manipulatieve ex vriendin

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door blijemama2014, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo iedereen die dit leest .

ik moet even mijn verhaal kwijt , wel op deze manier want mensen in mijn omgeving hebben weinig begrip voor de mn situatie .

over een paar weken moet ik al bevallen . en ik maak me ernstig zorgen om de keuzes die ik moet maken , naar mn partner toe .
    of in ieder geval wat er van overgebleven is .
    wij hadden wat ik noem een respectvolle relatie , een superlieve vader voor mn dochter uit een eerder huwlijk . en een hele lieve partner voor mij . ookal was deze zwangerschap niet gepland , we hebben samen de keuze gemaakt om ervoor te gaan .

het komt erop neer dat vanaf het moment dat we op social media neertypte dat we in blije verwachting waren , de hele ellende begonnen is . daarvoor liet zijn ex vriendin weleens wat van zich horen op een negatieve manier , en manipuleerde ze al met haar dochter ( wat niet van hem is ) maar van het niet mogen zien was het ineens , kunnen we praten om een omgangsregeling . ??? al vanaf dat moment voelde ik aan mn water dat ze , onder haar steen was gekropen om er alles aan te doen om een kloof te creeren tussen ons .

hij heeft heel veel moeite om het dochtertje daar , ookal is het niet van hem hij zorgde er een tijdje voor en ik had er al het begrip voor dat hij haar wilde zien , mits het open en eerlijk zou gaan . een kind kan er immers niks aan doen . maar ver van eerlijk , en op momenten na de borrel van het werk bleek die langs te zijn geweest . en heeft zij dr silliconen hun werk laten doen . ik loop al maanden achter de feiten aan . geloofde heilig wat hij zei , totdat ik whatsappjes onderschepte waarin zij op een geniepige manier en manipulatief hem compleet gebrainwashed heeft . elke week haar kindje of ex schoonmoeder laten bellen om lieve woordjes te fluisteren .
    vieze fotoos van zichzelf sturen , en iedereen in zn omgeving zoals zn familie en vrienden , en mij afschilderen negatief op een subtiele manier .
    het is haar gelukt !! hij voelt ineens niet meer wat hij voelde voor ons en is in de war , komt nachten niet thuis , en liegt de hele boel bij elkaar .zit ijskoud met haar te appen . en moet op een avond twee keer naar de winkel om te bellen . tot overmaat van ramp , ik heb met haar twee uur aan de telefoon gezeten , waarin ze niets meer dan gal over hem had te vertellen , van schulden tot niet werken en mishandelen van kind . heel geraffineerd en zo lief mogelijk . waarna ze hem meteen apped dat ze van hm houd en nog diezelfde avond naar haar toe wil komen om samen 1 te zijn .

en inplaats dat hij helder nadenkt , dat zij er bewust voor kiest om de papa en mama van zijn eerstgeboren zoon uit elkaar te rukken , ziet hij het als een teken van liefde . ik zal het volgens hem niet begrijpen want zij doet er alles aan om zijn liefde terug te winnen . !!
    ik heb hem er al een aantal keer uitgeschopt , gegild en wilde niks meer met hm te maken hebben . totdat hij begint dat hij compleet in de war is emotioneel . en aangezien ik gierende hormonen heb en onze hele relatie al verstoord is door factoren van buitenaf . ga ik toch in gesprek waarin hij ook van mij houd en niet weg wilt en niet weet wat hij moet doen .

ons kindje heeft klompvoetjes en heeft straks zoveel zorg nodig . ook ben ik ernstig ziek geweest en opgenomen in het ziekenhuis.... dan loopt er nog een meisje rond die hem in haar hart gesloten heeft .
    en hij gaat ijskoud naar een verjaardag van een ander kind , zit daar de hele dag en gaat uit eten met haar familie... het stiekem afspreken moet ik nu maar accepteren nadat de aap uit de mouw is . onder het mom voor ons kind . en zij lacht zich kapot .

iedereen heeft ook gelijk ,,,,, hij moet weg . hij mag geen gezag en ik moet vechten voor mezelf en mn kinderen .

alleen het idee dat iemand zo ziek , zoiets moois wat het ook echt was zo verknipt heeft . is moeilijk te begrijpen . en als moeder wil ik mn gezin redden .. als partner kan ik niet aanzien hoe iemand zo goed en lief , weglipt en negatief nadenkt over alles . iets waar hij zo ongelukkig was en voor was wegegaan nu ziet als zijn huis .

ik zit straks met twee kinderen , alleen . en ik ben echt bang en maak me zorgen over mijn toekomst . ookal ben ik een vechter . hoop ik dat er nog meer vrouwelijke lotgenoten zijn die dit hebben meegemaakt .

liefs

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Een jaloerse ex die ineens beseft dat ze hem echt kwijt is..
    Waarom laat hij het zover komen?

Voel je nog iets voor therapie?
    Iemand die hem hopelijk wakker schudt??

Dat sneaky, geheime gedoe.. vreselijk, woest zou ik ervan worden!!

Ik hoop voor jullie kindje dat het nog goed komt maar eigenlijk is hij jullie tranen niet waard!!

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Jeetje wat een ellende. En dat hij er zo makkelijk in meegaat.
    Ik zou inderdaad kijken of therapie nog wat uithaalt want het vertrouwen is zo te zien ver te zoeken.
    En ach het is zo makkelijk voor Fam. En vrienden om te zeggen schop hem het huis uit, hij is je niet waard enz. Want uiteindelijk ben jij degene met de emotionele band met hem. Niet zij.
    Heel veel sterkte in elk geval

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk heb ik aan het kortste eind getrokken.

Je mag me altijd pb'en

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat rot zeg..dat mannen zich zo makkelijk van hun plichten onttrekken...
    (en zo zullen er ook vrouwen zijn natuurlijk)..
    Ik moet er niet aan denken, dapper hoor!

6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Tjonge, wat verdrietig! Kan me voorstellen dat je leven op zijn kop staat.

Je vriend is duidelijk erg in de war. Misschien werkt het om hem los te laten. Dus niet boos de deur uit te zetten, maar hem wel de deur wijzen om uit te zoeken wat hij wil. Op die manier hoef je hem niet te zien appen met zijn ex. Dat hoef je echt niet te pikken in jouw huis.

Hoe bozer jij echter doet, hoe harder hij naar zijn gezellige ex rent die uiteraard veel liever voor hem is nu.
    Op dit gebied denken mannen echt met het verkeerde lichaamsdeel. Laat hem lekker gaan. Het is al eerder mis gegaan tussen die twee en als zij tegen jou zo negatief doet over hem, zal de lol van korte duur zijn.

Intussen zijn er twee kinderen die jouw aandacht wel waard zijn en jou keihard nodig hebben. Stop je energie en liefde in hen.

Mocht je vriend niet terugkomen, dan heeft jullie zoon wel recht op een band met zijn vader. Ook om die reden is het belangrijk dat je na het boos en verdrietig zin, verwerkt wat er nu gebeurd. Ik vind het echt heel rot voor je en wens je veel sterkte!!

7. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    een beter advies kan er niet gegeven worden, :)

8. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Het enige dat me helpt om er mee om te gaan is dat ik zo min mogelijk met deze mensen te maken wil hebben omdat ze in deze situatie beide oneerlijk en manipulatief zijn ingesteld, waardoor over niets echt te praten valt. Helaas heb ik dus wel een kind met hem en zij nu ook. In deze situatie sta je alleen maar machteloos. Je ex heeft oogkleppen op die jij niet voor hem kunt verwijderen. Het is moeilijk om aan mensen uit te leggen hoe zulke mensen zijn. Ik denk dat je niets hebt aan deze man. Als hij een vent was, zou hij kiezen voor zijn zwangere vriendin en bij zijn keuze blijven. Niet nog een keer een gezin verlaten.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wat een verdrietige situatie :(

Ik heb 0,0 ervaring met dit soort zaken, maar het lijkt me voor jou en je dochtertje voor nu eerst het beste om jezelf uit deze situatie te halen. Pak z'n koffers en verzoek hem vriendelijk om eerst maar eens uit te gaan zoeken wat hij nu precies wil.
    Of ga desnoods zelf ergens anders naartoe, ouders of vrienden.

Het lijkt me nl een erg stressvolle situatie met hem erbij in huis, dat is niet goed voor je dochtertje, niet voor de baby en zeker ook niet voor jezelf. Laat hem zien dat er met jou niet te sollen valt! Want dat doet ie nu: appen terwijl jij erbij bent, afspraakjes maken... :x

10. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat afschuwelijk. De grootste angst van elke zwangere vrouw. Ik zou in deze situatie mijn trots hoog houden hem het huis uit sturen en hem een brief sturen waarin zijn kinderachtige gedrag beschreven wordt zodat hij ziet hoe kinderachtig hij nu bezig is. Hij heeft nooit een zwangere vrouw en haar emoties meegemaakt en vind zijn ex daarom nu helemaal het einde. Waarschijnlijk vind hij het eng en weet hij niet hoe hij met zijn emoties om moet gaan. Want ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat als zijn ex zwanger raakt hij meteen afgekoeld is en terug naar jou komt.

Mannen weten vaak pas wat ze hebben als het weg is en daarom zou het goed zijn om hem het huis uit te zetten. Of je terug wilt naar hem of niet, het geeft je wel de rust om na te denken. Je moet ook bedenken of je hem na de geboorte ooit kan vergeven? Als een man dit doet bij een van de belangrijkste gebeurtenissen in je leven, hoe kan je hem dan in het algemeen nog vertrouwen.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je heel veel kracht uit je kindjes haalt.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik lees in je post voornamelijk boosheid naar deze "ex" toe. Maar de hoofdschuldige is natuurlijk jouw vriend. Die beslist nog altijd zelf om naar haar toe te gaan en weer een soort van relatie op te pakken.

Als jullie relatie echt goed is en hij volledig gaat voor zijn gezin kan echt niemand daar iets aan veranderen. Zelfs geen honderd exen die naakt voor hem gaan dansen. Het feit dat hij blijkbaar heeft gekozen om een relatie met 2 vrouwen aan te gaan zegt genoeg over jullie relatie. Die is er op dit moment niet meer. Jij kunt hem niet veranderen. Hij heeft zijn keuze gemaakt en toont geen enkel respect of fatsoen naar jou of jullie gezin. Maak zelf ook de keuze door hem los te laten en voor jezelf je jullie kinderen te kiezen. Misschien is er in de toekomst wel plek voor hem (als jij dat wilt en op jouw voorwaarden) en misschien ook niet.

Maar maak je los van hem en neem zelf het heft in handen over je eigen leven.

12. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow iedereen , wat een lieve oprechte eerlijke berichten . teminste iets waar ik wat aan heb .
    mn kindjes komen zeer zeker nu , op de 1e plaats .
    hetgeen wat mij sterker maakt ookal heb ik nu mn bevalling zo dichtbij is het gevoel dat ik op automatische piloot ga .

hoe kan ik mensen persoonlijk antwoorden ? moet dat prive ?
    liefs
    blije mama

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je kan privé antwoorden door op de naam te klikken, dan zit de mogelijkheid ertussen..

Maar hoe is het nu? Knap dat je je sterk voelt. Die automatische piloot ken ik ja..
    Heeft je andere meisje iets in de gaten?

14. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste
    ik heb ondertussen al 4 brieven geschreven hihi die zijn nu bij het oud papier . dat is mn eigen negatieve denkbeeld ga ik vanuit ik loop nu toch met de gedachte dat niks aankomt zolang hij dit spannende avontuur ervaart .
    maar aan de andere kant .... schrijf ik het liefst alles op tegen hm zodat hij het wel honderd keer kan nalezen .. twijfel alleen of ik er goed aan zou doen .
    liefs

15. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste robin,
    mijn dochtertje is een lekker pre puber hihi, veels te wijs voor dr leeftijd en heeft al heel veel meegemaakt door haar eigen papa . wat nu gelukkig goed gaat sinds hij een relatie heeft . maar ze heeft het door ja en alleen door zn gedrag van de afgelopen maanden , chagerijnig en afstandelijk is logisch dubbele agenda is heel vermoeiend .
    ze zette zich ook af van hem , waarop hij alleen maar meer naar het andere kind toe trekte .. want die was uit liefde opgevoed en deed nooit zoiets . was altijd lief , kleinere kinderen passen zich makklijker aan maar dat snapt hij niet.
    het feit dat mn prinsesje al zo telleurgesteld is keer op keer door dr eigen papa . heeft er voor gezorgd dat ze erg onzeker is en uit een soort van verdediging heel lelijk kan doen . en dat breekt mn hart heel erg .... want ze houd heel veel van deze meneer en ziet hm ook als haar niewe papa . ze heeft hm ook echt in haar hartje gesloten . plus dat voordat deze dame de ellende begon , het was een hele goede relatie ook tussen hun , en hij kan ook een hele leuke verschrikklijk grappige gezellige vader zijn . ohh het maakt me kwaad nu ik het opschrijf . hormonen denk hihi
    liefs

16. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    een heel lief bericht

17. blijemama2014

20 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    even btw ..... ik ben niet het type vrouw die een papa van zn kind ontneemt hoor .
    zelf heb ik dat meegemaakt en het sloopt een kind .
    de papa van mn dochter ziet haar ook gewoon al jaren , alleen die had ook een klein ik leef voor mezelf probleem . daarrom ben ik heel blij dat hij een hele normale vriendin heeft en nu ziet ze hem regelmatig.
    maar gezag geven aan een man die egoistisch is . is een domme fout . ze komen alleen op hun momenten en tijd . en ik heb hierdoor zo deel van mij leven in moeten ruilen . zelfs een hele goede baan alleen puur omdat hij het vertikte om , om de tafel te zitten .
    en mn keuzes baseer ik niet alleen op dit onderwerp maar hij snapt verantwoording blijkbaar ook niet . ik gaat niet onder de duim leven nog een keer zodat een ander kan genieten en ik en mn gezinnetje , moeten vechten om rond te komen .
    maar hij mag ten alle tijden zn kind zien zoveel mogelijk graag zelfs .
    liefs

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Volgensmij weet je heel goed wat je zelf wil als einddoel. Het frustrerende is alleen in deze situatie dat je niet voor een ander kan bepalen wat hij doet. Althans niet voor deze man.
    Ik zou hem idd voor alsnog geen gezag geven over de kleine. Erkennen lijkt me wel een slim idee want dan moet hij in elk geval meebetalen en komt het allemaal niet alleen op jou schouders terecht.

Soms helpt het wel om even afstand te nemen gewoon zodat je er zelf iets minder emotioneel naar kan kijken. Ondanks dat je gevoel zegt maar dan ben ik hem kwijt is dat in de praktijk vaak andersom.

In elk geval heel veel sterkte. Gelukkig is je dochter al wat ouder en kan ze misschien soms een beetje helpen met de baby :)

19. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    wat erg zeg en wat een slap gedrag van die kerel zeg pffff.... zorg goed voor jezelf meis en laat hem maar lekker waaien hij is jullie niet waard

20. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik vind sneu vóór je meid en je meisje, wat een vervelend manier om zwanger te zijn op deze manier, ik wens je veel sterkte en kracht toe

Deel Deze Pagina