Manieren om klep speelgoedkist open te houden

Discussion in 'De lounge' started by mam1991, Oct 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Mijn man maakt voor ons zoontje een speelgoedkist, nu willen we dat de klep open blijft staan.
    We hebben al gekeken naar gasveren maar die zijn best prijzig.
    De kist die nu beneden staat van woezel en pip heeft dit systeem alleen weten we niet hoe het heet.

Wie weet hoe ze dit noemen of wie heeft er nog andere goeie ideeën om de klep open te houden??

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou even met die foto langsgaan bij de praxis, gamma, karwei. Daar kunnen ze je vast helpen.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik lees mee!

Ik heb ook een super gave kist, maar de deksel kan niet open blijven staan, alleen als je er een stokje tussen zet. Maar ik ben doodsbang dat die klep een keer naar beneden klapt als dochterlief net wat wil pakken... :(
    Overigens is hij nog steeds niet in gebruik, als d'r nieuwe kamer af is, gaan we hem neerzetten.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik krijg een reclame te zien; druk en trekgasveren :) Misschien is het dat?

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow ja handig topic. Ook ik lees mee.

6. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Slim idee maar daar gaan die van mij denk ik mee aan de haal.. haha

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Handig maar niet helemaal wat ik zoek.. Die op de woezel en Pip kist zit blijft gewoon hangen ook als je hem bijv half open doet, hij valt niet dicht uit zichzelf.. Echt super handig!! En overzetten gaat hem niet worden denk ik want zijn nieuwe kist wordt stuk groter en dus zwaarder.

9. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Okay, het viel te proberen. :D

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Kun je het niet oplossen met een haakje en een oogje (die soms op de achterdeur gemonteerd worden om de deur open te houden)? Die heb je in verschillende maten. Weet alleen niet of die groot genoeg zijn om het speelgoed dan uit de kist te krijgen :)

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Wij hadden gewoon een oogje aan de achterkant van de kist gemaakt aan de onder kant en een oogje op de rand van de klep en dan met een ketting met 2 haken die ik er dan aan vast maak en dan blijft hij open staan en dan hij niet meer dicht vallen.

Beetje moeilijk uitleggen maar ik hoop dat je er wat mee kan..

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daar dacht ik ook aan, die zijn er ook in grote maten.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Maar dat is toch helemaal niet handig met een dreumes van 1,5 jaar????? Of zal dat goed gaan :p de deksel wordt zwaar van dik steigerhout en maat uit mijn hoofd 40x100.
    Zie al blauwe vingertjes voor me haha.

Zou graag Willem dat hij zelfstandig zijn speelgoed eruit kan pakken.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, nee, nee, dán niet!! Ik dacht dat jij bedoelde dat jij die klep open maakte en zelf in die haak zou zetten. Niet doen dus, want dat gaat geheid een keer fout!

Even denken hoor: jij zegt dat je er een hebt die heel langzaam sluit, ik ken het systeem niet. Als de gewone bouwmarkt het niet heeft, kun je wel aan een ijzerwarenhandel eens vragen denk ik?

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je wilt dat hij het deksel zelf open kan krijgen moet je denk ik toch naar een gasveer toe.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Haha nee we hebben al wat rond gevraagd maar niemand die dit systeem (her)kent.
    Mijn man denk dat we misschien nog gasveren op zolder hebben liggen.
    Anders neem ik contact op met woezel en pip om te vragen hoe deze scharnieren worden genoemd.

17. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Is het geen klepschaar/klepscharnier(met veer)?
    En je hebt ze ook nog met een rem;)

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

1,5 en een steigerhouten deksel van 100 X 40 omhoog duwen.. denk dat een gasveer de enigste optie is.

19. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

May 13, 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    als die kist toe is, en je duwt erop, springt die dan open? ipv met een handvat te gebruiken, anders is dat mss een springscharnier?

20. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee dat is het ook niet! :) Bij dit systeem maakt het niet uit wanneer je de klep los laat, hij blijft altijd op die stand staan en klapt dus niet terug.. maar hoeft hem dus ook niet helemaal los te zetten om er wat uit te halen.. zo'n ontzettend handig :p Dat wordt gewoon eens opzoek op zolder naar een gasveer, hopelijk ligt daar nog wat.

Share This Page