Mijn dochter van ruim 3,5 idd nu 3/4 jaar zindelijk. Ging altijd hartstikke goed en ze kon het prima ophouden. Ongeveer twee weken geleden had ze een weekend dat ze opeens veel in haar broek plaste en ook zomaar 3 broeken in een uur tijd. Bij ha laten checken op blaasontsteking, maar dat is het niet. Het broekplassen is alweer over, maar ze gaat wel om de haverklap naar de wc, soms wel 3x per uur. Ze plast wel elke keer, maar geen enorme hoeveelheden. Een van jullie enig idee wat dit is? Een tijdelijke terugval misschien. En is er iets aan te doen of gewoon op zn beloop gaan en geen aandacht aan besteden in de veronderstelling dat het vanzelf weer minder wordt?
Nog geen ervaring, maar heeft ze misschien meer gedronken ivm warmer weer? Of gunt ze zich de tijd niet om uit te plassen...
Nee ze drinkt niet overdriven veel, gewoon normaal. Ze plast inderdaad soms wel wat gehaast, dus ik zeg haar ook dat ze tot 10 moet tellen als ze klaar is met plassen. Dat doet ze ook netjes, maar helpt ook niet. Vanmorgen aangegeven op het kdv en de leidster reageerde van. Oh, dan laat ik haar gewoon 30 keer plassen als dat nodig is.. Komt dus over alsof zij denkt dat het een fase is. Wil het ook best even aankijken, maar straks op school kan ze natuurlijk ook niet 15 keer plassen. Al duurt dat nog wel een paar maandjes
Wie weet gaat het weer voorbij. Hier de enen dag 6x en de andere dag veel meer kleine plasjes. Gelukkig vinden ze het op het kdv niet erg, anders jammer voor hun
Ik herken het wel bij Y. Bij haar heeft het ook wel te maken met een vorm van aandacht zoeken (ze kondigt haar plaspauzes altijd groots aan) en de angst voor ongelukjes (in vreemde of nieuwe omgevingen moet ze vaker, erg handig tijdens uitstapjes, not!). Het is er bij vlagen, sons gaat het een week beter..