisha

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

er zijn heel veel kruiden, maar met de sterkere (bv balck en blue cohosh) moet je niet zelf gaan experimenteren, alleen onder behandeling van iemand die er verstand van heeft.

om je baarmoeder voor te bereiden kun je framboosbladthee drinken. (kun je al vanaf het begin van je zwangerschap doen) en/of squaw vine, een vergelijkbaar amerikaand kruid. Dit verstekt je baarmoeder, zodat je weeen effectiever worden. Echt eerder zal het kind er niet van komen, maar het is wel goed voor de bevalling dus zowieso een aanrader.

evening primrose oil helpt de baarmoeder mond te verweken, kun je na 37 weken mee beginnen. je noemt zelf al caulophylum.

castor olie (wondelolie) zowel uitwendig (op je buik wrijven) of innemen. Kinine. Door deze twee middelen ben ik 30 jaar geleden 2 weken te laat ter wereld gekomen. wonderolie geeft wel risico op flinke diaree erbij!

dat mengsel van je VK klinkt me niet zo nuttig, maar je weet maar nooit.

Ik zou zoals je zelf zegt lekker wachten tot de kleine eruit wil. Mocht je echt over tijd gaan dan kunnen dingen wel helpen. Overigens helpen de meeste middelen zowieso alleen als de baby er toch al wel klaar voor was, het is dan alleen het laatste zetje!

Deel Deze Pagina