hoi dames, Ik ben op zoek naar wat ervaringen en dan eigenlijk vooral ervaring van mensen zonder auto, die dus zo goed als alles lopend doen. In augustus zal ik bevallen van ons 3e kindje en zal de middelste net 2 weken 2 zijn.... Ik was ervan overtuigd een duowagen te willen en heb die ondertussen ook aangeschaft. Loopt fijn ook, niks te klagen eigenlijk behalve dat het ding dus wel groot is, in mijn niet zo grote hal Nu twijfel ik dus weer over een enkele en dan met een plankje... maar goed als je kind niet op het plankje/stoeltje wil heb je dus een probleem... Ik moet sowieso 4x per dag naar school heen en weer voor de oudste, dit is in totaal 8 km... waarvan de middelste dan 2/3x zelf zou kunnen lopen. De rest van de tijd zal hij op het plankje moeten want ik heb er simpelweg gewoon geen tijd voor om er een half uur of langer over te doen. Tel daar nog je boodschappen bij op en andere dingen die je wel eens moet doen en dan kom ik tot de conclusie dat hij toch wel 50/75% can de tijd op het plankje zal moeten en ik ben bang dat dit 1 groot drama word. Ik zie vooral ook op tegen het feit dat ik hem dan nooit meer vast kan maken en in dus nooooit op mijn gemak ff boodschappen kan doen oid. Tegelijkertijd vind ik het zonde om voor dat half jaar of jaar toch zon groot bakbeest in Mn hal te hebben staan. En aan de andere kant is de duo juist weer fijn straks nog in de winter, lekker warm in een voetenzak, met regen nog lekker een kap eroverheen. Zoals jullie kunnen merken twijfel ik dus enorm Hoe hebben jullie dit allemaal gedaan?
Ik had niet zo'n hele brede, had een P&T die niks groter/breder was dan een normale kinderwagen. Mijn oudste was 20 maanden toen nr 2 geboren werd en nr 2 14 maanden toen nr 3 kwam. Ik had niet zonder gekund. Een plankje zag ik absoluut niet zitten. Zag mezelf al gaan met een kind dat in een bui schoot of op 'slot' en geen kant meer op zou willen.
Als je zoveel loopt, zou ik voor een goede duowagen gaan. De Bugaboo donkey kun je ook nog na een tijdje een enkele wagen van maken en dan het plankje erachter doen.
Hier een Bugaboo donkey, ook niet MEEEEGA breed, maar wel breed. Ik heb ook echt wel een kleine hal hoor daar niet van. Ik ben dus ook bang voor de peuter buien... en dan sta ik daar
Ik heb voor de kinderwagen een plankje en sinds vandaag een duo buggy. Mijn dochter staat vaak op het plankje maar als we een hele dag weggaan houd ze dat niet vol. Ze wilt dan getilt worden of zitten. Vandaag een duobuggy opgehaald. De tandembuggy van Kees. Voordeel is dat de achterzitting plat kan en er zit een soort van reiswiegje bij die ik er zo op kan plaatsen. Ze vind het geweldig Ideaal voor de dagen weg en voor op vakantie.
Ik zou inderdaad voor zo'n tandembuggy gaan. Is niet zo breed. En na een tijdje verkoop je hem weer door.
Mijn kinderen schelen 1,5 jaar en ik had een abc zoom. Ik had wel een auto, maar met 2 kleine kinderen vond ik het teveel gedoe om steeds een kinderwagen in en uit te klappen voor kleine stukjes. Dus ik deed bijna alles gewoon lopend. Ik vond een duowagen echt heel handig, ik had echt niet zonder gekunt. Je hebt de wagen nu toch al, dan zou ik het gewoon houden en als blijkt dat je het toch niet veel gebruikt dan kan je het toch alsnog wegdoen? Inmiddels is mijn zoon 3,5 en mijn dochter 2 en hebben we de duowagen verkocht.
Wij zijn voor een plankje met zitje gegaan, bevalt goed, maar ik loop er niet zoveel mee als jij denk ik. Als je nu toch al een duo wagen hebt, zou ik die gaan gebruiken, dan maar wat minder ruimte in de hal. Als het toch helemaal niet bevalt, kun je die altijd later nog verkopen en een plankje kopen.
Dat is waar.... Dan moet ik mij maar gewoon 6/12 maanden irriteren haha 1 voordeel, de middelste komt dan ook lekker warm de winter door
Idd ook al aan gedacht, heb er 1 liggen, maar de keren dat ik die gebruikt heb zijn op 1 hand te tellen. Vind het maar niets 3 kwart van de dag zon baby tegen je aangeplakt, en al helemaaaaaal niet Dalijk in de zomer
Je kunt ook de middelste in een draagzak doen, alleen op de momenten dat hij het zelf niet volhoudt om te lopen. Of niet op het plankje wilt blijven staan. Dan zit je niet driekwart van de dag met een baby geplakt.
Ben ik een zeikerd als ik zeg dat ik het niet echt zie zitten om een woeste peuter in een doek te gaan zitten proppen, op mijn rug nog wel
Haha neehoor, ik snap het wel. Ik zie je al staan op het schoolplein met een peuter die niet wilt, schreeuwend en trappelend en jij met die doek aan het stuntelen, al die andere ouders eromheen kijken wat je jezelf aandoet. Als je kind het gewend is om in de doek te zitten is het waarschijnlijk anders. Hier een zoontje van 17 maand, 23 maand als nummer 2 geboren wordt, maar is het gewend om gedragen te worden. Ik ga dus geen duowagen aanschaffen omdat ik waarschijnlijk gewoon een van de twee ga dragen op het moment dat de oudste niet wilt of kan lopen.
Als je het gwend ben gaat het idd misschien wat beter Mijn zoontje wil alleen maar lopen, als ik m optil word ue woest haha en in de kinderwagen zit hij okk regelmatig te zeuren Ik voorzie met dragen grote rampen
Hier een donkey met plankje. Als ik geen tijd heb gaat ze in de wagen. Heb ik dat wel maak ik er een enkele van en gebruikt ze het plankje als ze geen zin meer heeft. Nu met de nieuwe baby is het voor de baby en de dreumes van 1. Dochters van 2.5 en 3 lopen en wisselen elkaar af op t plankje.
Ik heb een duowagen. Nu heeft mijn middelste een ontwikkelingsachterstand, en die kon nog niet lopen toen hij 2 was. Dus wat dat betreft had ik geen keuze. Maar ik doe vrijwel alles lopend en ik ben zo blij dat ik hem gewoon in de wagen kan zetten als hij een dwarse bui heeft
Ik sta liever met mijn handen in het haar vanwege een volle hal, dan door een opstandige peuter die niet meer in beweging te krijgen is