Manieren van stimuleren tot ontwikkeling en vermaak baby.. Ouderwets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben het volledig met je eens, TS!

Alhoewel ik er wel tot op bepaalde hoogte zo in sta. Loopstoeltjes e.d. komen er hier echt niet in, ontwikkeling gaat zoals het gaat. Maar een mobile hangt hier wel boven de box. Ik heb hem 1 of 2 keer een poosje aan. Heel goed voor de ontwikkeling, en leuk om te hebben! Maar om de hele dag aan te hebben, nee! Gewoon even rond kijken, of eens op je buik liggen, is ook heel gezond. Wipstoeltje heb ik wel (ook voor de veiligheid, rent hier nog een peuter rond), maar die ligt helemaal plat. Neer zetten doe ik niet voordat ze het zelf kan, ook liefst niet op schoot.

Met kleding ben ik wel gemakkelijk, al moet het wel lekker zitten. Maar een ruime, elastische spijkerbroek zit prima (alhoewel, niet de eerste weken). Ik ben niet zo'n mode type en kinderen mogen ook lekker als kinderen gekleed zijn!

Met speelgoed is het wel een soort balans. Want waarom geen mobile, maar wel een speelboog? Leg haar dan buiten onder een boom, veel natuurlijker ;) Balans.... is het code woord! En rust, want ik probeer haar hier ook gewoon 90% van haar slaap in bed te laten doen bijvoorbeeld, liever boodschappen doen op een moment dat ze gewoon lekker wakker is, dan proberen haar te laten slapen in een volle supermarkt. Ideaal is de draagdoek, want daar slaapt ze gewoon geweldig in en dan heeft ze rust, terwijl ik intussen iets flexibeler ben!

Geitenwollensokken? Neuhh, ik denk gewoon een beetje gezond mensen verstand en niet overdreven bepaalde dingen doen omdat je het zelf leuk/interessant/boeiend vindt. En mijn kids zijn tot nu toe allebei zéker geen langzame, achterlopende kinderen, in tegendeel, dus ze ontwikkelen er niet minder snel door ;)

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hier ook geen overdreven speeltjes enzo, al ligt de boxla wel vol met speeltjes die we gekregen hebben. Hij is gek op 1 kubus met geluidjes en op zijn beer... En vooral op rondkijken in de kamer! Het liefst lekker bij mama op de arm. Dat is zijn lievelingsspelletje. En liedjes zingen! Hij heeft wel een mobile, die vindt hij ook wel erg leuk. In bed nog niks, dat is om te slapen!

Ik vind van die activity centers maar gekke dingen, misschien vinden baby's het wel leuk, maar het ziet er allemaal zo plastic uit!

En kleertjes: lekker zacht en soepel, om te spelen en te slapen gewoon dezelfde. Maar wel mooie kleertjes:p

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat ik zelf heel vervelend vind is dat bijna al het speelgoed fel van kleur is en van plastic.
    Hout is al zoveel rustiger qua kleur.
    Onze dochter was ook overprikkeld, ze is sowieso een erg gevoelig kind.
    Hebben toen ook veel dingen weggehaald.

Bij sommige mensen is het hele huis echt 1 groot speel paradijs met felle kleuren, muziek, herrie.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Qua ontwikkeling ben je dus wel erg Pikkler :D
    Ik ook redelijk. Ik ga niet als een idioot mijn kind overal in zetten met een hele serie toeters en bellen om ervoor te zorgen dat hij zit of staat.
    Met kleding ben ik niet zo strikt, vind spijkerbroekjes wel stoer, maar moet wel soepel zijn. Heb ook een hele serie joggingbroekjes in de kast omdat het gewoon (lijkt mij) veel lekkerder zit tijdens het spelen.

Deel Deze Pagina