Maak ik me teveel zorgen?

Discussion in 'De bevalling' started by Ellennn, Jul 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellennn

Ellennn Lid

Jun 1, 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,

ik ben momenteel 39+3 week zwanger maar zit met vragen die vk wel beantwoord maar ik heb er geen vertrouwen in. ;)
    Beide vragen zijn iets wat genant maar ik moet het toch even kwijt want ik voel me er toch naar door en tja ik kan natuurlijk elk moment bevallen...

Nu ik zwanger ben spelen genitale wratjes weer op, dit zijn 2 kleintjes aan de rand dus niet op mijn slijmvlies. Mijn dokter ( die dit overigens moest vragen omdat ze dit zelf niet wist ) vertelde dat zolang ze niet op het slijmvlies zitten het geen probleem is. Maar mijn verloskundige heeft deze nooit bekeken of willen zien terwijl ze de wratjes wel moeten afdekken van de gynaecoloog wat als thuis bevallen straks ineens toch niet blijkt te kunnen hiermee? Of überhaupt vaginaal bevallen?

Dan het tweede gênante ding.. ;) Ik heb veel afscheiding laatste 1,5 week. Dit heb ik aangegeven en verteld hoe het eruit zag etc. het lijkt veel op 'witte vloed' maar soms lijkt er een groenige gloed over heen te zitten soms zit er amper kleur aan. ( herkent iemand dit? ) Dus ik was direct bang voor een candida infectie vlak voor de bevalling en las verhalen dat dat spruw kan veroorzaken. Maar verloskundige vertelde me dat dit stukjes slijmprop zouden zijn. Ervaringen?

Misschien is het de naderende bevalling die me onzeker maakt maar ik voel me er niet lekker bij.. Bedankt voor het lezen hoop dat het een duidelijk verhaal is!

2. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    kleine moiete om even te testen zou ik zeggen..

als je vk je niet doorstuurd kun je de ha om ene testje vragen.
    dit kun je daar laten doen maar ook zelf thuis met een speciaal staafje in ene potje.

voor jezelf een fijn idee als je exact weet hoe of wat.

mbt de wratjes heb ik geen idee.
    ik heb er ook 1 die zit er al jaren omdat ie na aanstippen niet wegwilde en het zo ongelooflijk pijn deed dat ik niet nog een keer wilde.

mijn zoontje is ook gewoon geboren terwijl het wratje er zit en heeft er niets van opgelopen.

succes

3. Ellennn

Ellennn Lid

Jun 1, 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen, heb je er tijdens de bevalling ook geen last van gehad?

4. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Qua afscheiding zou ik me geen zorgen maken. Ik heb dit namelijk ook al de laatste paar weken en dat terwijl ik mn hele zwangerschap bijna geen afscheiding had. Als je je toch nog zorgen maakt dan laat de doktersassistente even een uitstrijkje maken.

Qua de wratjes kan ik me niet voorstellen dat je baby dan niet gewoon vaginaal geboren kan worden. Misschien toch bij je verloskundige aangeven dat je wil dat zij ze afdekt mocht je thuis bevallen.

Verder ken ik een vriendin die ook een wratje heeft gehad. Die heeft ze met appelzuur azijn weg gekregen. Misschien even googelen...

5. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    wbt de afscheiding denk ik wel dat ze gelijk heeft. Ik denk ook wel dat het gedeeltes van de slijmprop zijn.

De wratjes heb ik geen ervaring mee...

6. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik heb nergens last van gehad bij de bevalling.( wel met scheren van mijn bikinilijn dan raak ik hem weleens)

wel is het wratje deze keer gegroeid door de hormonen.

na de bevalling laat ik het wegsnijden , maar dat zie ik nu niet zo zitten :)
    zoiezo is het hormonaal dus zal ik er mijn hele leven last van blijven houden helaas

7. pinkster

pinkster Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Over de wratjes weet ik niks van,maar die afscheid heb ik behoorlijk gehad,vanaf me 34e week en jeukte verschrikkelijk !!! Het was dus schimmel affectie maar Luuk heeft gelukkig geen last van spruw..
    Maak niet te veel zorgen meid,geniet er nog van Xxx

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Wratjes geen idee.

Afscheiding, nu je heb zegt heb ik de laatste twee weken ofzo ook last gehad van afscheiding die vaag groenig was...
    Heb me er toen ook zorgen over gemaakt maar niks mee gedaan..
    Was achteraf ook geen schimmelinfectie ofzo en kleine man en ik hebben tot nu toe ook nog geen last gehad van spruw (let wel, ik had geen jeuk of andere klachten alleen dus meer afscheiding dan normaal en die vage groenige kleur). Denk dat het hier gewoon een voorbode van de bevalling was..

Maar als je er last van hebt zou ik ermee langs de huisarts gaan.. Das niet genant ofzo, die man of vrouw ziet zulke zaken vaak genoeg langskomen! En dan weet je het maar zeker, mocht het wel een infectie zijn is het met een kuurtje zo verholpen en dan zou het zonde zijn als je er lang mee doorloopt toch?!

Share This Page