Die heb ik ook gehaald, ze hebben er gelijk een sterkte opgezet van -0,25 en ik word helemaal gek met dat ding op. Normaal draag ik geen bril dus wellicht dat het daar aan ligt, maar dat had de opticien dan toch ook moeten weten. Ik zet 'm in ieder geval niet op en ik rij toch regelmatig in het donker.
Ik zat toevallig van de week er over na te denke. Het liijkt wel alsof ze met groot licht aan komen zeilen, ik moet dan over mijn bril kijken om de weg te zien.
Ik zij zelf al jaaaaren niet meer als het donker is, ik zie ook altijd groot licht, en bij alle verlichting ook straatlantaarns etc zie ik overal strepen, het begint al als het schemerig is, als ik geen tegenliggers heb, dan lette ik altijd op de streep aan de rechterkant (altijd hopend dat het een nieuwe heldere streep was) anders ging ik geheid van de weg af. Mijn ogen heb ik laten testen ook op nachtblindheid, mijn ogen waren ontzettend goed, maar ik heb vroeger een heel erge ontsteking gehad aan beide ogen, waar waarschijnlijk volgens de opticien toch iets beschadigd was, en moest maar eens laten testen bij de oogarts volgens haar, maar heb dit nog nooit laten doen.. En zo'n gele bril werk trouwens bij mij ook niet.
Ja heb ik ook altijd gehad.... Ik had maar - 0,5 maar het is voldoende om er s'avonds geen last meer van te hebben dus ik heb nu voortaan een bril. En ineens merk ik dat ik overdag ook alles veel scherper zie. Dus misschien een keer naar een goede opticien die alles uit meet? Ik heb nu links een prisma geloof ik en recht - 0,5 en er gaat een wereld open Overigens had een hans anders ook gemeten op - 0,5 maar verder niet dieper erop in en kijken of er eventueel wat anders was de opticien waar ik daarna was deed wel alles onderzoeken