manier van bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door LiittleOne, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    er zijn verschillende soorten waarop we kunnen bevallen, zelf ben ik me er nu wat op aan het oriënteren, baarkruk, 'gewoon' in bed liggen/zitten, onder water...

klopt het dat je bij een onderwaterbevalling minder 'pijn' voelt doordat het water de pijn een soort van verzacht?
    en het babytje er wat makkelijker uitkomt?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb bij de 1e een badbevalling overwogen maar het uiteindelijk niet gedaan omdat mijn man het zo'n gedoe vond haha.
    Wilde op de baarkruk bevallen maar tijdens het persen zakten mn weeen af en ben uiteindelijk op bed bevallen met een knip.
    Nu met de 2e ga ik toch voor een badbevalling en heeft mijn man gewoon pech ;)
    Vorige bevalling was zwaar en de douche was lekker maar ik kon het er niet uithouden omdat ik niet meer kon zitten en staan.
    Ik hoop dat een bad dit keer kan helpen om het wat beter vol te houden.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb bij de eerste een poosje in bad gezeten met weeën, maar ik vond het dramatisch! Heb me een half uur zitten verbijten en ben er weer uit gegaan. Het warme water helpt ontspannen, maar maakte bij mij de pijn echt ondraaglijk. Ik kon me nergens vasthouden, wist me geen houding te geven. Het verschilt dus echt veel per persoon, en ik zou niet zomaar een bevallingsbad aanschaffen met de kans dat je het niks vindt!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Denk dat het van tevoren heel moeilijk in te schatten is wat prettig is op het moment van bevallen. Ik was in het ziekenhuis en heb oa op een mega skippybal gezeten maar dat vond ik echt vreselijk. En aan een douche of in bad moest ik al helemaal niet denken. Ik wilde gewoon alleen maar staan, leunend tegen de muur, dat was het enige wat voor mij werkte, ook al deden mijn voeten ontzettend pijn na zoveel uren staan, ik kon niet anders.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sluit me bij Eylem aan..

Het is van tevoren heel moeilijk in te schatten. Beide keren had ik totaal geen zin om onder een douche te zitten of te staan (ik kon juist niet staan haha). Wilde alleen maar op mn zij liggen, beide keren.

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ben vorige keer bijna in bad bevallen en wil er deze keer helemaal voor gaan. Mij hielp het meer ontspannen, waardoor ik weeën beter kon opvangen, maar het doet nog net zo'n pijn hoor. Ik vond het warme water heerlijk. Ik mag in mn eigen bad bevallen trouwens. Even door je vk naar laten kijken.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik had van te voren heel mooi bedacht dat ik poliklinisch ging bevallen en in de voorbereidingskamer onder de douche mijn weeen ging opvangen.

Nou de douche heb ik zelfs van binnen niet gezien. Zat door een te regelmatige hartslag van de kleine ( als je weeen hebt hoort die wat onregelmatig te zijn) aan allemasal toeters en bellen vast, en kon dus alleen op bed, en tegen de bedrand aan staan.

Wat ik wil zeggen is dat je van alles in gedachte kan hebben, maar het kan op het moment zelf heel anders lopen.

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mij leek de baarkruk heel fijn, maar ik was zooooo moe. Uiteindelijk wilde ik dus toch weer in bed liggen. Maar toen het bijna zo ver was, zei de vk van het ZKH dat het zou kunnen dat het iets sneller ging als ik toch weer ging zitten. Dat heb ik gedaan en ik kan die baarkruk echt aanraden. Zo geweldig, het leek wel of ik krummel zelf opving. Natuurlijk zaten de handen van de vk er goed onder, maar ze lag echt binnen de seconde in m'n handen. Zo mooi!

En in mijn herinnering was het ook makkelijker met persen. Maar ... dat kan achteraf gekleurd zijn ;). Ik vond persen sowieso een crime, veel erger dan bijna 24 uur weeën wegpuffen. Ontspannen door ademhalen kan ik namelijk wel.

9. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ik ben beide keren liggend bevallen terwijl ik mn weeen alleen maar rechtop kon opvangen..
    als ik er op terugkijk had ik gewoon.op de baarkruk moeten gaan.
    dit keer maar zorgen dat die aanwezig is voor het geval dat:p

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.216
    1.280
    113
    Centrum België
    Ben de eerste keer in bad bevallen en vond het idd zeer relaxerend.
    Pijn viel heel goed mee en de "schade" ook, een enkel hechtinkje...

Wilde bij de 2e ook in bad bevallen, maar door de omstandigheden is dit niet gelukt omdat 1) het bad was niet vrijgegeven owv infectiegevaar (legionella in de leidingen gevonden) en 2) omdat het zo snel gegaan is, was er sowiso geen tijd en ben ik dus gewoon liggend bevallen.

Dus ook al heb je er op voorhand goed over nagedacht, het kan op het moment van de bevalling alle kanten op...

11. misa

misa Niet meer actief

Een baarkruk leek me erg fijn de vorige keer. Maar ik werd ingeleid, kreeg een ruggenprik, knip en vacuüm verlossing. Dus dat kon niet. Ik moest er op dat moment ook niet aan denken!
    Maar voor de komende keer vind ik het wel weer een optie.

In het water lijkt me erg verschrikkelijk en onhandig.

Maar ik zou gewoon goed nadenken over de mogelijkheden en zoals een baarkruk kan je altijd nog beslissen.

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

haha nu je het vraagt ga ik er pas over nadenken

bij de 1e 2 heb ik niet echt over de opties na gedacht bij de 1e vond ik het super fijn om de weeen in bed op te vangen en daar ook in gebleven.

en bij de 2e was het eigenlijk net zo ...

ik vind een bad bevalling echt mega mooi .. maar denk niet dat dat iets voor mij is .
    ik denk dat ik nu ook weer voor een bedbevalling ga ...

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij de eerste lag ik aan 6 kabels op een bed vast, terwijl ik rug- en beenweeën had, die ik dus niet kon opvangen omdát ik op bed lag. Het persen heb ik ook liggend op m'n rug gedaan.

Deze keer wil ik de weeën gewoon opvangen zoals ik dat wil, ik vertik het om weer 18 uur aan de ctg te hangen, en ik wil óf op de baarkruk óf in bad bevallen. Niet weer liggend op bed. Tis sowieso mijn bedoeling om thuis te bevallen.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk na over de baarkruk, dat lijkt me wel wat (ook ivm BI). In bad moet ik eerlijk gezegd niet aan denken, ik ben de vorige keer een aantal keer onder de douche gaan staan tijdens de eerste 14 uur rugweeen opvangen in de hoop dat het me zou ontspannen maar dat vond ik echt niet fijn.

Vorige keer ben ik uiteindelijk liggend bevallen, tegen mn zin in eigenlijk en het heeft mn bekken ook geen goed gedaan. Maar ik lag aan het infuus en was compleet uitgeput dus er waren weinig andere opties.

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    klinkt misschien stom, maar het fijne bij de baarkruk lijkt me ook dat mijn man achter me kan gaan zitten en ik hem als 'steuntje' kan gebruiken.
    lijkt me gewoon zo intiem om het samen te doen..

16. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, misschien kun je hem tijdens je bevalling wel niet luchten of zien... :D

Ik had bij mijn bevalling eigenlijk helemaal geen behoefte aan fysieke ondersteuning van mijn vent. Wilde het liefste met rust worden gelaten.

Het is goed om je te oriënteren om de verschillende manieren van bevalling, maar het belangrijkste is dat je het gewoon over je heen laat komen. Je weet gewoonweg niet wat voor weeën je gaat krijgen en wat voor jou op dat moment de beste manier is om ze op te vangen.

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dit vond ik dus wel heel fijn.

Bijkomend voordeel: het leverde ook mooie foto's op. Van ons drietjes, vond ik wel bijzonder. En ik sta er heel wat florissanter op dan de foto's van toen ik weer op bed lag, want daarop is te zien hoe MOE ik was.

Deel Deze Pagina