Hoe dichterbij de bevalling komt...hoe banger ik ben, gaat alles wel goed, is het kindje gezond...maar ook benieuwd naar hoe het zal zijn, nieuwsgierig naar de kleine en zin in dat alles anders wordt....emoties dus... Wie heeft dit ook?
Ik ben ook zo bang.. voor alles! Een herhaling van mn eerste bevalling, mn dochter en hond thuis achter laten, de naalden (ruggeprik infuus), inscheuren of het herstel van een ks weer, dan de ontlasting erna, is t kindje gezond, het vloeien brrrr het komt steeds dichterbij
Heel herkenbaar! Op moment is het hier ook een achtbaan van emoties! Nerveus, bang, blij, opgewonden ik weet gewoon niet hoe ik me voelen moet.. Het geen waar ik eigenlijk vooral bang voor ben is dat ik geen controle heb ( ben verschrikkelijke controlefreak ) en dus niets kan plannen of wat dan ook maar... Ik ben nu zo goed als 40 week dus kan elk moment beginnen!
Ik vind het ook spannend, soms doodeng. Soms kan ik er niet van slapen snachts. Heb het al besproken met de VK en mijn moeder, maarja, niemand kan me echt helpen, zal het zelf moeten doen en niemand kan zeggen hoe het gaat verlopen. Ik ben zwanger van 1e kindje, dus 0,0 ervaring. Heb het gevoel dat ik aan de afgrond sta van een ravijn... Ben het meeste bang voor de pijn, lig soms al te janken als ik net ongesteld ben geworden. Ook ben ik bang dat kindje wat overkomt. Dat ik zelf in de kreukels lig maakt me nog niet zoveel uit, zolang kindje maar gezond op de wereld komt! Ook het onverwachtse vind ik vreselijk, ben ook controlfreak. Ben bang dat opeens mijn vliezen breken als ik in de auto zit of in de winkel loop... Ik ben blij als die hele geboorte achter de rug is...verder kijk ik niet eens. De tijd daarna kan me niet zoveel schelen, als die kleine er maar uit is! Borstvoeding, kraamweek, heftige emoties, een lijf wat in de kreukels ligt, heb het liever dan die bevalling!
Hahaha!! Je klinkt precies als ik! En ik ben nog laang niet 9 maanden, maar zit er wel constant over te piekeren. Laten we hopen op een simpele, spontane, snelle bevalling!
Ik was ook heel bang.... Toen ik op het laatst liep wilde ik niet eens meer maarja het moet er toch uit haha! Als het zover is komt het gewoon allemaal over je heen, je hebt niet eens de kans om jezelf druk te maken dus het komt allemaal goed