manier van temperaturen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by 1981Mama, Apr 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ha ladies,

Hoe meten jullie je temperatuur? zijn er ook vrouwen die het met een oorthermometer doen, zo ja, welk merk therometer bevalt wel of niet?
    ik heb het vorige keer op de door t ziekenhuis aanbevolen manier gedaan maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar alles behalve trek in heb om daar nog een keer aan te beginnen

2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,051
    2,766
    113
    Female
    Ik toch echt rectaal. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het reuze mee vind vallen. zo gepiept...

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,008
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry maar rectaal of desnoods vaginaal is echt de enige betrouwbare manier om de tempmethode uit te voeren.

Een oorthermometer of via de mond/oksel is prima voor het opmeten van koorts maar niet voor de tempmethode aangezien je daarbij tot tienden van graden nauwkeurig moet meten.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Het zal misschien per persoon verschillen, ik heb altijd oraal getemperatuurd en kon zo prima mijn eisprong vinden.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Er zijn mensen waarbij oraal wel werkt. Maar de kans dat het te veel beïnvloed wordt en dus onbetrouwbare waardes oplevert is wel aanwezig. Ik zou dus altijd anaal of vaginaal aanraden.

Bij mij was het soms al onduidelijk met rectaal meten omdat mijn temperatuur gewoon flink schommelt. Oraal zou voor mij dus echt geen optie zijn.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Het tempen is meer een verplicht nummer vanuit het ziekenhuis.... Ik krijg clomid en moet ook bloedprikken na de vermoedelijke eisprong. Ze hebben nog nooit iets gedaan met het tempkaartje, tenminste niets erover tegen mij gezegd. Moest hem alleen inleveren

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar kun je niet met het ZH bespreken of het dan wel echt nuttig en noodzakelijk is als je er zelf kennelijk zo tegenop ziet en het dus maar de vraag is of ze er iets mee doen?

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ze hebben me al gematst op gewicht en op bepaalde bloedwaardes dus ik wilde het niet verder verzieken ;)

Share This Page