Ik durf het bijna niet te vragen... (non-binair)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Maslov, 18 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    https://www.npostart.nl/ik-durf-het-bijna-niet-te-vragen/16-09-2021/BV_101406715

    Een tijdje terug waren hier een aantal topics achter elkaar waarin non-binaire mensen en/of transmensen een rol speelden. De meeste reacties waren positief en steunend, maar ik las ook een hoop misvattingen, zoals dat trans en non-binair onverenigbaar zouden zijn, of dat het slechts een trend is die wel weer overwaait. In deze aflevering van het Ik durf het bijna niet te vragen van BNNVARA krijgen non-binaire mensen allerlei (impertinente) vragen te beantwoorden.

    Misschien nuttig om te kijken als je nog niet zoveel afweet van het onderwerp of als je nieuwsgierig bent naar hoe non-binaire mensen gender en geaardheid beschouwen.

    Het is sowieso een heel leuk programma, vind ik :)
     
    Zuul, bosi333, Mapje en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    #2 Zonnestralen, 18 sep 2021
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
    Wat mij juist extra duidelijk werd is dat deze 3 dingen niet samen genoemd zouden moeten worden. Je hebt een gevoel over wat op jou van toepassing is qua sekse (wat mij betreft is dit cultureel bepaald), het lichaam en waar je op valt. Deze 3 staan juist losser van elkaar dan ik dacht.

    Met cultureel bepaald bedoel ik de ideeën die heersen over wat je mag dragen, make up, welk kapsel passend is bij het lichaam en hoe je je zou moeten gedragen als het één of het ander. Het overkomen met kleding aan.
     

Deel Deze Pagina